پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Arkansas

آرکانزاس فیلمی امریکایی در ژانر جنایی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط کلارک دوک کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا دوک به همراه اندرو بونکرانگ نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به لیام همثورث، کلارک دوک و مایکل کنت ویلیامز اشاره کرد. «آرکانزاس» بر اساس کتابی از جان برندون نوشته شده و در تاریخ 5 می 2020 به صورت آنلاین به نمایش درآمد. 

نویسندگان: 
کلارک دوک، اندرو بونکرانگ
عوامل:
فیلمبرداری: استفن میزلر
تدوین: پاتریک دون ویتو
موسیقی: گروه فلیمینگ لیپس

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 49% را بر اساس 57 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/6 از 10 است: «آرکانزاس فضای داستانش را به خوبی معرفی می کند و با وجود شلختگی های موجود در فیلمنامه اش توانسته تا حد زیادی تاثیرگذار باشد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 56 از 100 را بر اساس نظر 17 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «آرکانزاس»
کلارک دوک اکثر سالهای زندگی حرفه ای خود را به بازی در نقش های کمدی درجه دو گذرانده است. حالا و پس از سالها تجربه بازی در این فیلم ها او در اولین ساخته اش به عنوان کارگردان فیلمی هیجانی به اسم آرکانزاس را کارگردانی کرده که در آن بازی هم می کند. فیلم بر اساس رمانی از جان برندون نوشته شده و در آن خود کلارک دوک به عنوان نقش مکمل فیلم در کنار لیام همثورث بازی می کند. فیلم تا حد زیادی به سنت های ژانر "فیلم های رفاقتی" وفادار می ماند و داستانش درمورد دو خلافکار به نام های کایل و سواین است که برای یک رئیس ناشناس و اسرار آمیز کار می کنند که به عنوان فراگ شناخته می شود.
فیلم به چندین فصل تقسیم شده است و داستان ترقی کایل و سواین در دستگاه خلافکاری فراگ را به شکل موازی با پیشرفت خود فراگ در دهه 80 نشان می دهد. بخش های مربوط به فراگ تا حدودی اضافی به نظر می رسند و با وجود بازی عالی وینس وان در این نقش نتوانسته اند چیز خاصی به کلیت فیلم اضافه کنند. کایل و سواین به موقعیت های پایینشان در دستگاه خلافکاری فراگ راضی هستند اما به زودی همه چیز به هم می ریزد و آنها درگیر ماجراهای عجیبی می شوند که باعث می شود جانشان به خطر بی افتد. با اینکه داستان «آرکانزاس» به شیوه ای آشنا پیش می رود اما برخلاف بسیاری از فیلم های مشابه درمورد طمع و یا بلندپروازی بیش از حد شخصیت ها نوشته نشده است. کایل و سواین کاملا بدون بلندپروازی هستند و تنها انگیزه شان این است که بتوانند اوضاع را همانطور که هست نگه دارند. 
دوک به عنوان بازیگر مکمل فیلم بسیار دوست داشتنی است و به خوبی بازی اش را با همثورث هماهنگ کرده است. او که همزمان مسئولیت کارگردانی فیلم را هم برعهده داشته، توانسته رابطه خود با شخصیت برولین را به شیوه ای بسیار جذاب از کار دربیاورد و از کلیشه ای شدن این رابطه عاشقانه جلوگیری کند. از طرف دیگر لیام همثورث هم توانسته نقش کایل را با استاندارد های همیشگی بازی اش ایفا کند و تصویری باورپذیر را از این خلافکار خرده پا ساخته است. هرچند برخی دیالوگ های فیلم را می شد بهتر نوشت و تدوین برخی صحنه ها چندان خوب انجام نشده اما فیلمبرداری زیبا و موسیقی شنیدنی گروه فلیمینگ لیپس مانع از آسیب دیدن فیلم می شوند. کلارک دوک با کارگردانی «آرکانزاس» توانسته استعدادش در کارگردانی فیلم های جنایی را به خوبی به نمایش بگذارد و فصل جدیدی را در کارنامه حرفه ای خود آغاز کند.
نویسنده: جاش بل
منبع: www.cbr.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 84%
نظر مثبت:
یک فیلم جنایی سرگرم کننده و جذاب با بازی های خوب که استعداد کارگردانی کلارک دوک رو نشون میده و اصلا شبیه آثار کلیشه ای این ژانر نیست.
نظر منفی:
هرچند بازی های فیلم خوب هستند اما تقلید کارگردان از فیلمهای تارانتینو باعث شده لحن فیلم دچار مشکل بشه و داستان تاثیرگذاری خودش رو کاملا از دست بده.

جزئیات:
• کلارک دوک (کارگردان) خود متولد شهر آرکانزاس است.
• این اولین فیلم ساخته شده توسط کلارک دوک است.


 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

آرکانزاس

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری