پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Recovery

ریکاوری فیلمی امریکایی در ژانر ترسناک و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط جان لیانگ کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا لیانگ به همراه اسکات راشاپ نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به استفانی پیرسون، هوپ کواتروکی و لیز فنینگ اشاره کرد. «ریکاوری» در تاریخ 4 ژوئن 2019 در امریکا به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
جان لیانگ، اسکات راشاپ

عوامل:
فیلمبرداری: الیویا کوان
تدوین: گریفین دواین
موسیقی: رایان بارنس، ناتان پترسون

واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان خلاقیت فیلم در استفاده از فضاهای جدید برای خلق وحشت را تحسین کرده اند و از برخی ضعف های داستانی آن ایراد گرفته اند. یکی دیگر از نکاتی که مورد توجه منتقدان قرار گرفته، شخصیت پردازی دقیق و پرجزئیات کاراکترهای فیلم بوده است. کاتلین کندی منتقد وبسایت فیلم اینکویری این فیلم را «سرگرم کننده» خوانده و بازی استفانی پیرسون در نقش اصلی فیلم را «شوکه کننده و یکدست» دانسته است. 


یادداشتی بر فیلم «ریکاوری»
در فیلم جدید جان لیانگ به نام ریکاوری، یک سرباز از جنگ برگشته به نام رانی که با مشکلات روانی ناشی از شوک دست و پنجه نرم می کند در یک مرکز ترک اعتیاد بستری شده است. او که به هروئین اعتیاد دارد پس از مدتی متوجه می شود که افراد این مرکز تک تک کشته می شوند، رانی که به سلامت روانی خودش مطمئن نیست نمی داند که آیا او در حال کشتن این افراد است و یا فرد دیگری در آسایشگاه دیوانه شده و به این قتل های فجیع دست می زند.
تنش فیلم با بیشتر شدن تعداد کشته ها بالاتر می رود و رانی که اکثر اوقات به مدت چند ساعت غش می کند از طرف سایر افراد آسایشگاه متهم می شود که او قتل ها را انجام می دهد. فیلمساز به خوبی از تکنیک های آشنای ژانر وحشت استفاده کرده است، لوکیشن دور افتاده، آب و هوای بد و افرادی که کنترلی روی رفتارشان ندارند. مجموع تمام این عوامل باعث می شود با فیلمی روبرو باشیم که فضاسازی قدرتمندی دارد و می تواند مخاطب را بترساند. یکی از عوامل اصلی موفقیت فیلم، فیلمبرداری بسیار با کیفیت آن است که به وسیله نماهای نزدیک و لنزهای تله مخاطب را به شخصیت های فیلم نزدیک کرده و احساسی از صمیمیت را بین شخصیت ها و مخاطب به وجود می آورد. این حس از آنجا بسیار مهم است که شخصیت ها در خطر دائمی قرار دارند و اگر مخاطب بتواند به سرنوشت آن ها اهمیت بدهد هرگز حوصله اش از دیدن فیلم سر نخواهد رفت. اتاق های تاریک، رنگ های سرد و سایه های غلیظ فیلم نیز به فضاسازی عالی فیلم کمک کرده اند و فیلمبردار با مهارتی تحسین برانگیز توانسته از آنان در راستای اهداف فیلم استفاده کند. 
ریکاوری قطعا فیلم بی نقصی نیست. با وجود اینکه شخصیت پردازی فیلم به خوبی انجام شده و هر یک از شخصیت ها ویژگی های منحصر به فردی دارند، اما بیننده نمی تواند زیاد از انگیزه ها و درونیات شخصیت ها سر در بیاورد. اما این نکته را باید در نظر داشت که برای اکثر طرفداران ژانر وحشت این موارد در اولویت های بعدی به نسبت فضاسازی و جلوه های ویژه قرار دارند. درمورد قتل های فیلم باید گفت این صحنه ها بسیار خلاقانه طراحی شده اند و ساخت آن ها به گونه ای انجام شده که اجازه نمی دهد بودجه پایین فیلم باعث افت کیفیت آن شود. فیلم سعی می کند این قتل ها را به نحوی موثر در ساختار داستانی اش بگنجاند و تا حد زیادی در این کار موفق بوده چرا که هیچ یک از صحنه های قتل اضافی یا مصنوعی به نظر نمی رسند. «ریکاوری» از آن فیلم های ترسناکی است که با فضاسازی و بازی های خوبش موفق می شود ضعف های معمول آثار این ژانر را جبران کند و به اثری خاص و وحشت آور تبدیل شود.
نویسنده: ژاکلین پرومته
منبع: www.theblood-shed.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک فیلم ترسناک بسیار جذاب با فیلمبرداری عالی که فضاسازی بسیار خوبی داره و داستانش بیننده رو از اول تا آخر میخکوب میکنه.
نظر منفی:
داستان فیلم خیلی خسته کننده نوشته شده و تدوین ضعیف هم باعث شده که سرعت فیلم پایین باشه. این فیلم برخلاف چیزی که از پوسترش به نظر میرسه اصلا ترسناک نیست.

جزئیات:
• جان لیانگ قبلا فیلم «دوست من» (2009) را ساخته است.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

ریکاوری

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری