پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Little Switzerland

سوئیس کوچک فیلمی اسپانیایی در ژانر کمدی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط کپا سوجو کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا آلبرتو لوپز و دنیل موندرو نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به جان پلازولا، مگی سیوانتوز و اینگرید گارسیا جانسون اشاره کرد. «سوئیس کوچک» در تاریخ 26 آوریل 2019 در اسپانیا اکران شد.

نویسندگان: 
آلبرتو لوپز، دنیل موندرو

عوامل:
فیلمبرداری: کنت اورایب
تدوین: سوفیا اسکوده
موسیقی: تیاگو پرسترلو

واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان سبک کمدی فیلم و توجه آن به جزئیات را تحسین کرده اند. یکی از نکاتی که مورد توجه منتقدان قرار گرفته دیالوگ نویسی روان فیلم است که باعث شده مخاطبان اسپانیایی با فیلم بیشتر ارتباط برقرار کنند. ریک آلان منتقد نشریه دیسایدر فیلم را «فستیوالی از شوخی های عجیب و غریب اسپانیایی» نامیده و از 5 ستاره به فیلم 4 داده است. 


یادداشتی بر فیلم «سوئیس کوچک»
زندگی در شهرهای خیلی کوچک ویژگی هایی دارد که در همه فرهنگ ها و زبان ها مشترک است. «سوئیس کوچک» فیلمی است که دقیقا به همین ویژگی ها می پردازد و داستانی دلنشین را درمورد اختلاف نظر ساکنان یک شهر کوچک بیان می کند. فیلم در شهر کوچک تالریا شروع می شود که در ایالت کاستیل قرار دارد اما ساکنانش بیشتر خودشان را اهل باسک می دانند. ساکنان این شهر کوچک سالها برای پیوستن به باسک تلاش کرده اند تا در نهایت این تلاش ها و کمپین های سیاسی جواب داده و این شهر رسما جزو ایالت باسک به حساب می آید. اما به زودی سه نفر از ساکنان شهر به صورت اتفاقی مقبره ای را در کلیسا کشف می کنند که متعلق به یک استاندار مشهور سوئیسی است و نتیجه می گیرند که این منطقه درواقع یکی از ایالت های سوئیس بوده است.
داستان فیلم و اهداف شخصیت ها بسیار عجیب و غریب است اما فیلم این موضوع را می داند و به شیوه ای خلاقانه این موضوع را به کار می گیرد. «سوئیس کوچک» دیالوگ نویسی درخشانی دارد و شخصیت ها مدام درمورد مسائل مختلف صحبت می کنند بدون آنکه حوصله بیننده سر برود. دیالوگی که با حرف زدن درمورد قارچ ها شروع می شود خیلی راحت به سمت مسائل سیاسی می رود و سپس بار دیگر موضوع آن عوض می شود. یکی از نقاط قوت بزرگ فیلم شخصیت پردازی رنگارنگ و متنوع آن است که باعث جذابیت بیشتر آن شده است. گورکا پسر نابغه ای است که به خاطر احساساتش به شهر برگشته، شهردار و همسرش که مرکز توجه همیشگی مردم شهر هستند و همچنین پیرمردهای شهر که تمام روزشان را به دعوا با هم می گذرانند اما در واقع احترام زیادی برای هم قائل هستند. این تنوع باعث می شود بین شخصیت ها ماجراهای زیادی پیش بیاید و تنش موجود بین شخصیت ها در طول داستان حفظ شود. 
در زمینه داستان، بیننده ممکن است ابتدا احساس کند با یک فیلم نامنظم و شلخته روبرو است اما این تنها ظاهر فیلم است و درواقع فیلم به خوبی از ساختار های شناخته شده داستان گویی استفاده کرده است. یک ایده مرکزی کوچک به نحوی جذاب بزرگتر و بزرگتر شده و از کنترل خارج می شود. فیلم از اینکه عجیب و غریب به نظر برسد هیچ ترسی ندارد و حتی گاهی عمدا به این سو می رود. احتمالا مخاطبان اسپانیایی بعضی از جوک های فیلم را بهتر متوجه می شوند اما به طور کلی فضای فیلم به گونه ای است که بیننده خود را برای عجیب ترین غافلگیری ها آماده می کند. «سوئیس کوچک» با استفاده از بازی های خوب و فیلمنامه پر انرژی اش به یک کمدی سرگرم کننده و سرخوش تبدیل شده که به راحتی از بیننده اش خنده می گیرد.
نویسنده: برایان مک نامارا
منبع: www.tldrmoviereviews.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک کمدی محلی خیلی خنده دار که هیچوقت نمیتونید ادامه اون رو حدس بزنید و مدام غافلگیرتون میکنه.
نظر منفی:
این فیلم به عنوان یک کمدی لحظات خنده دار زیادی داره اما داستانش بیش از حد ضعیف و سطحی نوشته شده و بعد از مدتی حوصله بیننده رو سر میبره.


جزئیات:
• اسم سگ شخصیت ایکر، کاسیاس است که اشاره ای به دروازه بان سابق تیم رئال مادرید ایکر کاسیاس می باشد. 
• این اولین فیلم بلند کپا سوجو (کارگردان) می باشد.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

سوئیس کوچک

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری