پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Happy as Lazzaro

«به شادی لازارو» فیلمی ایتالیایی در ژانر درام و محصول سال 2018 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط آلیس رورواکر انجام شده و از بازیگران آن می توان به آدریانو تاردیولو، اگنس گرازیانی و آلبا رورواکر اشاره کرد. «به شادی لازارو» در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.

نویسندگان:
آلیس رورواکر
عوامل:
فیلمبرداری: هلن لووارت
تدوین: نلی کویتر
موسیقی: لینا کاردیلو

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 90% را بر اساس 84 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/87 از 10 است: «به شادی لازارو از فراز و نشیب های دوستی دو شخصیت اصلی اش استفاده می کند تا به مضامینی عمیق تر و با معناتر برسد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 87 از 100 را بر اساس نظر 27 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.


یادداشتی بر فیلم «به شادی لازارو»
کارنامه کاری آلیس رورواکر از سال 2011 و با ساخت فیلم «جسم بهشتی» شروع شد و او به سرعت به عنوان یکی از موفق ترین سینماگران زن جهان به شهرت رسید. در آخرین ساخته رورواکر به نام «به شادی لازارو» شاهد استفاده از مضامین سوررئال در کنار یک داستان محلی هستیم. داستان فیلم با به تصویر کشیدن زندگی تکراری کشاورزان در منطقه ای دور افتاده آغاز می شود و بیننده به سرعت با لازارو آشنا می شود. شخصیت اصلی فیلم کشاورز جوان و ساده ای است که انگار از کتاب های داستان بیرون آمده؛ او همه کارهایی که از او خواسته می شود را انجام می دهد بدون اینکه سوالی بپرسد و یا از کسی ناراحت شود.
یکی از مهم ترین دلایل موفقیت فیلم بازی فوق العاده آدریانو تاردیولو در نقش لازارو است که به خوبی چنین معصومیتی را به بیننده منتقل می کند. بازی او در فیلم بیننده را به یاد بازی جولیتا ماسینا در فیلم «شب های کابیریا» خواهد انداخت. البته او این سادگی را به شکلی پیش پا افتاده و بدون احساس به نمایش نمی گذارد و در لحظاتی احساسات غم انگیزی را نشان می دهد که شباهت زیادی به بازی باستر کیتون دارد. وقتی بازی تاردیولو با کارگردانی ماهرانه رورواکر ترکیب می شود، تصویر و حال و هوای فیلم شکل می گیرد. انگار در روایت فیلم جادویی هست که باعث تفاوت آن با درام های روستایی معمول می شود. جذاب ترین نکته فیلم این است که بیننده آنقدر درگیر کشف معانی و نماد های آن نمی شود و تمام اطلاعات مورد نیازش را می تواند از طریق همین شخصیت اصلی فیلم درک کند. ما منتظر می مانیم تا سرنوشت لازارو را ببینیم چرا که هر یک برای چنین شخص ساده ای آینده ای متفاوت و خاص را در نظر گرفته ایم. فیلم شخصیت لازارو را انتخاب کرده تا به راحتی بتواند به مسئله ای ریشه ای تر بپردازد و آن ناعدالتی اقتصادی ای است که همواره در تاریخ نمونه های آنرا دیده ایم. درواقع بی رحمی سیستم اقتصادی در مقابل معصومیت لازارو قرار می گیرد. دوستی بین لازارو و تانکردی در فیلم این سوال را مطرح می کند که افراد دارای قدرت اقتصادی چقدر می توانند به سرنوشت اقشار ضعیف تر اهمیت دهند و فیلم در اوج ظرافت و خوش ذوقی به دنبال پاسخ این پرسش می رود.
آلیس رورواکر با ساختن «به شادی لازارو» بار دیگر نشان داده در طراحی لحظات به یاد ماندنی در فیلم هایش مهارت بالایی دارد. او با بازی های خوبی که از گروه بازیگران مکمل اش گرفته توانسته دور و بر لازارو را پر از آدم هایی کنند که هیچ کدام او را نمی فهمند اما به شیوه های گوناگونی با معصومیت اش روبرو می شوند و در خلال همین برخورد ها است که فیلم به کیفیت مطلوبش می رسد. «به شادی لازارو» سفری احساسی و عجیب و غریب در دل زندگینامه لازارو است، شخصیتی که شاید کمیاب باشد اما هرکسی می تواند نسخه ای از او را در روحیات خودش جستجو کند.
نویسنده: کایل ترنر
منبع: www.lwlies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 82%
نظر مثبت:
یک فیلم عمیق و دوست داشتنی که داستان بسیار جالبی داره و بازیگر نقش اولش بی نهایت خوب بازی می کنه.
نظر منفی:
بیست دقیقه اول این فیلم جذابه اما بعدش خیلی زود خسته کننده میشه چون فیلم یهو سراغ داستان های فرعی بی معنی میره و داستان اصلیش رو ادامه نمیده.


جزئیات:
• فیلمبرداری این فیلم روی نوار های خام 16 میلی متری انجام شده است.
• آلیس رورواکر قبلا فیلم «شگفتی ها» (2014) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

شاد مثل لازارو

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری