پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Strange But True

عجیب اما واقعی فیلمی امریکایی در ژانر هیجانی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط روان آتل کارگردانی شده و فیلمنامه اش را اریک گارسیا بر اساس رمانی به همین نام از جان سرلز نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به ایمی رایان، نیک رابینسون و مارگارت کوالی اشاره کرد. نخستین اکران «عجیب اما واقعی» در جشنواره ادینبورگ انجام گرفت و سپس در 6 سپتامبر 2019 فیلم از شبکه تلویزیونی سی بی اس پخش شد.
نویسندگان:
اریک گارسیا
عوامل:
فیلمبرداری: استوارت بنتلی
تدوین: کیم گستر
موسیقی: نیل آتل


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 57% را بر اساس 23 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/59 از 10 است. منتقدان به طور کلی بازی های فیلم و داستان آن را تحسین کرده اند هر چند برخی از منتقدان از کیفیت تدوین فیلم راضی نبوده اند.
«یک تریلر سریع با غافلگیری های زیاد و بازی های عالی»
- استفن دالتون (هالیوود ریپورتر)


یادداشتی بر فیلم «عجیب اما واقعی»
تریلر تاریکِ روان آتل (کارگردان) با نمایی از نیک رابینسون آغاز می شود که از تهدیدی نامعلوم فرار می کند، پای شکسته او باعث می شود از همان دقیقه اول توسط داستان «عجیب اما واقعی» میخکوب شویم و این حسی است که در تمام طول فیلم همراه مخاطب می ماند. آنچه که در صحنه اول منشا خطر بوده آرام آرام مشخص می شود وقتی فیلم با یک فلش بک به سه سال پیش باز می گردد ما وارد شبکه ای از روابط خانوادگی و دروغ ها و رازهای آن می شویم. فیلیپ چیس (با بازی نیک رابینسون) به علت یک آسیب دیدگی مجبور می شود موقتاً به خانه برگردد و سر بار مادر رنجورش شود. مکالمات آنها بیشتر از ناسزا تشکیل شده تا حرف های عادی و به زودی متوجه می شویم که پدر خانواده هم آنها را برای ازدواج با دختری جوان ترک کرده که این خود وضع روحی مادر را وخیم تر کرده است.
اما آنچه که این خانواده را به چنین بحرانی انداخته در واقع مرگ 5 سال پیش پسر بزرگتر و عزیزدردانه خانواده به نام رانی در یک تصادف رانندگی بوده است. نامزد او ملیسا همیشه خودش را به خاطر این تصادف مقصر می دانسته و حالا پنج سال پس از مرگ رانی دوباره به خانه آنها آمده است. او حامله است و برای دادن این خبر پیش خانواده همسر سابقش آمده تا بگوید پدرِ بچه رانی است. از این نقطه به بعد فیلم دیگر آن تریلر استاندارد هالیوودی نیست و به اثری یکسر خلاقانه تبدیل می شود. نکته اصلی ای که در نوشتن فیلمنامه مورد توجه قرار گرفته این است که فیلم به سرعت خودش را لو نمی دهد و بیننده را در تعلیق نگه می دارد. از یکسو مادر رانی به دنبال یک راه حل منطقی برای این اتفاق می گردد و از سوی دیگر فیلیپ برادر او به دنبال ردپای ماوراء الطبیعه در این ماجراست و به همین خاطر بیننده مطمئن نمی شود که فیلم قرار است در نهایت به چه لحنی در ژانر تریلر نزدیک شود.
داستان فیلم بین زمان حال و گذشته تقسیم شده است و به بیننده اجازه می دهد تا تکه های گذشته را کنار هم بچیند و کم کم ماجرا را بفهمد. در همین حال روان آتل (کارگردان) هر چه بیشتر فضای فیلم را به سوی استرس روانی می برد و انگیزه های همسایه های ملیسا (با بازی بلایت دنر و برایان کاکس) را زیر ذره‎بین می برد. یک سوم پایانی فیلم کاملا به فضای سینمای وحشت تعلق دارد و جالب اینجاست که با وجود تغییر در لحن فیلم، این بخش با دو سوم اول فیلم کاملا هماهنگ است. دلیل این انسجام این است که کارگردان با مهارت خود بیننده را آرام آرام در طول فیلم وارد فضای دلهره آور داستان کرده است. با وجود برخی مشکلات جزئی در فیلم، بازی های بسیار خوب گروه بازیگران باعث می شود بیننده تا لحظه آخر درگیر داستان «عجیب اما واقعی» بماند و این دستاور بزرگی برای فیلم جمع و جور روان آتل است.

نویسنده: پیتر گری
منبع: www.theaureview.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 83%
نظر مثبت:
این دومین فیلم روان آتال هست و جوری کارگردانی شده که انگار یه کارگردان خیلی باتجربه اون رو ساخته. بازی های بازیگرای فیلم فوق العاده خوبن و علاوه بر اون فیلمنامه طوری نوشته شده که دادن اطلاعات توسط فیلم هیچوقت متوقف نمیشه و همین باعث شده معمای فیلم بتونه تا آخر بیننده رو درگیر خودش نگه داره. اگه به فیلمای تریلر علاقه دارید حتما «عجیب اما واقعی» رو ببینید.
نظر منفی:
موضوع اصلی فیلم اونقدر جذابه که خود به خود جذب اون میشید اما سرعت فیلم تا بیست دقیقه آخر خیلی کند و خسته کننده بود و باعث میشد بازی های خوب بازیگران به چشم نیاد.


جزئیات:
روان آتل (کارگردان) قبلا فیلم «سرزمین هرز» (2012) را ساخته است.
بیشتر صحنه های فیلم در شهر اونتاریو کانادا فیلمبرداری شده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

عجیب اما واقعی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری