پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند Diego Maradona

دیگو مارادونا مستندی بریتانیایی و محصول سال 2019 است که توسط آصف کاپادیا کارگردانی شده و به دوران بازی این اسطوره ورزشی در تیم ناپولی ایتالیا می پردازد. برای ساخت این مستند از تصاویری استفاده شده که تا پیش از این دیده نشده اند. اولین اکران فیلم در جشنواره کن انجام شد و سپس فیلم در تاریخ 14 ژوئن 2019 در بریتانیا اکران شد.

نویسندگان: 
آصف کاپادیا
عوامل:
تدوین: کریس کینگ
موسیقی: آنتونیو پینتو

فروش جهانی: $2,656,890

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 88% را بر اساس 69 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/66 از 10 است: «دیگو مارادونا رویکردی مشابه مستندهای ورزشی دیگر دارد اما سوژه اش را با شفافیت و عمق بیشتری از آثار معمول این ژانر نشان می دهد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 74 از 100 را بر اساس نظر 14 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «دیگو مارادونا»
آصف کاپادیا اولین فیلمهای مستندش را در اواسط دهه 90 ساخت اما تا زمان ساختن مستند درخشان «سنا» (2010) تا حد زیادی ناشناخته باقی ماند. پس از ساخته شدن این فیلم او زندگینامه ایمی واینهاوس تحت عنوان «ایمی» را منتشر کرد و حالا با «دیگو مارادونا» تمام قله های موفقیت در دنیای سینمای مستند را فتح کرده و به یکی از تحسین شده ترین فیلمسازان مستند در جهان تبدیل شده است. 
این فیلم از حدود 500 ساعت تصاویر آرشیوی جمع آوری شده که تا به حال دیده نشده اند و بدون هیچ محدودیتی به زندگی و وجه اسطوره ای شخصیت مارادونا می پردازد. روش تحقیق این مستند تا حدودی شبیه به تحقیقات دانشگاهی و علمی است و مارادونا را به صورت پدیده ای پیچیده و چند لایه فرض می کند که بسیار بیش از یک قهرمان ورزشی است و در چشم هوادارانش تا حد یک خدا بزرگ شده است. فیلم بررسی ای دقیق از شهرت نیز هست، واکنشی که طرفداران یک شخصیت نسبت به او دارند و پس از یک دوره محبوبیت سقوط او را رقم می زنند. 
فیلم های آرشیوی استفاده شده در «دیگو مارادونا» روایت فیلم را به شکل درخشانی انجام می دهند و به خصوص چون تصاویر تا به حال دیده نشده اند انگار با روایتی کاملا تازه از این شخصیت روبروییم. برای ساخت این مستند آرشیو ویدیوی شخصی مارادونا در اختیار فیلمساز قرار گرفته است که همچون گنجینه ای از خاطرات، تمام جزئیات این دوره از زندگی او را در خود نگه داشته است. درخشان ترین جنبه این مستند ارائه تصویر بیرونی مارادونا در زمان حضورش در تیم ناپولی است. در این دوره بازی مارادونا برای طرفدارانش امری کاملا روحانی بود و آنان از مارادونا چهره ای شبه مذهبی ساخته بودند تا اینکه تیم ملی آرژانتین در ضربات پنالتی تیم ملی ایتالیا را شکست داد و مارادونا یک شبه به چهره ای منفور در ایتالیا تبدیل شد. 
در مرکز فیلم یک داستان صعود و سقوط قرار دارد. داستان ورزشکاری که گرفتار خواست های متضاد و مبهم طرفدارانش شد، کسانی که نتوانستند استعداد ورزشی فوق العاده او را همان طور که هست بپذیرند و از آن لذت ببرند. فیلم این داستان صعود و سقوط را به زیباترین و دقیق ترین شکل ممکن تعریف می کند و با وجود داشتن زمانی 130 دقیقه ای هرگز خسته کننده نمی شود. فیلم جدید کاپادیا از تفکر برانگیز ترین مستند های سال است و جایگاه او را به عنوان یک سینماگر برجسته تثبیت می کند.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:

نظر مثبت:
فیلم با محدود کردن موضوعش به دوره حضور مارادونا توی ناپولی به دقت عجیبی رسیده و داستانش رو به بهترین و پیچیده ترین شکل ممکن تعریف میکنه. این بهترین مستندیه که درمورد مارادونا ساخته شده.
نظر منفی:
مشکل فیلم طولانی بودن اونه. هرچند مستند ماجرای جذابی داره اما نمیشه تا آخر نگاهش کرد و زود بیننده رو خسته می کنه مخصوصا اگه زیاد فوتبالی نباشید.

دیالوگ برگزیده:
مارادونا: وقتی توی زمین فوتبال هستید، تمام زندگی رو فراموش می کنید، مشکلاتتون رو فراموش می کنید، اونجا همه چیز به فراموشی سپرده میشه.

جزئیات:
پیتر شیلتون دروازه بان سابق تیم ملی انگلستان برای افتتاحیه اکران فیلم دعوت شده بود اما به دلیل اینکه مشغول بازی دارت بود در این مراسم حضور پیدا نکرد!
مدیر دوبلاژ: علیرضا خضری
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

دیگو مارادونا

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری