پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Clemency

رحم فیلمی امریکایی در ژانر درام و محصول سال 2019 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط چینوی چوکوو انجام شده است و از بازیگران آن می توان به آلفره وودارد، ریچارد شیف و دنیل بروکس اشاره کرد. «رحم» در تاریخ 27 دسامبر 2019 در امریکا به نمایش درآمد و فیلمنامه و بازی های آن توسط منتقدان تحسین شدند.

نویسندگان:
چینوی چوکوو

عوامل:
فیلمبرداری: اریک برانکو
تدوین: فیلیس هوسن
موسیقی: کاترین بوستیک


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 91% را بر اساس 118 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/66 از 10 است: «رحم مسائل اجتماعی را با درامی تاثیرگذار بیان می کند و بازیگران آن بازی های درخشانی ارائه می دهند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 77 از 100 را بر اساس نظر 28 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «رحم»
رحم فیلم جدید چینوی چوکوو سعی می کند بینندگان را وارد فضایی کند که تا به حال تجربه نکرده اند، درون ذهن یک مامور اعدام. از همان شروع تکان دهنده فیلم که با یک تزریق کشنده آغاز می شود تا پایان تاثیرگذار آن با یک درام جدی و عمیق روبرو هستیم. سرعت آرام فیلم ممکن است برخی بینندگان را آزرده کند اما در واقع باعث می شود بیننده به تدریج بتواند بیشتر و بیشتر به شخصیت اصلی نزدیک شود و احساسات او را تجربه کند. برنادین (با بازی آلفره وودارد) قرار است دوازدهمین اعدام زندگی کاری اش را به انجام برساند و حالا در آستانه این کار از نظر روانی در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. او با روش های مختلفی سعی می کند فشارهای کاری را از خود دور کند و برای زندانیان مختلف احترام قائل شود. حالا آخرین زندانی ای که قرار است توسط او اعدام شود از نظر عاطفی کاملا نابود شده است و نه وکیلش و نه هیچ کس دیگر نمی توانند به او آرامش بدهند. تلاش هایی برای نجات او از اعدام در جریان است اما زمان به سرعت در حال سپری شدن است و روز اعدام هر لحظه نزدیک تر می شود.
چینوی چوکوو (نویسنده/ کارگردان) تمام رازهای داستانش را فاش نمی کند. او وقت تلف نمی کند و سراغ جزئیاتی مثل زندگی گذشته برنادین نمی رود همچنین به ما نمی گوید که آیا هاج واقعا بی گناه است یا نه. فیلم درمورد این چیزها نیست و سعی می کند موقعیت سخت برنادین در دوراهی وظیفه و احساسات را نشان دهد. اما چگونه چنین کسی می تواند تحت تاثیر شغلش قرار نگیرد وقتی این شغل او را وادار می کند به زندگی فرد دیگری پایان دهد. برنادین اوضاع را معمولا به خوبی مدیریت می کند و سرسختانه با مشکلات روبرو می شود. دیالوگ های او در فیلم زیاد نیستند اما آلفره وودار این بازی درونی را به شکلی استادانه در فیلم پیاده می کند و باعث می شود تمام کشمکش درونی این شخصیت برای بینندگان آشکار شود.
چه انسانی می تواند یک مامور اعدام بی اشتباه و مسلط باشد؟ چنین شغلی چگونه افراد را در زندگی شخصی شان تحت تاثیر قرار می دهد؟ پیام هایی ظریف درمورد اخلاق شغلی و سوال هایی عمیق درمورد تصمیم گیری در شرایط سخت چیزهایی هستند که چوکوو به آنها علاقه بسیاری دارد و در اینجا هم سراغشان رفته است. همه افراد حتی مامورهای اعدام هم مجبورند به نحوی به خود تسلی دهند و شرایط موجود را برای خودشان هضم کنند. وقتی یک مامور اعدام از زندانی اعدامی می پرسد «چیزی لازم نداری؟» این سوال بیش از آنکه برای کمک به زندانی باشد، برای آرام کردن مامور است. چنین جزئیات ظریفی است که باعث می شود «رحم» به یک اثر منسجم و تاثیرگذار تبدیل شود و از سطح یک داستان اعدام کلیشه ای فراتر برود.
نویسنده: داستین چیس
منبع: www.texasartfilm.net


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 65%
نظر مثبت:
آلفره وودارد یکی از بهترین بازی های امسال رو ارائه میده و فیلم از نظر عاطفی بی نهایت تاثیرگذاره. اگه به داستان های اعدام و زندان علاقه دارید این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
بازی های این فیلم واقعا معرکه هستن اما فیلم بیش از حد کند، خسته کننده و طولانیه. غم انگیز بودن فیلم رو میشه تحمل کرد اما این حالت اونقدر طولانی میشه که حوصله بیننده سر میره.

دیالوگ برگزیده:
برنادین: هیچ کس نمیتونه دنیا رو نجات بده.

جزئیات:
• آلفره وودارد جهت آمادگی برای بازی در فیلم، با چندین مامور اعدام دیدار و مصاحبه کرده است.
• به دلیل تلخ بودن فضای داستان، در زمان فیلمبرداری وضعیت روحی بازیگران مدام بررسی می شده است.
• چینوی چوکوو (کارگردان) قبلا فیلم «سرزمین آلاسکا» (2012) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

رحم

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری