پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند The Last Tree

آخرین درخت فیلمی بریتانیایی در ژانر درام و محصول سال 2019 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط شولا عمو انجام شده و از بازیگران آن می توان به نیکلاس پیناک، دنیس بلک و ساموئل آدونومی اشاره کرد. «آخرین درخت» در جشنواره ساندس به نمایش درآمد و سپس از تاریخ 27 سپتامبر 2019 در انگلستان اکران شد.

نویسندگان: 
شولا عمو
عوامل:
فیلمبرداری: استیل ویلیامز
تدوین: امدامیری انکمی
موسیقی: سگون آکینولا


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 97% را بر اساس 38 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/64 از 10 است: «آخرین درخت مشکلات هویتی در دوره نوجوانی را به شکلی درخشان به نمایش می گذارد و در این راه از قدرت فیلمنامه و بازی هایش بهترین استفاده را می برد ». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 67 از 100 را بر اساس نظر 15 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «آخرین درخت»
جدیدترین فیلم شولا عمو به نام «آخرین درخت» روایتی صمیمانه از زندگی یک مهاجر افریقایی و مشکلات هویتی ای است که او به عنوان یک نوجوان باید با آنها دست و پنجه نرم کند. در ابتدای فیلم شخصیت اصلی به نام فمی را می بینیم که به همراه مددکاری به نام ماری زندگی می کند. او دوستان سفید پوست زیادی دارد و در مدرسه هم موفق است اما یک روز بعد از ظهر به او اطلاع داده می شود که مادرش به دیدن او می آید و می خواهد او را با خودش ببرد. با وجود اینکه فمی به ماری التماس می کند که اجازه ندهد مادرش او را به لندن ببرد اما همین اتفاق می افتد و زندگی فمی برای همیشه دگرگون می شود.
حالا فمی باید زندگی تازه اش در لندن را بپذیرد و سعی کند هر طور شده با محیطی کاملا متفاوت کنار بیاید. فیلم در سالهای نوجوانی فمی او را دنبال می کند و تغییرات رفتار او را زیر نظر می گیرد. فیلم ما را درست به مرکز ناآرامی های درونی فمی می برد: عصبانیت او از مادرش به خاطر اینکه او را از سرپرستی مددکارش خارج کرده و رفتن او به سوی گروهی از نوجوان های شرور برای اینکه این خشم اش را تخلیه کند. فمی باید یاد بگیرد که تسلیم نشود و به امیدهای کوچک زندگی اش دلخوش باشد، او باید با پدری روبرو شود که در کودکی او را رها کرده و حمایتی از او نکرده است. اما مشکلات فمی با نوجوان های انگلیسی معمولی فرق دارد او نیجریه ای است و باید با بحران هویتی مهاجران نیز کنار بیاید. او با پرسشی روبروست که همه مهاجران هر روز از خود می پرسند: «خانه من کجاست؟»
فیلم سعی نمی کند به موضوعات عمیق اش پاسخ هایی ساده بدهد و از این نظر بسیار قابل احترام است. کارگردان سعی نمی کند داستان را به سمت غافلگیری ببرد و به جای اینکار به بینندگانش فرصت می دهد تا بتوانند با زندگی مهاجران همذات پنداری کنند. ما احساسات فمی را درک می کنیم چرا که کارگردان توانسته از طریق انتخاب نماهای درست ما را وارد ذهن شخصیت اش کند. دیالوگ های فیلم هرچند خوب نوشته شده اند اما در مقایسه با کارگردانی و انتخاب نماها در درجه دوم اهمیت قرار دارند. ساموئل آدونومی با جسارت زیادی نقش اش را بازی کرده و توانسته در نقش فمی استعداد بازیگری اش را کاملا نشان دهد. او فمی را به شکل یک نوجوان کلیشه ای تصویر نکرده و با جزئیات بازی اش باعث شده این شخصیت کاملا واقعی و باورپذیر جلوه کند. «آخرین درخت» داستانی کلیشه ای از نژادپرستی و مشکلات مهاجران نیست. این فیلم مسائل هویتی مهاجران را با مشکلات ویژه نوجوانان ترکیب کرده و به درام قدرتمندی رسیده که از نظر عاطفی به شدت تاثیرگذار است.
نویسنده: آلان ان جی
منبع: www.filmthreat.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک فیلم عمیق و جذاب که شخصیت های دوست داشتنی زیادی داره و بازی های اون عالی هستند. 
نظر منفی:
این فیلم داستان خوبی داره اما دیالوگ نویسی و سرعت روایت فیلم درست نیست و مدام باعث میشه حواس بیننده به سمت داستان های فرعی و بی اهمیت بره.


جزئیات:
• شولا عمو قبلا فیلم «تصویر متحرک» (2016) را ساخته است.

 

همچنین ببینید

HD
 golhaye davodi  گل هاي داوودي

گل های داوودی

imdb0

ژانر : ایرانی

سال تولید : 1984

کشور سازنده : ایران

خلاصه داستان: عباس صفاری، در جریان بروز مشاجره با دوست خود باعث مرگ ناگهانی وی شده و به ۲۵ سال حبس محکوم می‌شود. با سپری شدن ۲۰ ساله محکومیت و عفو ۵ سال آخر، قرار آزادی عباس صادر می‌گردد. اما روز موعود در شرایطی که همگان منتظر آزادی عباس هستند استوار هدایت خبر مرگ ناگهانی عباس را به همسرش، عصمت، می‌دهد. اما عصمت از گفتن حقیقت به فرزند نابینای خود، جواد که در آستانه برگزاری مراسم ازدواجش قرار دارد خودداری می‌کند. استوار هدایت که قبل از عزیمت به سفر عصمت را در جریان واقعیت کشته شدن عباس به دست یکی از مأمورین زندان قرار داده بود با تقاضای وی مبنی بر معرفی خود به عنوان پدر جواد و حضور در مراسم عروسی او مواجه می‌شود. جواد که به‌طور ناگهانی در جریان مکالمه استوار و مادرش قرار می‌گیرد خانه را ترک کرده و از حضور در مراسم خودداری می‌کند. اما سرانجام توسط همسرش مریم متقاعد شده و با واقعیت مرگ پدرش کنار می آید.

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

آخرین درخت

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری