پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Hunt

شکار فیلمی امریکایی در ژانر هیجانی و وحشت و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط کریگ زوبل کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا نیک کیوز و دیمون لیندلوف نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به بتی گیپلین، ایکه بریینهولتز و ایمی مدیگان اشاره کرد. «شکار» ابتدا قرار بود در سال 2019 اکران شود اما به دلیل مسائل سیاسی اکران آن به 13 مارس 2019 موکول شد. اکران فیلم به دلیل شیوع ویروس کووید-19 تنها یک هفته به طول انجامید و پس از آن فیلم بلافاصله از طریق سرویس های اینترنتی به نمایش درآمد.

نویسندگان:
نیک کیوز، دیمون لیندلوف

عوامل:
فیلمبرداری: داران تیرمان
تدوین: جین ریزو
موسیقی: ناتان بار


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 54% را بر اساس 198 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/72 از 10 است: «شکار ترکیبی از اکشن هیجانی با کمدی تلخ است و در شرایط سیاسی امروز برخوردی بسیار جنجال برانگیز با موضوعاتش دارد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 50 از 100 را بر اساس نظر 43 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «شکار»
در آگوست 2019 اکران فیلم شکار اثر کریگ زوبل به تاخیر افتاد و علت آن ترویج خشونت علیه محافظه کاران امریکا عنوان شد. بسیاری از این حمله ها از سوی کسانی انجام شد که فیلم را ندیده بودند چرا که رهبر خود این محافظه کاران (دونالد ترامپ) پس از دیدن فیلم فورا در یک تویت اعلام کرد که فیلم نسبت به فضای سیاسی امریکا بی احترامی کرده و نباید در سینماها نمایش داده شود. حالا و چندین ماه پس از این اتفاقات «شکار» برای تماشا در دسترس عموم قرار گرفته و همه می توانند شاهد کیفیت منحصر به فرد این فیلم باشند. «شکار» یک کمدی سیاسی بسیار هوشمندانه است که مضمون برخورد کورکورانه رسانه ها با موضوعات در آن وجود دارد و به نحوی شرایط سخت اکران خود فیلم را بازتاب می دهد.
شکار از آن فیلمهایی است که بهتر است قبل از دیدنش هیچ چیزی درمورد آن ندانید چرا که با آغاز فیلم بلافاصله سیل غافلگیری ها و کشمکش های داستانی آغاز می شود و شما را در جا میخکوب می کند. بخش بزرگی از موفقیت فیلم مدیون برخورد خلاقانه آن با فضاسازی است، فیلم در عین حال که به شدت به ژانر وحشت/کمدی گرایش دارد همزمان از واقعیت هم فاصله نمی گیرد. وقتی داستان جلوتر می رود به راحتی می توان ردپای وقایع سیاسی معاصر را در برخی سکانس های فیلم پیدا کرد اما نکته در اینجاست که نویسندگان فیلم و کریگ زوبل (کارگردان) به نحوی این وقایع را نشان می دهند که آسیبی به لحن فیلم وارد نمی شود. مانند هر فیلم کمدی یا ترسناکی هر کس برخورد متفاوتی با فیلم خواهد داشت و قطعا بینندگان بسیاری از مضامین به کار رفته در فیلم خوششان نخواهد آمد، اما مهم ترین قدرت «شکار» در همین است که موفق می شود همه مخاطبان را درگیر خود کند، حتی اگر به قیمت نفرتشان از فیلم تمام شود. با اینکه درمورد جهت گیری سیاسی فیلم مطالب بسیاری منتشر شده اما در واقع فیلم به هر دو جبهه راست و چپ به یک اندازه می تازد و ایدئولوژی های آنان را به سخره می گیرد، درواقع «شکار» نکات کاملا مشترک این احزاب را پیدا کرده و آنها را برملا می کند.
یکی از عوامل موفقیت فیلم بازی درخشان بتی گیلپین در نقش اصلی فیلم است. طرفداران سریال هایی مثل «پرستار جکی» و «درخشش» با توانایی های او آشنا هستند اما حالا او از فرصتش برای درخشش در یک فیلم سینمایی بهترین استفاده را برده و نقش کریستال را به شکلی باورپذیر و در عین حال سرسخت بازی کرده است. خیلی ها قبل از دیدن «شکار» درمورد آن مطالبی نوشته اند و بعدا فهمیده اند که تمام حدس هایشان درمورد آن اشتباه بوده است. فیلم دقیقا درمورد خطرات همین نتیجه گیری های کورکورانه است و در تحت تاثیرقرار دادن مخاطبانش هیچوقت شکست نمی خورد.
نویسنده: اریک هایزنبرگ
منبع: www.cinemablend.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 66%
نظر مثبت:
فیلمی که شوخ طبعی خیلی خاصی داره و نشون میده از موضوعای پیچیده سیاسی هم میشه خنده گرفت.
نظر منفی:
ایده اولیه فیلم جالبه و نیم ساعت اول اون غافلگیرکننده و غیرقابل پیشبینیه. با این حال بعد از اون فیلم تکراری میشه و خیلی زود همه جذابیتش رو از دست میده.

دیالوگ برگزیده:
کریستال: همه چی بستگی به این داره که اونا احمقن و ادای باهوشا رو درمیارن یا باهوشن و دارن ادای احمقا رو درمیارن.

جزئیات:
• تا به حال دو بار اکران فیلم لغو شده است. بار اول به دلیل مسائل سیاسی و بار دوم به دلیل شیوع ویروس کرونا.
• نام فیلم در ابتدا «ایالت قرمز در مقابل ایالت آبی» بوده است.
• این فیلم شباهت بسیار زیادی به یک فیلم برزیلی به نام «باکورو» (2019) دارد که در فستیوال کن اکران شده است.
• کریگ زوبل قبلا فیلم «اجابت» (2012) را ساخته است.



همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

شکار

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری