پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Capone

کاپون فیلمی امریکایی در ژانر زندگینامه ای و جنایی و محصول سال 2020 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط جاش ترنک انجام شده و از بازیگران آن می توان به تام هاردی، لیندا کاردلینی و مت دیلون اشاره کرد. «کاپون» در تاریخ 12 می 2020 از طریق سرویس های پخش آنلاین به نمایش درآمد و بازی تام هاردی در آن مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.

نویسندگان: 
جاش ترنک

عوامل:
فیلمبرداری: پیتر دمینگ
تدوین: جاش ترنک
موسیقی: جیمی ملین
بودجه کلی: $20,600,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 39% را بر اساس 77 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/9 از 10 است: «تام هاردی در نقش آل کاپون بازی فوق العاده ای را ارائه داده اما عناصر دیگر فیلم بازی خوب او را پشیبانی نمی کنند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 47 از 100 را بر اساس نظر 27 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «کاپون»
تغییر و تحول ژانر گنگستری در هالیوود تاریخچه ای بسیار جالب دارد. هالیوود همواره سعی کرده این ژانر را محبوب و جذاب نگه دارد. در سالهای اول این ژانر ادوارد جی رابینسون و جیمز کاگنی نقش خلافکار های سرسخت را بازی می کردند تا اینکه در دهه های 60 و 70 آل پاچینو و رابرت دنیرو شخصیت های پیچیده تری را در قالب گنگسترها به تصویر کشیدند که باعث محبوبیت بیشتر این فیلم ها شد. داستان های گنگستری همواره روایت صعود و سپس سقوط شخصیت های خلافکار بوده اند، انسان هایی که در زمان کوتاهی به قدرت و ثروت می رسند و سپس آنرا از دست می دهند. اما در چند سال گذشته الگوی تازه ای از این فیلم ها مورد استقبال فیلمسازان قرار گرفته که روی دوران بازنشستگی این شخصیت ها تمرکز می کند. در فیلمهای پیشین این ژانر معمولا خلافکارها تا زمان پیری‎شان زنده نمی مانند اما حالا با «مرد ایرلندی» اسکورسیزی همه متوجه شده اند که دوران پیری این شخصیت ها می تواند تا چه حد برای روایت های سنیمایی جذاب باشد. حالا فیلمی جدید به این الگوی ژانری جدید اضافه شده که روزهای آخر زندگی آل کاپون را روایت می کند.
او تقریبا ده سال را در زندان گذرانده و به دلیل داشتن عفونت مغزی از زندان آزاد شده تا سالهای آخر زندگی اش را در ملک شخصی اش در فلوریدا سپری کند. «کاپون» کاملا با یک فیلم گنگستری معمولی متفاوت است. تام هاردی قبلا نشان داده که اگر نقش درستی به او داده شود چه توانایی بالایی دارد و در اینجا هم بار دیگر این مسئله را ثابت می کند. او کاملا در نقش آل کاپون حل شده و با توجه به گریم سنگین ممکن است اصلا او را به جا نیاورید. نقش او در این فیلم به معنای واقعی نقشی است که می تواند بازیگر را از پا دربیاورد. او باید مدام به سیگار کلفتش پک بزند تا جایی که درون یک سطل بالا بیاورد. او از نظر روحی هیچ تعادلی ندارد و به رفتار معمولی و روزمره اش هم مسلط نیست. تام هاردی علاوه بر اینکه در تصویر کردن تمام این موارد به بهترین شکل عمل می کند، خود جزئیاتی جدید را نیز به نقش افزوده است که باعث می شود بیننده بتواند کاملا شرایط عجیب و غریب و غم انگیز شخصیت اش را درک کند. اگر فیلمنامه جاش ترنک سکانس های توهم آل کاپون را در خود نداشت قطعا بازی تام هاردی نابود می شد و احتمالا خنده دار به نظر می رسید اما ترنک با هوشمندی توانسته بدبینی شدید این گنگستر کهنه کار را به شکلی موثر به تصویر بکشد و روح خرد شده‎اش را به بینندگان نشان دهد. 
جاش ترنک بیش از اینکه به شخصیت افسانه ای آل کاپون به عنوان یک گنگستر بسیار بدنام بپردازد، با شخصیت واقعی او روبرو می شود. کسی که بی رحم و بدبین بوده و زمانی قدرت بسیار زیادی داشته است اما سرنوشت همه آدم ها یقه او را هم گرفته و حالا در اوج فرسودگی و پیری حتی نمی تواند درک درستی از اتفاقات اطرافش داشته باشد. «کاپون» فیلمی است که فرمول های ژانر زندگینامه ای را رعایت نمی کند و به شخصیت اش اجازه می دهد تا تاریک ترین لحظات زندگی اش را با بینندگان تقسیم کند، فیلمی غیرقابل پیشبینی و پرفراز و نشیب که تام هاردی یکی از بهترین بازی های عمرش را در آن ارائه داده است.
نویسنده: شین اوکانل
منبع: www.cinemablend.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 45%
نظر مثبت:
این فیلم سرنوشت یک خلافکار مشهور رو به شکلی دردناک و واقعی نشون میده و تام هاردی توی اون فوق العاده خوب بازی می کنه.
نظر منفی:
من عاشق فیلم های گنگستری هستم اما اصلا نتونستم از این فیلم لذت ببرم چون کاملا خسته کننده و بی هدف ساخته شده. با اینکه تام هاردی توی فیلم خیلی خوب بازی میکنه اما داستان فیلم اصلا کشمکش و جذابیتی نداره.

دیالوگ برگزیده:
جانی: تنها چیزی که واقعا مهمه اینه که یه مرد چجوری با خونوادش رفتار می کنه. آدم برای کسی که میزنه گردنش رو میشکنه همیشه یه قهرمان حساب میشه.

جزئیات:
• تام هاردی قبلا سعی کرده بود نقش آل کاپون را در فیلم «سیسرو» به کارگردانی دیوید ییتس بازی کند اما آن پروژه هرگز به سرانجام نرسید.
• این فیلم قرار بود در سینماها به نمایش درآید اما به دلیل شیوع ویروس کووید- 19 و تعطیلی سینماها به صورت اینترنتی اکران شد.
• جاش ترنک قبلا فیلم «چهار شگفت انگیز» (2015) را ساخته است.
• اگر به بازی تام هاردی علاقه دارید، فیلم «ونوم» (2018) را تماشا کنید.

مدیر دوبلاژ : امیرحسین صفائی

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

کاپون

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری