پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Proximity

مجاورت فیلمی امریکایی در ژانر علمی تخیلی و درام و محصول سال 2020 است. کارگردانی و نویسندگی این فیلم توسط اریک دموسی انجام شده و از بازیگران آن می توان به رایان ماسون، هایدی کوان و کریستیان پرنتیس اشاره کرد. «مجاورت» در تاریخ 15 می 2020 از طریق سرویس های آنلاین پخش فیلم به نمایش درآمد.

نویسندگان:
اریک دموسی

عوامل:
فیلمبرداری: جیسون میچلتری
تدوین: سیمون کارمودی، اریک دموسی، ایوان اورتگا
موسیقی: جرمین استیگال


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 44% را بر اساس 16 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/48 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 40 از 100 را بر اساس نظر 4 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «مجاورت»
داستان های ربوده شدن انسان ها توسط موجودات فضایی همیشه از جذابیت زیادی برخوردارند و در سال های اخیر فیلم ها و سریال های زیادی بر اساس چنین ماجراهایی ساخته شده اند. اولین فیلم بلند اریک دموسی به نام «مجاورت» سعی کرده برداشت جدیدی را از این نوعِ محبوب فیلم های علمی تخیلی ارائه بدهد. فیلم داستان ایساک سایپرس را روایت می کند که یک دانشمند جوان ناسا است و به تازگی از دبیرستانی در کالیفرنیا فارغ التحصیل شده است. او توسط موجودات فضایی ربوده می شود و بعد از سه روز به زمین برمی گردد. او در طول این سه روز موفق شده ویدیوهایی را از این موجودات ضبط کند و حالا به جای اینکه ویدیوها را به مسئولان ناسا نشان دهد آنها را مستقیما در شبکه های اجتماعی پخش می کند. پخش شدن ویدیو ها باعث می شود زندگی او بلافاصله از کنترل خارج شود و اتفاقات بسیار عجیب تری برای او بیافتند.
دموسی کارگردان جوانی است که با «مجاورت» اولین فیلم بلندش را ساخته است. سوابق کاری او به شدت متنوع هستند، از ساختن تیتراژ سریال های محبوب «اتفاقات عجیب» و «بازی تاج و تخت» گرفته تا موفقیت فیلم کوتاه‎اش به نام «جنگ ستارگان: داستان های نیورپابلیک» همه و همه باعث تجربه اندوزی او در زمینه جلوه های ویژه شده اند. همین تجربه ها باعث شده اند که «مجاورت» با وجود بودجه نسبتا پایین‎اش جلوه های ویژه بسیار با کیفیتی داشته باشد. صحنه های ابتدایی فیلم بیننده را به یاد آثار استیون اسپیلبرگ خواهد انداخت و در ادامه فیلم به مسیری پر از هیجان می رود که بیننده را کاملا درگیر می کند. یکی از عوامل موفقیت فیلم، بازی های استاندارد تمام بازیگران است. با وجود اینکه بودجه پایین اجازه استفاده از نام های شناخته شده را به کارگردان نداده، اما این بازیگران به خوبی از پس نقش هایشان برآمده اند و در داستان عجیب و غریب فیلم به شکلی باورپذیر ظاهر شده اند.
ایده های فیلم در یک سوم پایانی آن کامل می شوند و شاهد بسته شدن داستان فیلم با یک پایان بندی مناسب هستیم که به اکثر سوالات مخاطب جواب می دهد. این روزها یکی از مواردی که باعث افول ژانر علمی تخیلی در سینمای امریکا شده رفتن این فیلم ها به سوی موضوعات کوچک تر است و به همین خاطر رفتن «مجاورت» به سوی یک ایده بزرگ و پرهزینه نشان از شجاعت نویسنده و کارگردان آن دارد. این فیلم با ایده های خلاقانه و صحنه های تعقیب و گریز هیجان انگیزش یکی از آثار علمی تخیلی موفق سال 2020 به شمار می رود و آینده ای درخشان را برای اریک دموسی (کارگردان) پیشبینی می کند.
نویسنده: مایک مک گراناگان
منبع: www.aisleseat.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک فیلم سرگرم کننده که قابل پیشبینی و کلیشه ای نیست و کاری میکنه تمام مدت حدس بزنید که اتفاق بعدی چیه. علاوه بر این جلوه های ویژه فیلم و بازی های اون هم عالی هستند.
نظر منفی:
اول فیلم احساس می کنید قراره با یک فیلم جدی و خوب طرف باشید اما بعدش فیلم افت میکنه و غیرقابل تحمل میشه. چیزی که آزاردهنده ست اینه که این ایده میتونست خیلی بهتر از اینا ساخته بشه اما کارگردان بدترین انتخاب ها رو انجام داده.

جزئیات:
• این اولین فیلم ساخته شده توسط اریک دموسی (کارگردان) است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

مجاورت

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری