پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Enter the Fat Dragon

«اژدهای چاق وارد می شود» فیلمی هنگ کنگی در ژانر هنرهای رزمی و کمدی و محصول سال 2020 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط کنجی تانیگاکی انجام شده و از بازیگران آن می توان به دانی ین، ترسا مو و وونگ جینگ اشاره کرد. «اژدهای چاق وارد می شود» در تاریخ 23 ژانویه 2020 در هنگ کنگ به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

نویسندگان:
کنجی تانیگاکی

عوامل:
فیلمبرداری: یون مان فونگ، تاکورو ایشیزاکا
تدوین: کا وینگ لی

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 60% را بر اساس 5 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/5 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 50 از 100 را بر اساس نظر 3 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است. جزمین لِیم منتقد نشریه آر. تی اچ فیلم را «ترکیبی جذاب از کمدی و هنرهای رزمی» نامیده و درمورد بازی دانی ین نوشته است: «ستاره فیلم های ایپ من در اینجا نقش اصلی را با چنان شوخ طبعی و ظرافتی بازی می کند که در تمام این سفر عجیب و غریب با او همراه می شوید».


یادداشتی بر فیلم «اژدهای چاق وارد می شود»
دانی ین پس از خداحافظی با مجموعه فیلم های محبوب ایپ من حالا با یک نقش کمدی به سینما بازگشته است. «اژدهای چاق وارد می شود» بازسازی فیلمی محصول سال 1978 به همین نام است و با استفاده از کمدی به موقع و بازی دیدنی دانی ین موفق شده به اثری سرگرم کننده تبدیل شود. این فیلم در تضاد کامل با تمام آثاری قرار دارد که دانی ین قبلا بازی کرده است. او را معمولا با حضورش در فیلم های رزمی ای مانند «قاتل کنگ فو» ، «ایپ من» و «وو ژیا» می شناسیم که همگی جدی هستند اما در این فیلم او در نقشی کمدی بازی کرده و نشان می دهد که به عنوان یک بازیگر جاه طلبی بسیاری برای تجربه فضاهای متفاوت دارد. او در نقش پلیسی بازی می کند که مدت هاست در بخش بایگانی کار می کند و به همین خاطر آمادگی بدنی اش را کاملا از دست داده است. حالا او یک فرصت برای بیرون آمدن از این بخش پیدا کرده و آن انتقال یک مجرم از هنگ کنگ به ژاپن است. همه چیز طبق نقشه پیش نمی رود و در نتیجه شخصیت اصلی مجبور می شود به همراه پلیسی به نام تور با گنگسترهای ژاپنی درگیر شود.
در فیلم های اروپایی و امریکایی معمولا ژاپن را به شکل سرزمینی رویایی می بینیم، جایی که ترکیب تکنولوژی و فرهنگ باعث شده شبیه به هیچ جای دیگری در دنیا نباشد. اما در این فیلم کارگردان به شکل بامزه ای با این تصویر شوخی کرده و آنرا به مسخره گرفته است. این جنبه از کمدی فیلم بسیار خلاقانه است و به خصوص وقتی می فهمید فیلم تولید مشترک تهیه کنندگان چینی و ژاپنی است جالب تر هم می شود. بازی پر انرژی دانی ین این بخش ها را به خوبی پشتیبانی کرده و به راحتی از پس قطعات کمدی فیلم برآمده است. اما تمام هنرپیشه های مکمل فیلم هم بازی های خوبی را به نمایش گذاشته اند. نیکی چو و ترسا مو بازی های درخشانی را در فیلم ارائه داده اند و شخصیت هایشان را کاملا از حالت تک بعدی خارج کرده اند. آنها نقش زنان یک دنده و شجاعی را بازی می کنند که تضادشان با پلیس چاق فیلم بسیار خنده دار از کار درآمده است.
«اژدهای چاق وارد می شود» به تاریخ ژانر اکشن سینمای هنگ کنگ ادای دین می کند. در فیلم ارجاعات زیرکانه ای به بروس لی و همچنین فیلم های قدیمی تر خود دانی ین وجود دارد. با اینکه ین قصد نداشته میراث سینمایی خودش را با بروس لی مقایسه کند، اما دیدن این فیلم باعث می شود به این فکر کنید که او را دیگر باید جزو بزرگترین ستاره های تاریخ سینمای هنگ کنگ به حساب آورد. کسی که بیش از 70 فیلم با سبک های رزمی مختلف کار کرده و حالا در میانه دهه پنجم زندگی اش ماجراجویی تازه ای را با یک فیلم کمدی آغاز کرده است.

نویسنده: ژینگتینگ گانگ
منبع: www.cinemaescapist.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 90%
نظر مثبت:
یک اکشن-کمدی بی نظیر از نابغه سینمای رزمی دانی ین. این فیلم یک ادای دین عالی به ژانر اکشن سینمای هنگ کنگه و شما رو یاد فیلمای رزمی محبوب‎تون میندازه.
نظر منفی:
فیلم هیچوقت اجازه نمیده حوصلتون سر بره اما داستانش غیرمنطقیه و شخصیت های اون جوری طراحی نشدن که همدلی بیننده رو جلب کنن.


جزئیات:
• این فیلم بازسازی فیلم «اژدهای چاق وارد می شود» (1978) است.
• دانی ین بازیگر نقش اصلی فیلم ستاره مجموعه فیلم های «ایپ من» است.
• کنجی تانیگاکی قبلا فیلم «افسانه هفت راهبه» (2006) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

اژدهای چاق وارد میشود

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری