پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Darkness Falls

«سقوط تاریکی» فیلمی بلژیکی- امریکایی در ژانر جنایی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط جولین سری کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا گیلس دائوست نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به شان اشمور، گری کول و دانیلا آلونسو اشاره کرد. «سقوط تاریکی» در جشنواره گلاسگو اکران شد و سپس در 11 ژوئن 2020 از طریق سرویس های اینترنتیِ پخش فیلم به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
گیلس دائوست

عوامل:
فیلمبرداری: شان لیلیستراند
تدوین: برودی گوسار
موسیقی: ساشا چابان

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 15% را بر اساس 13 ریویو بدست آورده که معادل نمره 2/89 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 40 از 100 را بر اساس نظر 6 منتقد به دست آورده که نشانگر «متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «سقوط تاریکی»
اولین چیزی که درمورد فیلم جدید جولین سری توجه بیننده را جلب می کند قاب بندی های زیبای آن است. «سقوط تاریکی» پر از چشم انداز های تخت و زیبایی است که در قاب های متقارن به نمایش گذاشته شده اند. فیلم با یک قتل شروع می شود که در آن الیزابت مورد هجوم دو مرد قرار می گیرد و آنها مجبورش می کنند تا چند قرص را بخورد. مرگ او پس از این اتفاق از نظر اداره پلیس به عنوان خودکشی ثبت می شود اما همسر الیزابت که جف نام دارد و خودش کاراگاه است چنین اعتقادی ندارد و مطمئن است که همسرش به قتل رسیده است. کسی حرف های جف را باور نمی کند و به همین خاطر خود او مجبور می شود دست به کار شده و پرونده را حل کند. مشکل بزرگ «سقوط تاریکی» این است که داستانش بیش از حد سرراست و ساده نوشته شده است و بیننده ها اکثر نقاط داستانی فیلم را در آثار مشابه دیده اند.
با این وجود همچنان نباید برخی از جنبه های درخشان فیلم را از یاد برد. بازی لین شای در نقش مکمل فیلم کیفیت بسیار بالایی دارد، او کاری کرده که حتی برخی از دیالوگ های کلیشه ای فیلمنامه هم کاملا طبیعی و باورپذیر به نظر برسند. باید گفت کیفیت تصویری فیلم و به خصوص قاب بندی آن سطحی بسیار فراتر از کیفیت داستانی آن دارند و در این راستا شان لیلیستراند (فیلمبردار) اجازه نداده بودجه پایین فیلم به هیچ عنوان به چشم بیاید. تنها مشکل فیلم کلیشه ای بودن برخی از قسمت های داستان آن است که باعث می شود بیننده از شنیدن دیالوگ های فیلم خسته شود. البته طرفداران ژانر جنایی احتمالا از این بخش ها نیز بسیار لذت خواهند برد چرا که ارجاعات زیادی به آثار مشهور این ژانر دارد. در زیر سادگی ظاهری فیلم اما مضامین عمیق زیادی وجود دارد، قاتل های اصلی فیلم تیمی هستند که از یک پدر و پسر تشکیل شده است و همزمان خود جف نیز مشکلات بسیاری در برقراری ارتباط با پسرش دارد. فیلم به خوبی شخصیت های منفی اش را شخصیت پردازی کرده و از این نظر تا حد زیادی از پرداخت کلیشه ای آنها خودداری می کند. فیلمنامه گیلس دائوست سعی کرده ضد زن بودن شخصیت هایش را به عنوان یک مساله ریشه دار در جامعه نشان دهد و از این نظر تا حد زیادی به موفقیت رسیده است چرا که شخصیت هایش کاملا باور پذیر از کار درآمده اند. یکی از عواملی که فیلم را نجات داده، تدوین بسیار درست آن است که ریتم مناسبی را از ابتدا برای فیلم ایجاد می کند و اجازه نمی دهد فیلم خسته کننده شود. «سقوط تاریکی» یک فیلم جنایی جذاب با فیلمبرداری فوق العاده است که ممکن است بخش هایی از داستانش قابل پیشبینی باشد اما نمی توانید مجذوب شخصیت های خاص و عمیق آن نشوید.
نویسنده: جنی کرمود
منبع: www.eyeforfilm.co.uk


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
داستان فیلم خوب نوشته شده و بازی های اون باکیفیت هستند، با وجود اینکه بعضی جنبه های فنی فیلم (از جمله موسیقی) زیاد خوب نیستن اما داستان معمایی و درگیرکننده فیلم اینارو جبران کرده.
نظر منفی:
یک فیلم بسیار ضعیف با فیلمنامه کاملا کلیشه ای و یکنواخت که خیلی زود بیننده رو خسته می کنه. خیلی از نماهای فیلم خارج از فوکوس هستند و کیفیت تصویری مناسبی ندارن.


جزئیات:
• جولین سری قبلا فیلم «عقرب» (2007) را ساخته است.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

سقوط تاریکی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری