پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Domain

«دامنه» فیلمی پرتغالی- فرانسوی در ژانر درام و هیجانی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط تیاگو گوئدس کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا روی کاردوسو مارتینز و تیاگو گوئدس نوشته‎اند. از بازیگران فیلم می‎توان به آلبانو جرومینو، ساندرا فالیرو و میگل بورخس اشاره کرد. «دامنه» در تاریخ 19 سپتامبر 2019 در پرتغال به نمایش درآمد.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 80% را بر اساس 7 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 60 از 100 را بر اساس نظر 5 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «دامنه»
جدیدترین فیلم تیاگو گوئدس به نام «دامنه» سفری سه ساعته به روابط خانوادگی پیچیده یک خانواده پرتغالی در حاشیه رودخانه تاگوس است که صاحب یکی از بزرگترین املاک کل قاره اروپا هستند. فیلم تصویری جامع و پرجزئیات از این خانواده را ترسیم می کند که به تدریج از درون و بیرون به سمت نابودی می رود و فاسد می شود. با اینکه فیلم در نیمه دوم قرن بیست اتفاق می افتد اما تیاگو گوئدس (کارگردان) این داستان را با چنان ظرافت عاطفی‎ای تعریف می کند که بیننده احساس می کند در حال خواندن یکی از رمان های واقع گرایانه تولستوی یا بالزاک است.
فیلم از یک مقدمه تاریخی به اضافه دو فصل بزرگ تشکیل شده است که هر کدام بیست سال از یکدیگر فاصله دارند. فصل اول فیلم مدام به پس‎زمینه سیاسی و اجتماعی این خانواده و اتفاقاتی میپردازد که در نهایت به انقلاب میخک در سال 1974 منجر شدند، در حالی که فصل دوم بیشتر روی زندگی شخصی و روابط شخصیت ها تمرکز دارد و سعی می کند تغییر و فاسد شدن تدریجی شخصیت ها را نشان دهد. شاید بهترین نکته فیلم این است که گوئدس هرگز شخصیت ژائو فرناندز (مالک) را به شکل یک ضدقهرمان کلیشه ای به تصویر نمی کشد. او انسان بسیار واقع گرایی است که چندان مهربان نیست اما همیشه سعی می کند عادلانه رفتار کند و از درگیر شدن در سیاست در امان بماند. ظرفیتی که ژائو برای تغییر از خود نشان می دهد باعث غافلگیری بیننده خواهد شد چرا که با تصویری کلیشه‎ای که از یک مالک ثروتمند در ذهن داریم بسیار متفاوت است. حتی اگر با تاریخ پرتغال هیچ آَشنایی‎ای نداشته باشید باز هم می توانید از اتفاقات و داستان فیلم لذت ببرید چرا که نویسنده تمام اطلاعات ضروری را از طریق رفتار شخصیت ها و تحولاتشان به شما انتقال می دهد. رازهای خانوادگی ای که در نیمه دوم فیلم فاش می شوند انگار راز های تاریخی خود کشور پرتغال هستند که مدت ها در انتظار افشا بوده اند. عبور از نیمه اول فیلم و رسیدن به روابط شخصی افراد داستان در نیمه دوم با نهایت ظرافت انجام شده و بیننده متوجه این تغییر تدریجی نخواهد شد. از طرف دیگر گوئدس لحن بسیار درستی را برای داستانش انتخاب کرده و درگیر استفاده سطحی از شخصیت ها و موقعیت های داستان نشده است. این که «دامنه» اولین بازی سینمایی آلبانو جرومینو (بازیگر نقش ژائو) است بسیار تعجب بر انگیز است، او که تا به حال بازیگر تئاتر بوده در این فیلم حضوری بسیار درخشان دارد و بازی‎اش در جشنواره های بسیاری مورد تحسین قرار گرفته‎اند. ترکیب بازی باکیفیت جرومینو و کارگردانی حساب شده گوئدس «دامنه» را به یک فیلم تاریخی پرجزئیات و تماشایی تبدیل کرده است.
نویسنده: بوید ون هوج
منبع: www.hollywoodreporter.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک فیلم تاریخی دیدنی با بازی های عالی و داستان خانوادگی هیجان انگیز. اگه به فیلم های اجتماعی و عمیق علاقه دارید این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
داستان اصلی فیلم خوب نوشته شده اما زمان فیلم بیش از حد طولانیه و بعد از مدتی باعث خستگی بیننده میشه. 

جزئیات:
• این فیلم نماینده پرتغال در نود و دومین مراسم جوایز اسکار بوده است.
• تیاگو گوئدس (کارگردان) قبلا فیلم «نویز» (2008) را ساخته است.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

دامنه

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری