پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم You Should Have Left

«باید از اینجا می رفتی» فیلمی امریکایی در ژانر ترسناک و درام و محصول سال 2020 است. کارگردانی و نویسندگی این فیلم توسط دیوید کوپ انجام شده و از بازیگران آن می توان به آماندا سیفرید، کوین بیکن و کالین بلومناو اشاره کرد. «باید از اینجا می رفتی» که بر اساس رمانی از دانیل کلمان نوشته شده، در تاریخ 18 ژوئن 2020 به صورت دیجیتال به نمایش درآمد.

نویسندگان:
دیوید کوپ

عوامل:
فیلمبرداری: انگوس هادسون
تدوین: درک آمبروزی
موسیقی: گوف زانلی
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 46% را بر اساس 67 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/73 از 10 است: «باید از اینجا میرفتی لحظات ترسناک بسیاری دارد اما موفق نمی شود از مجموع این لحظات به یک داستان منسجم برسد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 48 از 100 را بر اساس نظر 22 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «باید از اینجا می رفتی»
تمام فیلم های سینمای امروز امریکا را می توان در دو دسته کلی جای داد: فیلم ها یا به شدت پرهزینه و بزرگ هستند و یا کم بودجه و مستقل محسوب می شوند. خوشبختانه ژانرهای وحشت و هیجانی هنوز می توانند فیلم هایی خلق کنند که به طور کامل به هیچ یک از این دسته ها تعلق ندارند و ویژگی های خاص خودشان را حفظ می کنند. «باید از اینجا می رفتی» داستان عشق ، احساس گناه و خیانت را از طریق یک ماجرای نفس گیر و وحشتناک روایت می کند. فیلم از یک رمان آلمانی اقتباس شده و توسط دیوید کوپ به فیلمنامه تبدیل شده است. کوپ که سابقه نوشتن فیلم های درخشانی همچون «اتاق وحشت» و «ژوراسیک پارک» را در کارنامه دارد در اینجا داستان را روی زندگی خانواده ای متمرکز کرده که دچار مشکلات عاطفی بسیاری هستند. تئو کانروی (با بازی کوین بیکن) مرد میانسال ثروتمندی است که احساس می کند همسر جوانش به نام سوزان (آماندا سیفرید) به اندازه کافی به او توجه نمی کند. از طرف دیگر خود تئو سالها پیش به قتل همسر سابقش متهم شده و خاطرات او مدام تئو را عذاب می دهد. آنها یک دختر 6 ساله به نام الا نیز دارند که تنها نقطه مشترکشان است و هر دو بسیار به او علاقه دارند. این زوج تصمیم می گیرند برای تعطیلات به یک خانه دور افتاده در ولز بروند اما با وجود زیبایی خانه به زودی مشخص می شود اتفاقات عجیبی در آنجا جریان دارد.
اگر تیزر فیلم را دیده باشید احتمالا انتظار دارید با داستانی پر از ترس های ناگهانی و صحنه های وحشت آور روبرو شوید. اما در واقع فیلم به جای اینکه روی ترس های زیاد تمرکز کند سعی کرده حس اضطراب را به شکلی دائمی در فیلم به جریان بیاندازد و همزمان مشکلات خانوادگی شخصیت ها را به شیوه موثری با این اضطراب ترکیب کند. محیط خانه و سکانس های اضطراب آور فیلم همگی در خدمت شخصیت پردازی و معرفی بهتر شخصیت ها قرار دارند و با فیلم های معمول ژانر «خانه تسخیر شده» متفاوت هستند. بازیگران اصلی فیلم این فضای سنگین را به شکلی بسیار عالی وارد بازی هایشان کرده اند. شخصیت های کودک در فیلم های ترسناک معمولا یا زیادی نترس و شجاع هستند یا آنقدر ترسیده اند که هیچ تصمیم منطقی ای نمی توانند بگیرند. اما شخصیت الا در این فیلم از این قاعده تبعیت نمی کند و به لطف بازی پرجزئیات بازیگرش به شخصیتی کاملا منطقی و باور پذیر تبدیل شده است. اما عنصری که کل داستان فیلم را پیش می برد بازی موثر آماندا سیفرید در نقش سوزان است که توانسته خودش را در تضاد کامل با روحیات شخصیت همسرش (کوین بیکن) قرار دهد. هماهنگی این دو باعث شده صحنه های درام فیلم خسته کننده نباشد و کاملا در خدمت داستان قرار بگیرد. «باید از اینجا می رفتی» فیلمی سرگرم کننده و هوشمندانه است و با وجود اینکه ترس های ناگهانی آن چندان زیاد نیست اما اضطراب موجود در داستان اجازه نمی دهد تماشای آن خسته کننده شود.
نویسنده: سینتیا وینی
منبع: www.cbr.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 40%
نظر مثبت:
این فیلم توی ژانر وحشت روانشناسانه قرار داره و از این نظر خیلی خوب تونسته روحیات و افکار شخصیت هاش رو نشون بده. فیلمبرداری و فضاسازی فیلم با موسیقی عالی انجام شده و با اینکه لحظات ترسناک فیلم زیاد نیست اما داستان و شخصیت های اون خیلی جذاب طراحی شدن.
نظر منفی:
فیلم خیلی دیر سراغ موضوع اصلیش میره و به جای اون وقتش رو سر رابطه کلیشه ای زوج اصلی فیلم تلف می کنه در حالیکه اگه از همون اول ترسناک بودن خونه رو نشون میداد بیننده خیلی زودتر با فیلم همراه می شد. کارگردانی و فیلمبرداری فیلم خوب انجام شده اما فیلمنامه اونقدر ضعیف و بی هیجانه که به کل فیلم لطمه زده.

جزئیات:
• خانه ای که در فیلم نشان داده می شود توسط معمار برجسته انگلیسی جان پاسون طراحی شده است.
• آماندا سیفرید 27 سال از کوین بیکن جوانتر است.
• نقش کوین بیکن در فیلم ابتدا قرار بوده توسط نیکلاس کیج بازی شود.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

باید می رفتی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری