پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Wasp Network

شبکه زنبور فیلمی در ژانر درام و هیجانی و محصول سال 2019 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط اولیویه آسایا انجام شده و از بازیگران آن می توان به پنه لوپه کروز، ادگار رامیرز و آنا دآرماس اشاره کرد. «شبکه زنبور» که بر اساس رمانی از فرناندو مورایس نوشته شده، در جشنواره ونیز اکران شد و سپس در تاریخ 19 ژوئن 2020 از طریق سرویس نت فلیکس پخش شد.

نویسندگان:
اولیویه آسایا
عوامل:
فیلمبرداری: یوریک لاسو، دنیس لنوار
تدوین: سیمون جکت
موسیقی: ادواردو کروز

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 44% را بر اساس 43 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/22 از 10 است: «شبکه زنبور بازی هایی بسیار با کیفیت دارد که مشکلات و ضعف های داستانی اش را کاملا جبران می کنند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 54 از 100 را بر اساس نظر 18 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «شبکه زنبور»
اولیویه آسایا در بین کارگردانان معاصر سینما احتمالا از همه تنوع کاری بیشتری داشته است. دامنه بسیار گسترده ای از داستان ها و لحن های مختلف در کارنامه آثار او مشاهده می شود که از فیلم های معمایی تا وسترن و مستند و سیاسی را در بر می گیرند. فیلم جدید آسایا به نام «شبکه زنبور» ماجرای واقعی گروهی از زندانیان کوبایی را روایت می کند که در دهه 90 دستگیر شده و توسط دولت امریکا زندانی شده اند. طبق معمول سالهای اخیر این بار هم آسایا در پرورش داستان فیلمش موفق عمل کرده است. شخصیت ها و رویداد های فیلم بسیار درگیر کننده و جذاب طراحی شده اند و بازی های آن به حدی خوب هستند که اجازه نمی دهند مشکلات جزئی موجود در فیلمنامه توجهتان را جلب کند.
بودجه پایین فیلم شاید باعث وجود برخی مشکلات کوچک در فیلم شده باشد اما آسایا و تیم تهیه کنندگانش توانسته اند از این بودجه برای ساخت یک فیلم با کیفیت استفاده کنند و در این راه قطعا از کمک های دولت کوبا نیز بهره مند بوده اند. نمایش مثبت نیروهای فیدل کاسترو در فیلم ممکن است باعث ناراحتی برخی از مهاجران کوبایی در امریکا شود اما از سوی دیگر بیانگر وقایعی تاریخی است که سالها توسط دستگاه تبلیغاتی امریکا سرکوب شده اند. با وجود اینکه آسایا پیکان انتقادش را به سوی امریکا نشانه می رود اما همزمان از نشان دادن بی طرفانه نقاط حساس داستانش غافل نمی شود و با این موضوع سیاسی به شیوه ای احساساتی برخورد نمی کند. با توجه به تعداد بسیار زیاد شخصیت های فیلم آسایا برای هر شخصیت زمان کمی را اختصاص داده است و با اینحال موفق شده در همین بازه کوتاه انگیزه ها و شرایط روحی آنان را به نمایش بگذارد. یکی از بزرگترین نقاط قوت فیلم یکدست بودن بازی ها و کیفیت بالای آنهاست که باعث می شود بیننده همراه شخصیت ها و داستان فیلم باقی بماند و از آن خسته نشود. بازی پنه لوپه کروز در نقش اولگا با اختلاف با کیفیت ترین بازی فیلم است و او موفق شده شخصیت همسر ادگار رامیرز را در اوج سادگی و به شکلی تاثیرگذار بازی کند. پس از تماشای یک مقدمه کوتاه آسایا بیننده را به سرعت وارد شبکه پیچیده ای از کانال های مالی سری و روابط شخصیت ها می کند که هرگوشه از آنها بر روی کل داستان تاثیرگذار هستند. نکته ای که در سالهای اخیر آسایا همواره به آن متعهد بوده حذف کامل عناصر و لحن های اضافی در فیلم هایش بوده است. در اینجا هم فیلمساز موفق شده ریتم تدوین و بازی ها را در اوج سادگی حفظ کند تا چیزی مانع از ارائه به موقع و موثر داستان نشود. این موضوع خودش را به بهترین شکل در سکانس تاثیر گذاری نشان می دهد که در آن پسری جوان برای دریافت پول حاضر می شود دست به یک بمب گذاری بزند. این سکانس یادآور آثار دلهره آور هیچکاک است و به خوبی سطح کیفی کارگردانی اولیویر آسایا را نشان می دهد. کارگردانی که با تجربه های بسیار متنوع در زمینه فیلمنامه نویسی و کارگردانی به درجه ای از تسلط روی ابزار سینما رسیده که می تواند در هر ژانر و لحنی با موفقیت فیلم بسازد.
نویسنده: دیوید جنکینز
منبع: www.lwlies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
این فیلم بدون تردید یکی از بهترین فیلم های اولیویه آسایا تا به امروز هست و داستان و کارگردانی بی نقصی داره. فیلم حقایق مهمی رو درمورد زندانی های سیاسی کوبایی افشا می کنه و حتی یک لحظه هم خسته کننده نمیشه.
نظر منفی:
موضوع فیلم واقعا هیجان انگیزه اما آسایا نتونسته داستان رو به شکل موثری روایت کنه و نتیجه کار بسیار گیج کننده و عجیب از کار دراومده.


جزئیات:
• پدرو پاسکال بازی در این فیلم را رد کرده است.
• این دومین همکاری آنا دآرماس و واگنر مورا پس از «سرجیو» (2020) است.
• پنه لوپه کروز و ادگار رامیرز قبلا در فیلم «داستان جنایی امریکایی» (2016) هم بازی بوده اند.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

شبکه زنبوری

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری