پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Irresistible

«وسوسه انگیز» فیلمی امریکایی در ژانر کمدی و درام و محصول سال 2020 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط جان استوارت انجام شده و از بازیگران آن می توان به استیو کرل، رز بایرن و کریس کوپر اشاره کرد. «وسوسه انگیز» ابتدا قرار بود در سینماها اکران شود اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا در تاریخ 26 ژوئن 2020 بر روی سرویس های آنلاین پخش فیلم قرار گرفت.

نویسندگان: 
جان استوارت
عوامل:
فیلمبرداری: بابی بوکوفسکی
تدوین: جی رابینوویتز، مایک سلمون
موسیقی: برایس دسنر

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 40% را بر اساس 176 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/25 از 10 است: «وسوسه انگیز یک هجویه سیاسی قدرتمند است که به خوبی از توانایی های بازیگرانش برای خلق کمدی استفاده می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 47 از 100 را بر اساس نظر 46 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «وسوسه انگیز»
سالهاست که جان استوارت را به عنوان سلطان هجویه های سیاسی می شناسیم، کسی که مدت ها میزبان شو محبوب «برنامه روزانه» بوده و حالا در مقام کارگردان با همکاری استیو کرل یک کمدی سیاسی به نام «وسوسه انگیز» را ساخته است. استیو کرل در نقش یک استراتژیست دموکرات به نام گری زیمر بازی می کند که در کمپین شکست خورده هیلاری کلینتون حضور داشته و حالا از ریاست جمهوری ترامپ حسابی دلخور است. یکی از کارمندان او تصاویر یک ژنرال بازنشسته ارتش را به او نشان می دهد که در یک شهر کوچک در شمال امریکا در حال سخنرانی است. زیمر تصمیم می گیرد که به این ژنرال کمک کند تا انتخابات فرمانداری این شهر را پیروز شود اما جمعیت شهر بیشتر جمهوری خواه هستند و راضی کردن آنها کار آسانی نیست. 
به دلیل اینکه خود جان استوارت (نویسنده و کارگردان) در اصل یک کمدین است دیالوگ های فیلم بسیار درخشان نوشته شده اند. همه دیالوگ ها پر از طعنه هستند و بینندگانی که با کمدی جان استوارت آشنایی دارند می توانند همه آنها را با صدای خود او هم تصور کنند. با این وجود به نظر می رسند بخش زیادی از شوخی های فیلم به صورت فی البداهه توسط استیو کرل انجام شده باشد. او توانایی خود در ایفای چنین نقش هایی را بارها به اثبات رسانده و حالا یک بار دیگر تصویری بسیار خنده دار را از این شخصیت آشنا ترسیم می کند. جان استوارت سعی کرده هم به عقاید سیاسی خودش پایبند بماند و هم سلطه رسانه های بزرگ را زیر سوال ببرد. او سعی نمی کند محبت دست راستی ها را به خودش جلب کند اما از طرفی کاری هم نمی کند که تماشاگران محافظه کار با دیدن فیلم اذیت شوند. فیلم سعی نکرده به صورت یک بیانیه سیاسی عمل کند و به جای این نقاط ضعف سیستم سیاسی امریکا را هدف قرار داده و روی آنها مانور داده است. جان استوارت نشان داده که جدایی محافظه کار/ دموکرات در امریکا چه بلایی بر سر این کشور و رسانه های آن آورده و از این نکته برای خلق کمدی استفاده کرده است.
«وسوسه انگیز» هوشمندی جان استوارت در طرح مسائل سیاسی را به خوبی نشان می دهد. او می داند که این مسائل در سطح محلی بسیار متفاوت با سطح ملی رفتار می کنند و پایه کمدی اش را روی این نکته ظریف گذاشته است. برخی نقاط فیلم تدوین خوبی ندارند و زیادی کش آمده اند اما به طور کلی کارگردان سعی کرده این نکات سیاسی و اجتماعی مانع داستان‎گویی روان فیلم نشوند. «وسوسه انگیز» بازی های بسیار خوبی دارد و علاوه بر استیو کرل همه بازیگران مکمل هم در نقش هایشان کاملا احساس راحتی می کنند. در میان این بازیگران رز بایرن در نقش فیث بسیار خوب بازی کرده و توانسته این شخصیت پیچیده را به شکلی کاملا قابل باور به تصویر بکشد. «وسوسه انگیز» با این بازی های خوب و کمدی جذابش توانسته به یک هجویه سیاسی قدرتمند تبدیل شود که از بیان عقاید سیاسی اش ترسی ندارد و همزمان بینندگان را با داستانش سرگرم می کند.
نویسنده: اولیور جونز
منبع: www.filmthreat.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 73%
نظر مثبت:
داستان فیلم سرعت بسیار مناسبی داره و بازی های اون عالی هستند. علاوه بر این فیلم به خوبی نظام دموکراسی رو به چالش می کشه و نشون میده بازی های سیاسی توی این سیستم چقدر پوچ و بی معنی هستند.
نظر منفی:
فیلم بازی های خوبی داره اما بیش از حد قابل پیشبینی نوشته شده و چون داستانش غافلگیری خاصی نداره باعث میشه زود از دیدنش خسته بشید.

جزئیات:
• در طول فواصل استراحت فیلمبرداری استیو کرل وقتش را به صورت کامل با طرفداران می گذرانده و به آنها امضا می داده است.
• جان استوارت قبلا فیلم «رزواتر» (2014) را کارگردانی کرده است.
مدیر دوبلاژ : محمد مهدی رستمی
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

سرسخت

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری