پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Homeless Ashes

«خاکستر بی خانمان» فیلمی بریتانیایی در ژانر درام و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط مارک زامیت کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا جرج ویلاکس نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به جیسون فلمینگ، اندرو لی پاتس و جسیکا جین استفورد اشاره کرد. «خاکستر بی خانمان» در جشنواره ریندنس اکران شد و سپس از تاریخ 5 جولای 2020 به صورت اینترنتی به نمایش درآمد.
کارگردان: 
مارک زامیت
نویسندگان: 
جرج ویلاکس
بازیگران: 
مارک زامیت، جیسون فلمینگ، اندرو لی پاتس، جسیکا جین استفورد، ....
عوامل:
فیلمبرداری: ریچارد اوکس
تدوین: کریگ هیند
موسیقی: مارک ویند

واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان برخورد صادقانه و واقعگرایانه فیلم به مساله بی خانمانی را تحسین کرده اند و بازیگر نقش اصلی فیلم را بزرگترین نقطه قوت آن دانسته اند. ریکی فرمیگا از نشریه «او.سی» فیلم را یک «درام انگلیسی جمع و جور و باکیفیت» نامیده که مسئله با اهمیت بی خانمانی در انگلستان را به شکلی «همدلانه» بیان می کند.


یادداشتی بر فیلم «خاکستر بی خانمان»
موضوع بی خانمانی یکی از معضلات اجتماعی مهم در دوران حاضر است که نه فقط بریتانیا بلکه کل جهان را درگیر خود کرده است. در نوامبر 2018 اسامی بیش از 320 هزار نفر در انگلستان به عنوان بی خانمان ثبت شده است که این تعداد تنها در حدود یک سال به دو برابر افزایش پیدا کرده و به حدود 600 هزار نفر رسیده است. دنیای این افراد و زندگی سخت آنها موضوع تمرکز اولین فیلم بلند مارک زامیت به نام «خاکستر بی خانمان» است. 
فیلم تصویری احساسی و قدرتمند را از مسئله بی خانمانی ترسیم می کند. شخصیت اصلی فیلم به نام فرانکی مدام باید ریسک کند و انگار تمام دنیای او با این خطرها معنی پیدا می کند. او در کودکی از خانه فرار کرده و تصمیم گرفته در خیابان زندگی کند. حالا او بیش از ده سال است که این شیوه زندگی را ادامه داده و بخشی از جمعیت بی خانمان ها به شمار می رود. او هر از گاهی به یک هات داگ فروشی سیار سر می زند و رابطه ای دوستانه با یک بی خانمان دیگر به نام چیکو دارد. قدرت «خاکستر بی خانمان» با آنچه از سینمای واقعگرای بریتانیا به یاد داریم متفاوت است. فیلم سعی نمی کند به آثار کن لوچ و شین میدوز نزدیک شود و به جای اینکار روایتی آرام و شاعرانه را از زندگی شخصیت اصلی اش ارائه می دهد. فیلمساز با جسارت زیادی به سراغ این موضوع حساس رفته و سعی کرده سختی های این نوع زندگی را از دید شخصیت اصلی‎اش به نمایش بگذارد. بازی عالی مارک زامیت در نقش اصلی فیلم باعث شده بیننده بتواند به راحتی با شخصیت او ارتباط برقرار کرده و وارد دنیای فیلم شود. علاوه بر مشکلات اقتصادی همیشگی برای شخصیت، اینکه او نمی تواند به افراد اعتماد کند بسیار آزارش می دهد. اما مانند بسیاری دیگر از مسائل اجتماعی بی خانمانی مسئله ای ساده نیست و دلایل بسیار زیادی دارد. نکته مثبت درمورد «خاکستر بی خانمان» این است که سعی نمی کند مسائل را ساده سازی کند و به همین دلیل تصویری که از بی خانمانی در آن ساخته می شود بسیار دقیق و پرجزئیات است. داستان فیلم آزادانه نوشته شده و ساختار محکمی ندارد. ما دعوت شده ایم تا گوشه ای از زندگی شخصیت اصلی را ببینیم و در طول دو ساعت او را در موقعیت های مختلف و در دل داستان های متفاوتی تماشا می کنیم. خلاقیت مارک زامیت در پرداخت موقعیت ها باعث شده بخش های عاطفی فیلم بسیار تاثیرگذار از کار دربیایند و بیننده بتواند با این موقعیت های پیچیده ارتباط برقرار کند. «خاکستر بی خانمان» دقیقا می داند چه زمانی باید به سراغ وحشت زندگی بی خانمان ها برود و چه زمانی باید احساسات بیننده اش را به کار بگیرد؛ وجود چنین کیفیتی در فیلم است که باعث می شود امیدوار باشیم مارک زامیت به زودی به یک کارگردان بزرگ در زمینه ساخت فیلم های اجتماعی تبدیل شود.
نویسنده: تام بیزلی
منبع: www.flickeringmyth.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک فیلم اجتماعی بسیار زیبا که مساله بی خانمانی رو به شکل بسیار درخشانی نشون داده و از بهترین فیلم های مستقل سال به حساب می آید. 
نظر منفی:
این فیلم بازی های بسیار خوبی داره اما موضوعش رو به شکل درستی پرداخت نکرده و داستانش کاملا سردرگم و بی هدف نوشته شده.

جزئیات:
• این اولین فیلم بلند مارک زامیت (کارگردان) است.



 

همچنین ببینید

HD
 golhaye davodi  گل هاي داوودي

گل های داوودی

imdb0

ژانر : ایرانی

سال تولید : 1984

کشور سازنده : ایران

خلاصه داستان: عباس صفاری، در جریان بروز مشاجره با دوست خود باعث مرگ ناگهانی وی شده و به ۲۵ سال حبس محکوم می‌شود. با سپری شدن ۲۰ ساله محکومیت و عفو ۵ سال آخر، قرار آزادی عباس صادر می‌گردد. اما روز موعود در شرایطی که همگان منتظر آزادی عباس هستند استوار هدایت خبر مرگ ناگهانی عباس را به همسرش، عصمت، می‌دهد. اما عصمت از گفتن حقیقت به فرزند نابینای خود، جواد که در آستانه برگزاری مراسم ازدواجش قرار دارد خودداری می‌کند. استوار هدایت که قبل از عزیمت به سفر عصمت را در جریان واقعیت کشته شدن عباس به دست یکی از مأمورین زندان قرار داده بود با تقاضای وی مبنی بر معرفی خود به عنوان پدر جواد و حضور در مراسم عروسی او مواجه می‌شود. جواد که به‌طور ناگهانی در جریان مکالمه استوار و مادرش قرار می‌گیرد خانه را ترک کرده و از حضور در مراسم خودداری می‌کند. اما سرانجام توسط همسرش مریم متقاعد شده و با واقعیت مرگ پدرش کنار می آید.

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

خاکستر بی خانمان

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری