پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Outpost

«پاسگاه» فیلمی امریکایی در ژانر جنگی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط راد لوری کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا اریک جانسون و پاول تاماسی نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به اسکات ایستوود، کیلب لاندری جونز و اورلاندو بلوم اشاره کرد. «پاسگاه» قرار بود در سینماها اکران شود اما به دلیل وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا در روز 3 جولای 2020 از طریق سرویس های اینترنتی پخش فیلم به نمایش درآمد و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.
نویسندگان: 
اریک جانسون، پاول تاماسی
عوامل:
فیلمبرداری: لورنزو سناتوره
تدوین: مایکل دوتی
موسیقی: لری گروپ

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 91% را بر اساس 69 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/77 از 10 است: «پاسگاه داستانش را به شیوه ای باورپذیر و تکان دهنده تعریف کرده و کیفیت فنی بسیار بالای خود را تا به انتها حفظ می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 71 از 100 را بر اساس نظر 18 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «پاسگاه»
حضور در پادگان های جنگی شبیه به گذراندن تعطیلاتی طولانی و حوصله سر بر است که گاهی با حمله های ترس و وحشت قطع می شود و باز به حالت قبل برمی گردد. رفت و برگشت بین این دو حالت است که باعث می شود تجربه جنگ برای سربازان اینقدر سخت باشد و درمورد فیلم جدید راد لوری می توان گفت این موضوع هسته اصلی فیلم را تشکیل می دهد. «پاسگاه» زندگی نظامیان امریکایی در شمال افغانستان را به شکلی واقعی نشان می دهد و سعی می کند از تصاویر کلیشه ای جنگ فاصله بگیرد. 
یک پاسگاه نظامی امریکا که در سال 2006 در دره هندوکش تاسیس شده است در طول این سالها مدام مورد حمله تروریست های طالبان قرار گرفته است، شبه نظامیانی که از خاک پاکستان به افغانستان وارد می شوند و به این مراکز نظامی شبیخون می زنند. این پاسگاه دو مشکل بزرگ دارد. اول اینکه در جای بسیار بدی تاسیس شده و تمام تحرکات آنرا از کوه های اطراف می توان مشاهده کرد و دوم اینکه ماموریت اصلی آن بسیار نامشخص و مبهم است و نظامیان هدف اصلی‎شان را از حضور در این منطقه نمی دانند. فیلمنامه بر اساس کتاب «پاسگاه: داستانی ناگفته از رشادت امریکایی» نوشته شده که داستان واقعی این پاسگاه را از زبان یکی از نظامیان حاضر در آنجا تعریف می کند. وضعیت نامناسب پاسگاه از همان لحظات اول فیلم و با آمدن شخصیت اسکات ایستوود به آنجا مورد تاکید قرار می گیرد و بیننده به تدریج هم وضعیت فیزیکی پاسگاه را درک می کند و هم روحیه نامناسب سربازان را می بیند. برگ برنده فیلم، فیلمنامه تاماسی و جانسون است که موفق شده جزئیات بسیاری را در مورد موقعیت سربازان به بیننده بدهد و هربار آماده شدن آنها برای حمله بعدی طالبان را به شکلی درگیر کننده و جذاب به نمایش بگذارد. بیننده هر بار از خود می پرسد آیا حمله بعد همان حمله بزرگ و ویرانگر است یا نه و این تنش موتور روایت فیلم را داغ نگه می دارد. ما هم استراتژی های دفاعی پاسگاه را متوجه می شویم و هم راه های احتمالی حمله طالبان را می شناسیم. به همین خاطر وقتی در یک سوم پایانی فیلم شدت داستان به اوج خود می رسد کاملا مجذوب تصاویر تماشایی و نبرد جذاب فیلم می شویم. این نبرد به شکل یک سکانس بسیار طولانی به نمایش در آمده و از نظر تکنیکی کیفیت بسیار بالایی دارد. تصویربرداری بی نقص لورنزو سناتوره بیننده را کاملا در میانه نبرد قرار می دهد و او را درگیر کوچکترین جزئیات حرکت نیروها می کند. کسانی که برای تماشای صحنه های جنگی نفس‎گیر فیلم را می بینند قطعا از دیدن آن پشیمان نخواهند شد اما همان طور که پیشتر اشاره کردم، بزرگترین نقطه قوت فیلم داستان جذاب آن است که توانسته شخصیت های خود را به بهترین شکل معرفی کند. «پاسگاه» موفق شده تجربه یک نبرد سنگین را به مخاطب منتقل کند و در نزدیک کردن بینندگان به شخصیت هایش آنقدر حرفه ای عمل کرده که آنها می توانند جنگ را از زاویه دید این سربازان درک کنند.
نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 84%
نظر مثبت:
یک فیلم جنگی بسیار جذاب که زندگی سربازها رو به شکلی واقعی نشون میده و حتی یک صحنه کلیشه ای هم نداره. در این سالها فیلمهای زیادی درمورد زندگی سربازان امریکایی توی عراق ساخته شدن اما هیچکدوم به اندازه این فیلم با کیفیت و درگیرکننده نیستند.
نظر منفی:
صحنه های نبرد فیلم بسیار با کیفیت ساخته شدن اما فیلم از نظر بازی ها قوی عمل نکرده و بازیگرها نتونستن تصویر باورپذیری رو از شخصیت هاشون ارائه بدن. 

جزئیات:
• این اولین فیلم جنگی اورلاندو بلوم پس از «سقوط بلک هاوک» (2001) است.
• راد لوری (کارگردان) قبلا فیلم «کشتن ریگان» (2016) را ساخته است. 
مدیر دوبلاژ: امیرحسین صفائی 
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

پاسگاه

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری