پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Her

«او» فیلمی امریکایی در ژانر عاشقانه و علمی تخیلی و محصول سال 2013 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط اسپایک جونز انجام شده و از بازیگران آن می توان به خواکین فینیکس، ایمی آدامز و اسکارلت جوهانسون اشاره کرد. «او» در تاریخ 18 دسامبر 2013 در امریکا به نمایش درآمد و مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفت.

نویسندگان: 
اسپایک جونز
عوامل:
فیلمبرداری: هویت ون هویتما
تدوین: اریک زومبرونن، جف بوکانان
موسیقی: گروه آرکید فایر

بودجه کلی: $23,000,000
فروش جهانی: $48,300,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 95% را بر اساس 273 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/5 از 10 است: «اسپایک جونز در "او" داستانی عاطفی و به شدت تاثیرگذار را روایت می کند که به شکلی هوشمندانه رابطه انسان مدرن و تکنولوژی را مورد انتقاد قرار می دهد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 90 از 100 را بر اساس نظر 47 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.

یادداشتی بر فیلم «او»
جدیدترین فیلم اسپایک جونز در آینده ای نزدیک اتفاق می افتد و داستان شخصیتی به نام تئودور تومبلی را روایت می کند که از طرف افراد مختلف برای عزیزانشان نامه می نویسد و در ازای نوشتن این نامه ها حقوق می گیرد. اما زندگی خود او در تنهایی مطلق می گذرد، او در آستانه طلاق از همسرش قرار دارد و بیشتر اوقاتش را در خانه و تنها می گذارند. روابط اجتماعی او به حاضر شدن سر کار و ارتباطی دوستانه با همسایه اش به نام ایمی محدود می شود. تئودور آدمی بدبین نیست اما گیج شده و نمی داند با زندگی اش چه کار کند. زندگی تئودور با نصب کردن یک سیستم عامل جدید روی کامپیوتر خانه اش برای همیشه دگرگون می شود. سامانتا که صداپیشگی‎اش را اسکارلت جوهانسون انجام داده، برنامه ای هوشمند و بسیار پیشرفته است که به تدریج رابطه ای خصوصی و عاطفی را با تئودور برقرار می کند. 
با وجود اینکه فیلم در آینده اتفاق می افتد اما این آینده شکلی عجیب و غیرقابل لمس ندارد. برعکس این دنیا بسیار شبیه به دوران ماست و به همین دلیل بیننده می تواند به سادگی با فضا و شخصیت اصلی فیلم ارتباط برقرار کند. در دنیای امروز ما که همه به نوعی با این سیستم های هوشمند درگیر هستیم دیدن چنین ماجرای عاشقانه عجیبی کاملا قابل درک است. فیلم در عین اینکه داستان شخصیتی تنها و غمگین را روایت می کند به هیچ عنوان کند و خسته کننده ساخته نشده و مدام از کمدی برای تلطیف فضای داستانش استفاده می کند. داستان عاشقانه فیلم انرژی مناسبی دارد و به لطف بازی های فوق العاده خواکین فینیکس و اسکارلت جوهانسون به شکلی بسیار پرجزئیات روایت می شود. فینیکس برای بازی در نقش تئودور موفق شده درونگرایی شخصیت اش را به شکلی باورپذیر به نمایش بگذارد و در این راه از تکنیک های متفاوت بازی صورت و بدن استفاده کرده است. فیلم داستانش را حول شخصیت تئودور ساماندهی می کند اما همچنان از شخصیت پردازی سامانتا هم غافل نمی شود. صدای آرام و یکنواخت سامانتا در اوایل فیلم به تدریج تغییر می کند و پس از گذشت نیمی از زمان فیلم لحن حرف زدن و حتی عبارت هایی که مورد استفاده قرار می دهد کاملا دگرگون می شوند. بیننده که با شخصیت تئودور کاملا همراه شده هربار سعی می کند بیشتر و بیشتر سامانتا را درک کند اما ماهیت دیجیتال سامانتا هربار تلاش های بیننده و تئودور را ناکام می گذارد. «او» داستانی به شدت خلاقانه و نامتعارف دارد اما اسپایک جونز توانسته این داستان را به گونه ای تعریف کند که هر بیننده ای بتواند با تجربه های شخصیت اصلی اش ارتباط برقرار کند.
نویسنده: نیل سوانس
منبع: www.indiatimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 82%
نظر مثبت:
یک فیلم عاشقانه متفاوت و بسیار زیبا با بازی فوق العاده خواکین فینیکس و کارگردانی ماهرانه اسپایک جونز. اگر به بازی خواکین فینیکس علاقه دارید این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
ایده اصلی فیلم بسیار جالب و خلاقانه ست اما بعد از یک سوم ابتدایی، سرعت فیلم خیلی کم میشه و حوصله بیننده رو سر میبره.

دیالوگ برگزیده:
تئودور: بعضی وقت ها فکر می کنم تمام احساسات رو تجربه کردم و از این به بعد هر چیزی که احساس کنم نسخه ضعیفی از احساس هاییه که قبلا داشتم.

جزئیات:
• نقش سامانتا ابتدا توسط سامانتا مورتون به طور کامل بازی شده است اما در مرحله تدوین اسپایک جونز تصمیم گرفته اسکارلت جوهانسون را جایگزین او کند.
• اسپایک جونز چندین بار خواکین فینیکس و ایمی آدامز را در یک اتاق حبس کرده تا مجبور شوند با هم حرف بزنند و همدیگر را بهتر بشناسند.
• این اولین فیلم اسپایک جونز است که هم کارگردانی و هم نویسندگی آن کاملا برعهده خودش بود است.
• اسپایک جونز قبلا فیلم «جان مالکوویچ بودن» (1999) را کارگردانی کرده است.



 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

او

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری