پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند March of the Penguins

«رژه پنگوئن ها» فیلمی مستند و محصول سال 2005 است. این فیلم توسط لوک ژاکت کارگردانی شده و مورگان فریمن نقش راوی آنرا برعهده دارد. در این مستند سفرهای طولانی پنگوئن ها در قطب شمال نشان داده می شود و بینندگان با زندگی شگفت انگیز این حیوانات آشنا می شوند. «رژه پنگوئن ها» در تاریخ 26 ژانویه 2005 در فرانسه به نمایش درآمد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.
راوی: 
مورگان فریمن
عوامل:
فیلمبرداری: لورنت چالت، جروم میسن
تدوین: سابین امیلیانی
موسیقی: امیلی سیمون، الکس ورمن

بودجه کلی: $8,000,000
فروش جهانی: $127,400,000

جوایز:
برنده اسکار بهترین فیلم مستند
نامزد جایزه بهترین فیلمبرداری از جوایز بفتا
(لیست کامل جوایز)

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 94% را بر اساس 184 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/82 از 10 است: «یک مستند حیات وحش تماشایی که هم اطلاعات بسیار دقیقی ارائه می کند و هم از نظر عاطفی به شدت تکان دهنده است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 79 از 100 را بر اساس نظر 23 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «رژه پنگوئن ها»
داستان زندگی و تولید مثل پنگوئن ها با جانوران دیگر بسیار متفاوت است و این موضوع از همان نماهای ابتدایی «رژه پنگوئن» ها به بیننده نشان داده می شود. در یک نمای باز گروهی از این جانواران کوچک را می بینیم که بر روی یخ در حال راه رفتن هستند و مسیری 112 کیلومتری را طی می کنند تا به زیستگاه و محل تولید مثل خودشان برسند. این مسافرت عظیم در هوای -40 درجه سانتیگراد انجام می شود و تلاش گروه این حیوانات برای زنده نگه داشتن فرزندانشان در این شرایط سخت بسیار تماشایی است. فیلم داستان زندگی پنگوئن های امپراطور را روایت می کند که ساکن قطب شمال هستند و در سخت ترین شرایط زیستی به حیاتشان ادامه می دهند. 
یکی از جذابیت های فیلم گرفتن نماهای نزدیک از این جانوران زیباست که تمام جزئیات حرکات و حالات صورت و بدن این جانوران را به دقت به بیننده نشان می دهد. گرفتن تصاویری به این زیبایی از طبیعت قطب و پنگوئن ها حاصل کار تیمی گروهی از فیلمبردارهای حرفه ای بوده است که در قطب شمال یک کمپ موقت راه اندازی کرده و حدود یک سال از جانوران این منطقه فیلمبرداری کرده اند. راوی فیلم مورگان فریمن است و با صدای گرم خود به بیننده یادآوری می کند که در حال تماشایی داستانی عاشقانه است. او توانسته کیفیت دینامیک صدایش را در این مستند هم حفظ کند و با تغییر لحن های هوشمندانه‎اش حواس بیننده را مدام به تصاویر تماشایی فیلم جلب می کند. بخشی از جذابیت فیلم از این واقعیت ناشی می شود که رفتارهای این موجودات عجیب و غریب واقعا بسیار شبیه به انسان هاست و به همین دلیل بینندگان می توانند به راحتی با آن ها ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این زیبایی پنگوئن ها و به خصوص فرزندانشان آنقدر خیره کننده است که بیننده دوست دارد بتواند آنها را در حالات مختلف زندگی شان ببیند و به همین دلیل فیلم تا انتها جذابیت داستانی اش را حفظ می کند. ماجرای اصلی فیلم در واقع تلاش بی وقفه و بزرگ این موجودات برای بقا است که خود را از طریق تولید مثل نشان می دهد. سفر جادویی پنگوئن ها تحت شرایط سخت و همکاری‎شان برای موفقیت در این سفر در واقع هدفی جز فرار از مرگ و ادامه زندگی تحت شرایط سخت ندارد. کمبود غذا و دور بودن مسیر باعث می شود برخی از پنگوئن ها از بین بروند اما آنها همچنان به مسیرشان ادامه می دهند تا بلکه فرزندانشان بتوانند سالم به دنیا بیایند و زندگی کنند. «رژه پنگوئن ها» این چرخه دائمی زندگی و مرگ را به شکلی تاثیرگذار به نمایش گذاشته و موفق شده تصویری دقیق و در عین حال تکان دهنده را از زندگی این جانوران ترسیم کند.
نویسنده: سارا فلیک
منبع: www.cinemablend.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 81
نظر مثبت:
یکی از زیباترین مستند های حیات وحش تولید شده درمورد زندگی پنگوئن ها که سفر حماسی اونها برای تولید مثل رو به بهترین شکل نشون میده. فیلم هم از نظر داستانی و هم تصویر برداری از بهترین نمونه های سینمای حیات وحش به حساب می آد.
نظر منفی:
فیلم از نظر تصویر برداری فوق العاده ست اما داده های علمی اون درست نیستن و به خاطر دلایل داستانی تغییر داده شدن.

جزئیات:
• مورگان فریمن تمام متن این فیلم را در طول یک روز ضبط کرده است.
• پنگوئن های امپراطور بزرگ جثه‎ترین گونه از پنگوئن های قطبی هستند.
• لوک ژاکت (کارگردان) قبلا فیلم «روباه و بچه» (2007) را ساخته است.
مدیر دوبلاژ : محمد مهدی رستمی 
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

رژه پنگوئن ها

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری