پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند Dolphin Reef

«صخره دلفین» فیلمی مستند و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط کیت شولی و آلستر فوثرگیل کارگردانی شده و ناتالی پورتمن نقش راوی آن را برعهده دارد. «صخره دلفین» که به زندگی شگفت انگیز دلفین ها در حاشیه صخره های مرجانی می پردازد، در تاریخ 3 آوریل 2020 در امریکا به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت.
راوی: 
ناتالی پورتمن
عوامل:
فیلمبرداری: پاول اتکینز
تدوین: مارتین الزبری
موسیقی: استیون پرایس


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 100% را بر اساس 20 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/39 از 10 است. همچنین در سایت متاکریتیک فیلم نمره 79 از 100 را بر اساس نظر 9 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «صخره دلفین»
در فیلم های مربوط به کودکان تاکنون بارها شاهد دادن صفات انسانی به حیوانات مختلف بوده ایم، با اینحال در هیچ یک از این فیلم ها یک دلفین به اندازه شخصیت اصلی مستند جدید «صخره دلفین» دارای شخصیت انسانی نبوده است. این فیلم که بر روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس در دسترس قرار گرفته توسط ناتالی پورتمن روایت می شود و درمورد دلفین جوانی به نام اکو ساخته شده است. اکو در میان هم سن و سالهایش زیاد دانش آموز با استعدادی محسوب نمی شود و مدام حواسش به اعماق اقیانوس پرت می شود و به جاهایی می رود که ممکن است برای او خطرناک باشد.
بخشیدن چنین شخصیت انسانی‎ای به سوژه ها استانداردی پذیرفته شده در مستند های دیزنی پلاس است و باعث می شود علاوه بر بزرگ تر ها بچه ها هم بتوانند از روایت جذاب این فیلم ها لذت ببرند. اکو در جزایر پولینزی زندگی می کند و بیننده می تواند به همراه او به صخره های مرجانی شگفت انگیز این مناطق سر بزند. همچنین اکو سیستم اصلی منطقه از طریق چند جانور (از جمله یک نهنگ غول پیکر) به بیننده معرفی می شود؛ تمام این جانوران و گیاهان ریز برای حیات یکدیگر نقش اساسی دارند و همگی در یک نظم بسیار دقیق درحال تعادل هستند. با وجود اینکه فیلم سعی کرده تا حد امکان به اکو و زندگی خصوصی او نزدیک شود، اما مستندساز همچنان از ارائه جزئیات علمی غافل نشده و با دقت زیادی خصوصیت های شفابخش مرجان ها برای پوست دلفین ها را تشریح می کند. بخش هایی از فیلم که بیشتر حالت داستانی دارند و مثلا گم شدن اکو در آب های کم عمق را نشان می دهند، توانسته اند مسیر رشد و تبدیل شدن او به یک دلفین بالغ را به خوبی نشان دهند. ناتالی پورتمن این بخش ها را چنان روایت کرده که جذابیت آنها حفظ شده و همچنین می توانند کودکان را بسیار هیجان زده کنند. بخش بزرگی از این هیجان البته از کیفیت بسیار بالای فیلمبرداری و تدوین فیلم ناشی می شود که با نهایت تسلط فنی انجام شده است. در هنگام پخش عناوین پایانی فیلم می توانیم گوشه هایی از تلاش های گروه فیلمبرداری برای ضبط تصاویر فیلم در اعماق دریا را تماشا کنیم، تعجبی ندارد که کمپانی دیزنی نیچر پس از سالها همچنان یکی از معتبر ترین تهیه کنندگان فیلم های مستند در جهان به شمار می رود.
نویسنده: سیمون ویوینگ
منبع: www.canberratimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 90%
نظر مثبت:
مثل همه مستندهای کمپانی دیزنی نیچر این فیلم هم از نظر فنی کیفیت بسیار بالایی داره و علاوه بر این ناتالی پورتمن متن اون رو به شکل بسیار جذابی روایت کرده.
نظر منفی:
صخره دلفین اگر به صورت یک مستند کلاسیک حیات وحش ساخته می شد اثر بسیار جذابی از کار درمی اومد اما الان کاملا به شکل یک داستان انسانی دراومده که هماهنگی ای با زندگی سوژه اصلیش که یک دلفینه نداره.

جزئیات:
• آلستر فوثرگیل (کارگردان) قبلا مستند «خرس ها» (2014) را ساخته است.

 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

صخره دلفین

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری