پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Im Thinking of Ending Things

«در پی پایانم» فیلمی امریکایی در ژانر درام و محصول سال 2020 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط چارلی کافمن انجام شده و داستان آن از کتابی به همین نام اثر ایان رید اقتباس شده است. از بازیگران فیلم می توان به جسی پلمونز، جسی باکلی و تونی کولت اشاره کرد. «در پی پایانم» در تاریخ 4 سپتامبر 2020 از طریق سرویس آنلاین نت فلیکس به نمایش درآمد و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.

نویسندگان:
چارلی کافمن

عوامل:
فیلمبرداری: لوکاش ژال
تدوین: رابرت فریزن
موسیقی: جی وادلی

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 83% را بر اساس 203 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/6 از 10 است: «در پی پایانم با بازی های تماشایی جسی پلمونز و جسی باکلی یک اثر احساسی و قدرتمند دیگر را به مجموعه آثار سینمایی چارلی کافمن اضافه می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 77 از 100 را بر اساس نظر 45 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «در پی پایانم»
جدیدترین فیلم چارلی کافمن به نام «در پی پایانم» مثل همه فیلم های دیگرش عجیب و غریب است و نمی توان به سادگی آنرا در یک ژانر مشخص قرار داد. فیلمی که پر از جزئیات جذاب درمورد بحران هویت، روابط عاشقانه شکست خورده و پیری است و مدام نظرات خلاقانه و عمیق فیلمسازش در مورد این موضوعات را بازتاب می دهد. نکته اصلی در اینجاست که آثار چارلی کافمن را هرگز نباید ساده نگاه کرد چون هیچ کدام از آنها درست مطابق با ظاهر بیرونی شان پیش نمی روند. داستان اصلی فیلم درمورد زنی است که به همراه نامزدش به ملک خانوادگی آنها می رود و در آنجا متوجه می شود که درمورد او چقدر اشتباه فکر می کرده است و باید نظراتش را درمورد او و حتی خودش تغییر بدهد.
کافمن داستان فیلم را از رمان «در پی پایانم» اثر ایان رید اقتباس کرده اما همزمان در نوشتن فیلمنامه سعی کرده خلاقیت و نگاه شخصی خودش را حفظ کند. داستان ایان رید که در نگاه اول ممکن است غیر سینمایی به نظر برسد به لطف خلاقیت های روایی کافمن به اثری درگیرکننده و هیجان انگیز تبدیل می شود که هر لحظه بیننده را بیشتر به ذهنیات شخصیت هایش نزدیک می کند. انگار تمام ساختمان داستانی فیلم بر اساس روحیات و احساسات شخصیت ها بنا شده و هر تغییری در حالت ذهنی آنها می تواند تمام دنیای فیلم را تحت تاثیر مستقیم قرار دهد. بیننده وقتی به این قالب غیرعادی فیلم عادت کند تازه متوجه می شود که زیر این ظاهر ساده فیلم چه مفاهیم عمیقی نهفته است. فیلم در نهایت معماهای خود را کاملا پاسخ می دهد و این کار را به شیوه ای انجام می دهد که حتی سخت گیرترین بیننده ها را هم راضی می کند. اما مسیری که تا رسیدن به این پایان طی می شود بیشتر از آنکه به یک داستان معمولی شبیه باشد به قطعه ای موسیقی شباهت دارد که هر بار و با هر سکانس کامل می شود، کافمن مدام ریتم و شدت صحنه های فیلم را تغییر می دهد و از این طریق موفق می شود روی بیننده اش تاثیری عمیق و به یاد ماندنی برجا بگذارد. یکی از عوامل اصلی موفقیت فیلم در کنار کارگردانی کافمن، بازی درخشان جسی باکلی در نقش اصلی فیلم است که توانسته این فرم پیچیده فیلم را به خوبی در بازی اش بازتاب دهد و بیننده را به همذات پنداری با شخصیتی وادار کند که کم کم تمام وجودش زیر سوال می رود. کافمن از این بازی استفاده کرده و بیننده را تا انتها در شک و تردید نگه می داد، تردیدی که در تمام آثار کارنامه پربار چارلی کافمن وجود داشته و او را به کارگردانی صاحب سبک در سینمای معاصر امریکا تبدیل کرده است.
نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 48%
نظر مثبت:
یک فیلم بسیار عمیق و پیچیده که بازی های فوق العاده ای داره و اجازه نمیده پیچیدگی داستانش بیننده رو خسته کنه. اگر به فیلم های قبلی چارلی کافمن علاقه دارید شک نکنید که از این یکی هم لذت خواهید برد.
نظر منفی:
شخصیت های فیلم جالب هستند اما داستان اون طوری نوشته شده که بیننده اتفاقات فیلم رو نمی فهمه و به همین خاطر نمیتونه با شخصیت ها ارتباطی برقرار کنه.

دیالوگ برگزیده:
زن جوان: حیوانات دیگه همشون توی زمان حال زندگی می کنن اما آدم ها نمیتونن این کارو بکنن و به خاطر همین «امید» رو اختراع کردن!

جزئیات:
• ابتدا قرار بوده بری لارسن به جای جسی باکلی در فیلم بازی کند.
• گفته می شود این فیلم آخرین ساخته سینمایی چارلی کافمن خواهد بود.
• چارلی کافمن (کارگردان) قبلا فیلم «آنومالیسا» (2015) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

در پی پایانم

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری