پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Rosie

رزی فیلمی ایرلندی در ژانر درام و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط پدی برثنچ کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا رادی دویل نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به سارا گرین، الی او هالوران و مو دانفورد اشاره کرد. «رزی» در جشنواره تورنتو به نمایش در آمد و سپس از تاریخ 12 اکتبر 2018 در ایرلند اکران شد. 

نویسندگان: 
رادی دویل

عوامل:
فیلمبرداری: کاتال واترز
تدوین: اونانی دانگالی
موسیقی: استفن رنیکس



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 97% را بر اساس 33 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/74 از 10 است: «رزی به شکلی دقیق بحران شخصیت هایش را نشان می دهد و مشکلات اقتصادی آنها را به گونه ای به نمایش می گذارد که اکثر بیننده ها می توانند شخصیت های فیلم را درک کنند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 83 از 100 را بر اساس نظر 11 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.
«یک فیلم کوچک و جمع و جور اما بسیار قدرتمند و تاثیرگذار که به راه حل های سطحی برای مسائل اجتماعی قانع نمی شود»
- دنیس هاروی (ورایتی)

یادداشتی بر فیلم «رزی»
فیلم جدید پدی برثنچ به نام رزی درمورد زنی به نام رزی و همسرش جان پل است که با تصمیم صاحبخانه شان برای فروش خانه بی‎خانمان می شوند. آنها مجبور می شوند با چهار فرزند کوچک داخل ماشینشان زندگی کنند تا بالاخره بتوانند جایی را برای زندگی بیابند. گاهی به هتل های ارزان قیمت سر می زنند و سعی می کنند در فاصله شیفت های کاری‎شان یک خانه دائمی با قیمت مناسب پیدا کنند. اینکه جان پل مدام کار می کند اما همچنان نمی تواند برای خانواده اش یک خانه اجاره کند واقعیت دردناکی است که مردم زیادی در ایرلند با آن دست و پنجه نرم می کنند. قیمت های بالای اجاره باعث شده بسیاری از خانواده ها به خیابان رانده شوند و در این شرایط رزی و همسرش سعی می کنند واقعیت های تلخ زندگی را از چشم فرزندانشان پنهان کنند. 
کل ماجرای فیلم در عرض 36 ساعت اتفاق می افتد و برثنچ (کارگردان) در این بازه کوتاه تصویری بسیار دردناک از زندگی جمعیت بی خانمان ایرلند ارائه می دهد. این داستان در هر جای دنیا می تواند اتفاق بیافتد و مشکلات رزی و همسرش کاملا موضوعاتی جهانی هستند. هر کسی می تواند تلاش های این زوج برای محافظت از بچه هایشان را درک کند و به همین خاطر نزدیکی بینندگان با شخصیت ها باعث می شود تاثیرگذاری موقعیت های فیلم دو چندان شود. فیلمنامه بسیار ماهرانه رادی دویل به گونه ای نوشته شده که بینندگان تمام رنج شخصیت ها را تجربه می کنند و این به خصوص درمورد تنش درونی رزی صحت دارد. او که به هر قیمتی می خواهد سقفی برای خانواده اش پیدا کند، با هر تماس ناموفق انگار امیدش را بیشتر از دست می دهد. شکست های پی در پی رزی و خستگی او از این شرایط سخت در بازی درخشان سارا گرین به خوبی منعکس شده است. او علاوه بر نشان دادن احساس ناراحتی رزی اهمیت روابط خانوادگی و پیوند بین اعضای خانواده را نیز در رفتارش نشان می دهد، هر بار که شکست به سراغ آنها می آید عشق و علاقه آنها به یکدیگر اجازه نمی دهد ناامید شوند.
برثنچ (کارگردان) همواره شخصیت ها را نزدیک به دوربین نگه می دارد و با این کار حس خفه کننده زندگی در ماشین را به بیننده منتقل می کند. به جز چند نمای تعقیبی زیبا «رزی» خیلی جنبه های فنی چشم‎گیری ندارد، اما چنین داستانی واقعا به این چیزها نیازی هم ندارد. وقتی داستان و شخصیت ها تا این حد برای مخاطب قابل درک هستند، نیازی به استفاده از افکت ها و میزانسن پیچیده نیست و توجه باید روی خانواده و واکنش آنها به شرایط پیرامون‎شان باقی بماند. «رزی» در عین اینکه شرایط تلخ شخصیت هایش را به تصویر می کشد، ایمان آنها به پیوندهای خانوادگی و حمایت از یکدیگر را نشان می دهد. 
نویسنده: کورتنی اسمال
منبع: www.cinemaaxis.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 75%
نظر مثبت:
این فیلم بحران مسکن رو به بهترین شکل نشون میده و لحظات احساسی ای داره که خیلی تاثیرگذاره و آدم رو به گریه میندازه. با این وجود فیلمِ ناامیدکننده ای نیست و نشون میده که توجه به ارزش های خانوادگی چقدر مهمه.
نظر منفی:
داستان فیلم موضوع مهمی رو مطرح می کنه اما جوری ساخته شده که واقعا حوصله سر بر و بدون جذابیته. شخصیت اصلی همش با تلفن صحبت میکنه و داستان فیلم و مشکلات شخصیت ها به هیچ وجه پیشروی نداره.

دیالوگ برگزیده:
رزی: ما بی‎خانمان نشدیم فقط کلیدهامون رو گم کردیم.

جزئیات:
این اولین فیلمنامه نوشته شده توسط رادی دویل پس از 18 سال است.
ساخت این فیلم با حمایت سازمان سینمایی ایرلند انجام شده است.
پدی برثنچ قبلا فیلم «ویوا» (2015) را ساخته است.



 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

رزی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری