پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Joint Security Area

منطقه امنیتی مشترک فیلمی کره‎ای در ژانر معمایی و هیجانی و محصول سال 2000 است. این فیلم توسط پارک چان ووک کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کیم هیون سوک، جونگ سئونگ سان، لی مو یئونگ و پارک چان ووک نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به لی یانگ آئه، لی بیونگ هون و سونگ کانگ هو اشاره کرد. «منطقه امنیتی مشترک» در زمان اکران خود به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای کره تبدیل شد و جوایز سینمایی بسیاری را از آن خود کرد.
نویسندگان:
یم هیون سوک، جونگ سئونگ سان، لی مو یئونگ، پارک چان ووک
عوامل:
فیلمبرداری: کیم سئونگ بوک
تدوین: کیم سانگ بوم
موسیقی: جو یئونگ ووک، بانگ جون سئوک
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 77% را بر اساس 13 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/9 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 58 از 100 را بر اساس نظر 4 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
«پارک چان ووک حال و هوای منطقه امنیتی بین دو کشور کره جنوبی و شمالی را به صورتی واقع گرایانه به تصویر می کشد اما هرگز از سرگرم کردن بیننده اش غافل نمی شود»
- پانوس کوتزاتاناسیس (ایشین مووی پالس)


یادداشتی بر فیلم «منطقه امنیتی مشترک»
فیلم منطقه امنیتی مشترک توسط پارک چان ووک ساخته شده، کسی که با فیلم «پیرپسر» به شهرت رسید و پس از آن کم کم عناوین قدیمی تر او هم توانستند در امریکا اکران شوند. منطقه امنیتی مشترک به صورت فیلمی معمایی درمورد یک قتل شروع می شود و سپس به سوی درامی تلخ درمورد ملت جدا شده کره تغیر جهت می دهد. درست مانند «پیرپسر» در اینجا هم شاهد سطح بالای فیلمسازی پارک چان ووک هستیم که توانایی اش در پرداخت موقعیت های غافلگیر کننده و جذاب را به نمایش می گذارد. فیلم بر اساس رمانی به نام DMZ اثر سانگ یونگ پارک نوشته شده و این واقعیت که رمان در سال 1972 نوشته شده بسیار غافلگیر کننده است، چرا که ماجرای آن کاملا امروزی و قابل درک می باشد. داستانی درمورد سربازان کره ای از هر دو سوی مرز که متوجه می شوند نباید از همدیگر متنفر باشند و اینکه مرزهای جغرافیایی نمی تواند تشابهات انسانی و نژادی را از بین ببرد. منطقه امنیتی مشترک به بخشی از خاک دو کره گفته می شود که در مرز بین این دو کشور قرار دارد و توسط کمیته ای از کشورهای بی طرف کنترل می شود تا درگیری ای در آن رخ ندهد. ماجرای فیلم از جایی شروع می شود که تیراندازی در یکی از پست های نگهبانی به کشته شدن دو سرباز کره شمالی منجر شده است.
در نیمه اول فیلم نویسندگان روی جنبه معمایی داستان تاکید بیشتری گذاشته اند تا بیننده بتواند از نزدیک وضعیت شکننده منطقه امنیتی مشترک را لمس کند. لی یونگ آئه در نقش افسری به نام جین بازی بسیار خوبی ارائه می دهد کسی که قرار است این پرونده را حل کند و همزمان به عنوان یک غریبه با وضعیت منطقه بیشتر آشنا شود. ماجرای قتل به شکلی بسیار جذاب طراحی شده و بیننده به همراه جین کم کم قطعات پازل را در کنار هم قرار می دهد و به حل ماجرا نزدیک می شود. سپس داستان به چند ماه پیش از واقعه برمی گردد و دلایل این اتفاق را نشان می دهد. در حالیکه بهترین صحنه های فیلم مدیون بازی های فوق العاده خوب گروه بازیگران هستند، اما در نهایت این کارگردانی پارک چان ووک است که کیفیت بالای فیلم را تعیین می کند. برای مثال صحنه درخشانی را در نظر بگیرید که گروهی از توریست های امریکایی در نقطه صفر مرزی قدم می زنند و باد کلاه یکی از آنها را به داخل مرز کره شمالی پرتاب می کند. در این صحنه دوربین کاملا از بالا صحنه را ضبط می کند و دیوانه وار بودن مرزهای جغرافیایی را به زیبایی به تصویر می کشد. فیلم پر از چنین صحنه هایی است، تصاویر کوچکی که جدایی یک ملت به دلیل مسائل سیاسی را به صورتی فشرده نشان می دهند و از نظر عاطفی بیننده را کاملا درگیر خود می کنند. «منطقه امنیتی مشترک» یک پیروزی بزرگ دیگر برای سینمای پارک چان ووک است و بدون تردید یکی از بهترین آثار سینمایی سال 2000 به حساب می آید.
نویسنده: دیوید کرنلیوس
منبع: www.efilmcritic.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 91%
نظر مثبت:
یکی از بهترین فیلم های کره ای که تا به حال دیدم، این فیلم ترکیب میخکوب کننده ای از درام و معماست و میتونه کاملا درگیرتون کنه. تمام بازی های فیلم و بخصوص بازی سونگ کانگ هو فوق العاده‎ست و کارگردانی پارک چان ووک هم طبق معمول بی نقصه.
نظر منفی:
فیلم خیلی قابل پیشبینی جلو میره و با اینکه کارگردانی خوبی داره اما نمیتونه مخاطبش رو غافلگیر کنه. اگه برای دیدن یه تریلر جنایی فیلم رو ببینید ازش راضی نخواهید بود.

دیالوگ برگزیده:
کیونگ پیل: مراقب باش، سایه ت افتاده اون طرف مرز.

جزئیات:
• به دلیل اینکه فیلمبرداری در منطقه امنیتی مشترک ممنوع است یک نسخه مشابه از آن در استودیو ساخته شده و هنوز هم مورد استفاده فیلم های دیگر قرار می گیرد.
• این فیلم یکی از فیلمهای مورد علاقه کوئنتین تارانتینو می باشد.
• پارک چان ووک قبلا فیلم «پیرپسر» (2003) را ساخته است.


همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

منطقه امنیتی مشترک

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری