پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Becoming Astrid

آسترید شدن فیلمی سوئدی در ژانر درام و زندگینامه ای و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط پرنیل فیشر کریستنسن کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کریستنسن به همراه کیم آکیسون نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به آلبا آکوست، ماریا بونوی و مگنوس کرپر اشاره کرد. «آسترید شدن» در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد و در تاریخ 14 سپتامبر 2018 در سوئد اکران شد.
نویسندگان:
پرنیل فیشر کریستنسن، کیم آکیسون
عوامل:
فیلمبرداری: اریک مولبرگ هانسن
تدوین: کاسپر لیک
موسیقی: نیکلاس اشمیت
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 96% را بر اساس 26 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/08 از 10 است: «آسترید شدن ادای دین مناسبی به شخصیت دوست داشتنی آسترید لیندگرن است و ثابت می کند چنین داستان هایی برای همیشه جذابیتشان را حفظ می کنند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 71 از 100 را بر اساس نظر 8 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «آسترید شدن»
آسترید شدن فیلمی بیوگرافی درمورد سالهای جوانی آسترید لیندگرن خالق شخصیت داستانی محبوبی به نام «پیپی جوراب بلند» است، دختری مستقل، قوی و باهوش که موهای قرمزش را دم اسبی می بندد و با شجاعت حرف هایش را می زند. برخلاف آثاری که درمورد زندگینامه نویسنده ها ساخته می شوند، فیلمنامه پرنیل فیشر کریستنسن و کیم آکیسون درمورد این نیست که آسترید چگونه تحریک شد این شخصیت و داستان هایش را خلق کند. به همین خاطر بیننده می تواند فیلم را بدون داشتن هیچ اطلاعاتی از آثار لیندگرن ببیند و همچنان شاهد یک داستان بسیار جذاب باشد.
تمام چیزهایی که باید از داستان بدانید در خود فیلم وجود دارند. آسترید جوان بزرگ می شود و به نویسنده کتاب های کودکان تبدیل می شود و سپس در ایام پیری بچه ها از همه جا برایش عکس ها، یادداشت و داستان هایشان را می فرستند تا او آنها را بخواند و ببیند. در اینجا سوال اصلی این نیست که آسترید چگونه توانست به مشکلاتش غلبه کند بلکه فیلم بیشتر به این مسئله می پردازد که آسترید خود چگونه به زنی تبدیل شد که توانست تا این حد الهام بخش کودکان شود. به همین خاطر فیلم بیشتر درمورد تکامل رفتار و ذهنیت آسترید است تا درمورد یک کتاب خاص. این روش بسیار نتیجه بهتری از این دارد که فیلمساز تک تک نشانه های داستان پیپی جوراب بلند را در داستان زندگی آسترید نشان می داد تا بفهمیم این داستان چطور شکل گرفته است. اگر داستان اینطور تعریف می شد تمام توجه بیننده به سوی نشانه های جزئی و کم اهمیت می رفت و فیلم دیگر بیوگرافی آسترید لیندگرن نبود.
داستان آسترید در دهه 1920 شروع می شود، وقتی که او 16 سال دارد و در مزرعه خانوادگی‎ پدرش زندگی می کند. آسترید که در همین سن پایین استعداد نویسندگی اش را نشان داده موفق می شود در یک روزنامه محلی شغلی پیدا کند. این روزنامه توسط راینولد بلومبرگ اداره می شود که پدر یکی از دوست های آسترید است. آسترید اختلاف سنی زیادی با راینولد دارد اما به زودی عاشق او می شود و مشکلات آنها از این لحظه شروع می شود چرا که این عشق موانع عرفی و اخلاقی زیادی دارد. داستان فیلم با بینندگان ارتباط برقرار می کند نه به خاطر اینکه شرایط آسترید بسیار سخت است بلکه به این دلیل که او موفق می شود قدرت و صبر درونی اش را کشف کند. لحظات احساسی فیلم بسیار تاثیرگذار هستند چرا که نشان می دهند شخصیت های مختلف زندگی آسترید هیچ کمکی به او نکرده و تنها باعث شده اند او به شخصیتی مستقل‎تر تبدیل شود. «آسترید شدن» فیلمی درمورد استقامت درمورد مشکلات است، داستان شخصیتی که تجربه های سخت خود در زندگی اش را به نسل های زیادی از کودکان منتقل کرد و الهام بخش زندگی های آنان شد.
نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 83%
نظر مثبت:
یک فیلم فوق العاده با داستان خیلی تاثیرگذار و فیلمبرداری زیبا که باعث میشه دید تازه ای نسبت به شخصیت آسترید لیندگرن پیدا کنید. یکی از بهترین فیلم های زندگینامه ای امسال.
نظر منفی:
این فیلم میتونست فیلم خانوادگی خیلی خوبی بشه اگه یکم مسائل اخلاقی توی اون با توجه بیشتری مطرح می شدن و اینقدر بدآموزی نداشت.

دیالوگ برگزیده:
آسترید: یه داستان خوب همیشه با اتفاقای بد شروع میشه.

جزئیات:
پروژه ساخت فیلم وقتی شروع شد که پرنیل فیشر کریستنسن به صورت اتفاقی در روزنامه مقاله ای درمورد زندگی آسترید لیندگرن را مطالعه کرد.
پرنیل فیشر کریستنسن قبلا فیلم «یک خانواده» (2010) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

آسترید شدن

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری