پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Grizzlies

«گریزلی ها» فیلمی کانادایی در ژانر ورزشی و درام و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط میراندا دو پنسیر کارگردانی شده و از بازیگران آن می توان به ویل ساسو، بن شنتزر و تانتو کاردینال اشاره کرد. اولین اکران «گریزلی ها» در جشنواره فیلم تورنتو با استقبال منتقدان روبرو شد و سپس فیلم در تاریخ 19 آوریل 2019 در کانادا به نمایش درآمد.

نویسندگان:
مویرا والی بکت، گراهام یوست

عوامل:
فیلمبرداری: جیم دنالت
تدوین: مایکل کانروی، رونالد ساندرز، جیمز واندواتر
موسیقی: گرت استیونسون



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 81% را بر اساس 16 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/34 از 10 است. این فیلم توسط برخی از منتقدان برای ارائه کلیشه «قهرمان سفیدپوست» مورد انتقاد قرار گرفته است. به گفته کارگردان فیلم، او از ابتدا از این مشکل آگاه بوده و به فیلمنامه نویس ها تذکر داده که شخصیت معلم در فیلم نباید چنین برداشتی را به وجود بیاورد. با این حال برخی از بومی های این مناطق نسبت به این مسئله معترض بوده و تصویر ارائه شده از مردم آن منطقه را نامناسب دانسته اند.
«فیلمی که داستانش را با صداقت تعریف می کند و به همین خاطر موفق می شود حال بیننده اش را خوب کند»
- نورمن ویلنر (ناو تورنتو)


یادداشتی بر فیلم «گریزلی ها»
وقتی یک فیلم ورزشی حول ورزش ناشناخته لاکراس ساخته می شود ممکن است فکر کنید که این ژانر دیگر واقعا به ته خط رسیده است. اما درمورد کار جدید میراندا دو پنسیر می توان گفت این فیلم چشم انداز های جدیدی را برای این ژانر ترسیم می کند. مثل هر فیلم ورزشی خوبی «گریزلی ها» به خوبی وجه انسانی داستان ورزشی اش را با بینندگان به اشتراک می گذارد. داستانی که پر از لحظات احساسی و الهام بخش است و ماجرای معلمی را روایت می کند که دانش آموزانش را به سمت ورزش هدایت می کند تا آنها را از افسردگی و غم حاکم بر شهرشان رها کند. فیلم در جشنواره تورنتو به نمایش درآمد و اکران آن در امریکا که قرار بود در مارس 2020 انجام شود به دلیل شیوع ویروس کووید-19 به تاخیر افتاد که واقعا ناراحت کننده است چرا که این فیلم از فیلمهایی است که می تواند حال مخاطبش را در این دوره سخت کمی بهتر کند.
فیلم داستان واقعی راس شپرد را روایت می کند معلمی که به عنوان استاد تاریخ در دبیرستانی در "انتهای دنیا" مشغول به کار می شود. شهری بسیار دور افتاده در قطب که بالاترین آمار خودکشی در کل امریکای شمالی را دارد. او میخواهد وظیفه اش در این شهر را به سرعت تمام کند تا بتواند برای جای بهتری انتقالی بگیرد. اما طولی نمی کشد که او تحریک می شود به دانش آموزانش کمک کند تا با یادگیری و انجام ورزشی جدید به نام لاکراس خشم و انرژی شان را از طریق آن تخلیه کنند. اما راضی کردن دانش آموزان و والدینشان کار آسانی نیست به خصوص که راس سفید پوست است و بومی های آن منطقه هیچ اعتمادی به سفیدپوست ها ندارند. با اینکه فیلم تا حد زیادی به فرمول های آشنای فیلم های ورزشی وفادار می ماند اما خلاقیتش را به خوبی در زمینه نشان دادن فرهنگ بومی آن منطقه نشان می دهد. همچنین شخصیت های فیلم بسیار خوب طراحی شده اند و بار عاطفی فیلم را با موفقیت به دوش می کشند. راس شخصیتی پر انرژی و فعال دارد که به خوبی جنبه های آموزشی فیلم را پیش می برد و سعی می کند به شکلی صادقانه و عملی با مشکلات محلی ها روبرو شود. به خاطر اینکه فیلم وارد کلیشه خطرناک «نجات دهنده سفیدپوست» نشود، فیلمنامه نویس ها فیلم را بیشتر به سوی نشان دادن تاثیر ورزش بر سلامت روانی و عملکرد جامعه برده اند.
فیلم بر اساس داستانی واقعی نوشته شده است و یکی از بهترین نقاط آن در تیتراژ پایانی رقم می خورد که کارگردان تصاویر اعضای واقعی تیم «گریزلی ها» را نشان می دهد و وضعیت فعلی آن ها را به بیننده اطلاع می دهد. داستان های آنان از اینکه چگونه این ورزش زندگی و طرز تفکرشان را تغییر داده و آنها را به اعضای مفیدی برای قبیله شان تبدیل کرده، واقعا تکان دهنده هستند. پیام فیلم در اینجا کامل می شود چرا که فیلم با موفقیت اهمیت برنامه های ورزشی را یادآوری کرده و تاثیر آن را به خوبی نشان داده است، تاثیری که به افراد محدود نمی شود و به سود تمام جامعه است.

نویسنده: کورتنی هاوارد
منبع: www.variety.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 98%
نظر مثبت:
یک فیلم بسیار تاثیرگذار که باعث میشه از لحاظ احساسی واقعا تحت تاثیر قرار بگیرید. با این فیلم گریه می کنید می خندید و شوکه می شید.
نظر منفی:
فیلم بر اساس این افسانه ساخته شده که یه مرد سفیدپوست باید بیاد تا مردم جاهای دیگه رو از بدبختی نجات بده و از این نظر طرفدار استعمار و ظلمه.


جزئیات:
این فیلم بر اساس یک ماجرای واقعی نوشته شده است.
این اولین فیلم بلند میراندا دو پنسیر (کارگردان) است.



همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

گریزلی ها

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری