پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Little Joe

جو کوچولو فیلمی در ژانر درام و وحشت و محصول سال 2019 است. فیلم تولید مشترک کشورهای اتریش، آلمان و انگلستان است و کارگردانی آن را جسیکا هاوزنر انجام داده است. این فیلم در جشنواره کن به نمایش در آمد و نامزد دریافت نخل طلای جشنواره شد و همچنین بازیگر نقش اصلی فیلم جایزه بهترین بازیگر زن را به دست آورد. از بازیگران مطرح فیلم می توان به امیلی بیچام، بن ویشاو و کری فاکس اشاره کرد.
نویسندگان:
جسیکا هاوزنر، جرالدین باجارد
عوامل:
فیلمبرداری: مارتین گشالت
تدوین: کارینا رسلر
موسیقی: تیجی ایتو
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 65% را بر اساس 82 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/23 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 59 از 100 را بر اساس نظر 22 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
«فیلمی که به خوبی فرهنگ غربی استفاده از داروهای ضدافسردگی را نقد می کند»
- لاروشکا ایوان زاده (مترو)

یادداشتی بر فیلم «جو کوچولو»
وقتی خلاصه داستان جو کوچولو را می خوانیم فورا احساس می کنیم که قرار است یک برداشت جدید از فیلم کلاسیک «مغازه کوچک وحشت» را ببینیم که در آن جزئیات علمی جای شوخی های بامزه آن فیلم را گرفته اند. از یک نظر حتی می توان گفت این حرف بی راهی هم نیست چون به هرحال فیلم درمورد گیاهی است که از طریق اثرگذاری روی انسان ها می خواهد دنیا را در اختیار بگیرد. اما کارگردانی جسیکا هاوزنر فیلم را به سمت تبدیل شدن به یک اثر هنری پیچیده برده است. ترکیب بندی نماها و استفاده از رنگ و موسیقی در فیلم بسیار زیباتر و کنترل شده تر از آثار کم بودجه ژانر وحشت/ علمی تخیلی مثل «مغازه کوچک وحشت» انجام شده است.
آلیس دانشمندی است که در پرورش گیاهان جدید تخصص دارد. او گیاه جدیدی را پرورش داده که می تواند حال روحی انسان ها را بهبود دهد. یکی از همکاران او ادعا می کند گیاه باعث تغییر خلق و خوی سگش شده و آلیس توجهی نمی کند اما وقتی او با زیر پا گذاشتن قوانین شرکت یک شاخه از این گل را برای پسر نوجوانش می برد متوجه تاثیرات عجیب این گل می شود. او حالا از خود می پرسد که آیا این رفتار جو ناشی از طی کردن دوران پرفراز و نشیب نوجوانی است یا واقعا این گیاه مرموز باعث این تغییرات شده است.
اگر فیلم را به خاطر جنبه های ترسناک آن می خواهید ببینید باید بگویم صحنه های ترسناک زیادی در فیلم وجود ندارد هر چند نوعی وحشت فلسفی و مفهومی در تمام فیلم جریان دارد که باعث می شود مدام از خودمان بپرسیم معنی شادی، آزادی و عشق و ... واقعا چه هستند. بهترین فیلم های علمی تخیلی همیشه فاقد خونریزی و جلوه های ویژه سنگین هستند و این فیلم هم به خوبی این موضوع را رعایت می کند. بیشتر باند صوتی فیلم را سکوت تشکیل می دهد که باعث می شود بیننده به ماهیت ترسناک و غریب این گیاه فکر کند و همزمان بیشتر و بیشتر در فضای آزمایشگاه غرق شود. آدم های آزمایشگاه طبق انتظار معمول از فیلمهای وحشت، شبیه زامبی نمی شوند بلکه هر روز حالشان بهتر و بهتر می شود تا جایی که این فرایند خود به امری خطرناک تبدیل می شود.
بازی امیلی بیچام در فیلم بسیار درخشان است و در سطح بسیار بالاتری نسبت به بازی های دیگر فیلم قرار دارد. اما آنچه که باعث شده این اثر از فیلمهای هنری مهم سال به حساب بیاید استفاده دقیق از رنگ و صدا است. رنگ قرمز استفاده شده برای گیاه به گونه ای است که انگار می خواهد همه چیزهای اطرافش را ببلعد. تکرار این رنگ قرمز در دفتر روانشناس فیلم نسبت به قدرت زیاد این گیاه هشدار می دهد. همچنین طراحی صوتی فیلم به گونه ای است که به خوبی احساسات آلیس را به بیننده منتقل می کند. بینندگان فیلم همراه با آلیس هر لحظه بیشتر متوجه می شوند که چیزی وحشتناک انتظارشان را می کشد و ارائه تصویری رعب آور از این انتظار مهم ترین دستاورد «جو کوچولو» است.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 39%
نظر مثبت:
باید به فیلمهای تجربی و مینیمال علاقه داشته باشید تا بتونید از این فیلم لذت ببرید. چیزهای وحشتاک فیلم همگی کند و آروم عمل میکنند تا بتونید توی فضای فیلم نفس بکشید. طراحی صوتی فیلم قوی ترین جنبه اونه چون سازهای خیلی قدیمی رو به طرز شگفت انگیزی با فضای مدرن آزمایشگاه ترکیب می کنه.
نظر منفی:
این فیلم هیچ چیزی برای گفتن نداره. ایده فیلم از فیلمای ترسناک قدیمی برداشته شده و سرعت فیلم اونقدر کنده که ممکنه سه چهار بار خوابتون ببره.

جزئیات:
کارگردان فیلم (جسیکا هاوزنر) پیش تر فیلم لوردس (2009) را ساخته بود.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

جو کوچولو

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری