پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Tashkent Files

پرونده تاشکند فیلمی هندی در ژانر سیاسی و هیجانی و محصول سال 2019 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم برعهده ویوک آگنیهوتری بوده و از بازیگران آن می توان به نسیرالدین شاه، میتهون چاکرابورتی و شوتا باسو پراساد اشاره کرد. «پرونده تاشکند» در تاریخ 12 آوریل 2019 در هند اکران شد. این فیلم توسط برخی از منتقدان هندی متهم شده که به قصد تاثیرگذاری سیاسی بر انتخابات نخست وزیری این کشور در سال 2019 ساخته شده است؛ همچنین «پرونده تاشکند» دومین فیلم سال 2019 است که بیش از 100 روز بر پرده سینماهای هند باقی مانده است.

نویسندگان:
ویوک آگنیهوتری

عوامل:
فیلمبرداری: اودایسینگ موهیته
تدوین: ساتیاجیت گازمر
موسیقی: ساتیا مانیک افاسر



واکنش منتقدها:
برخی از منتقدان هندی فیلم را ابزاری سیاسی در دست حزب حاکم این کشور دانسته اند تا بتوانند از آن در انتخابات عمومی سال 2019 استفاده کنند. با این وجود کیفیت بالای فیلمنامه و بازی های آن مورد تحسین اکثر منتقدان قرار گرفته است. آنوشا اینگار منتقد نشریه «تایمز نو» فیلم را تلاشی برای «بیان دراماتیک داستان واقعی» خوانده و توانایی آن در «ایجاد تعادل بین تاریخ و داستانگویی» را تحسین کرده است.


یادداشتی بر فیلم «پرونده تاشکند»
پرونده تاشکند، یکی از جنجالی ترین اتفاقات سیاسی تاریخ هندوستان را به یک درام سیاسی مهیج تبدیل می کند. ماجرای فیلم در زمان حال می گذرد و داستان روزنامه نگاری را تعریف می کند که به بررسی جزئیات پرونده مرگ بهادر شاستری در سال 1966 می پردازد. در حالیکه تلاش برای یافتن حقیقت پس از پنجاه سال ممکن است اندکی دیوانه وار به نظر برسد اما روزنامه نگار جوان (با بازی شوتا باسو پراساد) با علاقه بسیار زیادی که به این پرونده دارد سعی می کند تک تک موانع را از میان بردارد تا به هدفش برسد. او به کمیته ای از سیاستمداران و کارمندان دولتی ملحق می شود که ماموریت‎شان روشن کردن جزئیات این پرونده و دلیل مرگ شاستری است. ماجرای اولیه فیلم مشابه فیلم «12 مرد خشمگین» است اما این تشابه در حد فرم باقی می ماند و تقلیدی صورت نمی گیرد.
ویوک آگنیهوتری (نویسنده/ کارگردان) به داستان های سیاسی زیادی در فیلم می پردازد که بعضی از آنها واقعیاتِ اثبات شده هستند و بعضی ها در حد شایعات باقی مانده اند. وقتی روزنامه نگار جوان با واقعیات پرونده روبرو می شود می فهمد دنیای سیاست تاریک تر از آن است که هر آدم معمولی ای بتواند در آن دوام بیاورد. فیلم این احساسات درونی شخصیت اش را به خوبی با بررسی پرونده مرگ بهادر شاستی مرتبط می کند و به کاملا به انسجام می رسد. یکی از نکات مثبت فیلم موسیقی پس زمینه آن است که به حال و هوای هیجانی فیلم بسیار کمک کرده است. اما برگ برنده فیلم در بازی های بازیگران است که می شود گفت تمام آنها به شکلی باورپذیر و در هماهنگی با هم نقش هایشان را ایفا کرده اند. هرچند برخی از بازیگران فرصت زیادی برای درخشش در نقش هایشان ندارند اما شوتا باسو پراساد در نقش اصلی فیلم مهارت های خود را به بهترین شکل به نمایش می گذارد و به خصوص مصمم بودن شخصیت اش را بسیار خوب بازی می کند.
پرونده تاشکند از نظر واقعیات تاریخی بینندگان را غافلگیر کرده و دیدگاه های اجتماعی و سیاسی اش را با ظرافت بیان می کند. همچنین فیلمنامه به خوبی چنین موضوع سنگینی را به شکلی قابل فهم عرضه می کند و اجازه نمی دهد حوصله بینندگان سر برود. این فیلم با جسارت در فرم و محتوا به سراغ یک موضوع شناخته شده می رود و به همین دلیل تا این حد مورد استقبال تماشاگران قرار گرفته است.
نویسنده: راشیت گوپتا
منبع: www.Indiatimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 78%
نظر مثبت:
خوشحالم که موضوع مهم قتل بهادر شاستری بالاخره به فیلم تبدیل شده اونهم فیلمی که کیفیت بسیار بالایی هم از نظر فیلمنامه و هم از نظر کارگردانی و بازی ها داره. فیلم به این سوال جواب میده که چرا بعضی وقت ها سیاستمدارها نمیخوان مردم عادی حقیقت رو بدونن.
نظر منفی:
تحقیقاتی که برای فیلم انجام شده با ارزش هستند اما استفاده خوبی ازشون نشده چون فیلمنامه و دیالوگ ها خیلی ضعیف نوشته شدن و داستان نمیتونه بیننده رو جذب خودش کنه.

دیالوگ برگزیده:
سینگ رانا: یک مرد خوب رو شاید بشه به صورت فیزیکی حذف کرد اما چطور میخواید اون رو از ذهن و قلب مردم حذف کنید؟

جزئیات:
• در طول فیلم به اسامی چندین کتاب اشاره می شود که همه آنها کتاب های واقعی هستند.
• ویوک آگنیهوتری قبلا فیلم «شکلات: رازهای پنهان تاریک» (2005) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

پرونده تاشکند

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری