پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Lost Girls

دختران گم شده فیلمی امریکایی در ژانر معمایی و درام و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط لیز گاربوس کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا مایکل وروی بر اساس کتابی از رابرت کولکر نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به ایمی رایان، توماس مک کنزی و لولا کرک اشاره کرد. «دختران گم شده» در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 13 مارس 2020 از طریق نت فلیکس پخش شد.

نویسندگان:
مایکل وروی

عوامل:
فیلمبرداری: ایگور مارتینوویچ
تدوین: کامیلا تونیولو
موسیقی: آنه نیکتین

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 76% را بر اساس 33 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/19 از 10 است: «دختران گم شده ضعف های داستانی اش را با بازی های قدرتمند و پایانی جذاب جبران می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 69 از 100 را بر اساس نظر 13 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«یک داستان هولناک اما کاملا باور پذیر»
- سامین آمر (نیوز اینترنشنال)


یادداشتی بر فیلم «دختران گم شده»
لیز گاربوس کارگردان برجسته فیلمهای مستند، در اولین تجربه کارگردانی فیلم داستانی اش به سراغ بررسی یکی از مشهورترین پرونده های حل نشده تاریخ معاصر می رود. معمولا وقتی کارگردانان مستند به سینمای داستانی می آیند کمبود برخی عناصر احساسی و عاطفی در کارهایشان حس می شود اما گاربوس از این آزمون کاملا سر بلند بیرون آمده و یکی از بهترین بازی های عمر ایمی رایان را از او گرفته است. به عنوان کسی که قبل از دیدن فیلم داستان واقعی را مطالعه کرده بود زیاد به موفقیت فیلم خوشبین نبودم اما گاربوس با تصمیمات هوشمندانه اش در روایت فیلم آنرا به شکل خلاقانه ای با مدیوم سینما هماهنگ کرده است.
نخستین تصمیم اساسی فیلم تمرکز روی شخصیت ماری گیلبرت است که دخترش در سال 2010 ناپدید می شود. پلیس به زودی به مشخص می کند که او در شب حادثه با پلیس تماس گرفته بوده اما وقتی پلیس ها خودشان را به محل رسانده بودند، نتوانسته بودند او را پیدا کنند. شنون واقعا ربوده شده و این اولین چیزی است که گاربوس از ماجرایی بزرگ تر به ما نشان می دهد. اتفاقاتی که از این نقطه به بعد می افتند به سرعت فیلم را از یک داستان آدم ربایی معمولی به روایتی بسیار پیچیده تر تبدیل می کنند. وقتی جستجو برای دختر گم شده آغاز می شود پلیس ها فورا جسدی را پیدا می کنند که متعلق به شنون نیست. به تدریج آمار اجساد یافته شده بالاتر می رود و مشخص می شود که یک قاتل زنجیره ای در حال کشتن کارگران جنسی این منطقه است.
بسیاری از فیلم‎سازان در برخورد با چنین پرونده هایی تمرکزشان را معطوف به جزئیات و شواهد پرونده، تئوری های مختلف و سایر داستان های مرتبط می کنند. اما «دختران گم شده» به جای این کار انگشت اتهام را به سوی مقامات پلیس نشانه می رود و آن ها را به بی‎مبالاتی و عدم توجه به پرونده متهم می کند. بازی فوق العاده ایمی رایان در فیلم باعث می شود شخصیت پردازی او کاملا به اجرا دربیاید، فیلم از هیچ جزئیاتی درمورد این شخصیت چشم پوشی نمی کند و بیننده را همراه با او کاملا در فضای این پرونده هولناک قرار می دهد. ما سردرگمی و فشار خفه کننده ای که به ماری وارد می شود را حس می کنیم و نسبت به برخی از شخصیت های فیلم مشکوک می شویم که باعث می شود روایت فیلم جذابیت خود را کاملا حفظ کند. گاربوس در اولین فیلم داستانی اش موفق شده به خوبی از ظرفیت های داستانگویی در سینمای غیرمستند استفاده کند و «دختران گم شده» را به اثری تاثیرگذار و به یادماندنی تبدیل نماید.
نویسنده: برایان تالریکو
منبع: www.rogerebert.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
فیلم با اینکه بر اساس ماجراهای واقعی ساخته شده اما از شخصیت پردازی غافل نمیشه و بازی ایمی رایان توی اون فوق العاده ست. من ماجرای کامل این پرونده رو قبلا خونده بودم اما فیلم باز هم جزئیات تازه ای داشت که ازشون بی خبر بودم.
نظر منفی:
یک داستان بسیار مهم و جذاب که باید به مستند تبدیل می شد تا فیلم داستانی.

دیالوگ برگزیده:
ریچارد: این جسد متعلق به دختر شما نیست خانم گیلبرت و به همین خاطر مهمه که شما با رسانه ها صحبت نکنید.

جزئیات:
• عکس هایی که از قربانیان در فیلم نشان داده می شود، واقعی بوده و مربوط به همین پرونده هستند.
• ابتدا سارا پالسن برای بازی در نقش اصلی فیلم انتخاب شده بود.
• لیز گاربوس قبلا مستند تحسین شده «چه اتفاقی افتاد خانم سیمون؟» (2015) را ساخته است.



همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

دختران گمشده

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری