پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Curse of La Llorona

«نفرین لیورونا» فیلمی امریکایی در ژانر وحشت و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط مایکل چاوس کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا میکی داتری و توبیاس ایاکنیس نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به لیندا کاردلینی، ریموند کروز و پاتریشیا ولاسکز اشاره کرد. «نفرین لیورونا» در دنیای سینمایی «احضار» اتفاق می افتد و ششمین فیلم از این مجموعه محبوب به حساب می آید. این فیلم در تاریخ 19 آوریل 2019 در امریکا به نمایش درآمد و به فروش 123 میلیون دلار رسید.
نویسندگان: 
میکی داتری، توبیاس ایاکنیس
عوامل:
فیلمبرداری: مایکل بورخس
تدوین: پیتر وزداس
موسیقی: جوزف بیشارا

بودجه کلی: $9,000,000
فروش جهانی: $123,000,000

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 29% را بر اساس 177 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/57 از 10 است: «نفرین لیورونا پر از ترس های ناگهانی است و به جای پیشبرد داستان بیشتر به استفاده از این تکنیک ها تکیه کرده است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 41 از 100 را بر اساس نظر 28 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «نفرین لیورونا»
آنا گارسیا یک مددکار اجتماعی است که به همراه دو فرزندش به نام های سامانتا و کریس زندگی می کند. او به تازگی همسرش را که یک پلیس بوده از دست داده و مجبور است به تنهایی سرپرستی فرزندانش را برعهده بگیرد. وقتی آنا درمورد یک پرونده مرموز تحقیق می کند که مربوط به زنی به نام پاتریشیا آلوارز می باشد، با یک نفرین چند صد ساله روبرو می شود که زندگی او و خانواده اش را برای همیشه تغییر می دهد. او برای کمک به یک درمانگر مذهبی پناه می برد و سعی می کند با کمک او از فرزندانش محافظت کند.
جدیدترین فیلم سری «احضار» به سراغ یک ترس بسیار بنیادی رفته و به این وسیله توانسته به سرعت با بینندگانش ارتباط برقرار کند. ترس از دست دادن فرزند هسته اصلی داستان «نفرین لیورونا» را تشکیل می دهد و از طریق شخصیت آنا که مدام نگران فرزندانش است در فیلم گنجانده شده است. اما در کنار شخصیت اصلی فیلم، یک شخصیت فرعی بسیار با اهمیت نیز حضور دارد که یک درمانگر مذهبی به نام رافائل است و ریموند کروز نقش او را بازی می کند. به جرئت می توان گفت بهترین بازی فیلم مربوط به کروز است که توانسته هم لحن ترسناک فیلم را تقویت کند و هم در لحظات مناسبی با اضافه کردن کمدی تنش آنرا کاهش دهد. پاتریشیا ولاسکز نیز در فیلم به خوبی بازی کرده و توانسته از پس نقش سخت خود بربیاید، او نقش زنی را بازی می کند که از نظر ذهنی درگیر مشکلات بسیاری است و توانسته این مشکلات را به شکل درخشانی در بازی اش بروز دهد. هماهنگی بین بازی های بازیگران نقش های اصلی و فرعی فیلم اصلی ترین عامل موفقیت «نفرین لیورونا» است. در کنار این بازی ها طیف گسترده ای از افکت های صوتی و تصویری به کار رفته که فضای ترسناک فیلم را کامل می کنند. از افکت های صوتی آشنا مانند صدای بسته شدن در گرفته تا وحشت های ناگهانی دیگری که همگی به شکلی موثر در فیلم گنجانده شده اند. تنها مشکل فیلم به فیلمنامه آن و گنگ بودن بخش هایی از داستان برمی گردد که کیفیت بالای صحنه های ترسناک تا حد زیادی این مشکل را جبران کرده است. گذشته شخصیت «زن گریان» در فیلم به شکل جذابی توضیح داده شده و نویسنده توانسته این جزئیات را به گونه ای در جریان داستان قرار دهد که باعث کاهش سرعت فیلم نمی شوند. البته علاوه بر فیلمنامه، تدوین دقیق و پر انرژی هم در این ریتم مناسب فیلم نقش مهمی ایفا کرده و باعث شده بیننده بتواند به راحتی تا نقطه اوج با جریان فیلم همراه شود. «نفرین لیورونا» با بازی های خوب و کارگردانی ماهرانه اش به فیلمی موفق در دنیای سینمایی «احضار» تبدیل شده و بینندگان را برای تماشای آثار آینده این سری مشتاق نگه می دارد.

نویسنده: نیل سوانس
منبع: www.indiatimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 37%
نظر مثبت:
یک فیلم بسیار ترسناک با بازی های خوب و ترس های ناگهانی ای که باعث میشن بارها از جا بپرید.
نظر منفی:
«نفرین لیورونا» بازی ها و کارگردانی خوبی داره اما داستانش اصلا خوب نوشته نشده و بیش از حد کلیشه ای و قابل پیشبینی طراحی شده. 

جزئیات:
• تونی آمندولا که در فیلم «آنابل» (2014) نقش پدر پرز را برعهده داشت در این فیلم بار دیگر در این نقش بازی می کند.
• این اولین فیلم بلند مایکل چاوس (کارگردان) است. 
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

نفرین لیورونا

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری