پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Scary Stories to Tell in the Dark

«داستان های ترسناک برای شب های تاریک» فیلمی امریکایی در ژانر ترسناک و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط آندره اوردال کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا برادران هگرمن بر اساس کتابی به همین نام نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به زو کولتی، مایکل گارزا و گابریل راش اشاره کرد. «داستان های ترسناک برای شب های تاریک» در تاریخ 9 آگوست 2019 در امریکا به نمایش درآمد و با واکنش مثبت منتقدان روبرو شد که بازی ها و شخصیت پردازی فیلم را تحسین کرده بودند. همچنین فروش 105 میلیون دلاری فیلم به یک پیروزی تجاری بزرگ برای کمپانی سی بی اس فیلمز تبدیل شد چرا که بودجه فیلم تنها 25 میلیون دلار بوده است.

نویسندگان:
دن هگرمن، کوین هگرمن

عوامل:
فیلمبرداری: رومان اوسین
تدوین: پاتریک لارسگارد
موسیقی: مارکو بلترامی، آنا دروبیچ

بودجه کلی: $25,000,000
فروش جهانی: $105,600,000



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 78% را بر اساس 221 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/46 از 10 است: «این فیلم بهترین گزینه برای سینما دوست های کم سن و سال است تا به ژانر وحشت علاقه مند شوند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 61 از 100 را بر اساس نظر 30 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«این فیلم بر اساس مجموعه کتاب هایی به همین نام اثر آلوین شوارتز نوشته شده و علاوه بر حفظ تمام نقاط قوت آن کتاب ها، موفق می شود به خوبی با مخاطبان جوان سینما هم ارتباط برقرار کند»
- آندریا گرونوال (شیکاگو ریدر)
یادداشتی بر فیلم «داستان های ترسناک برای شب های تاریک»
در سال 1968 و در شهر کوچکی به نام میل ولی خانه ای وجود دارد که گفته می شود توسط ارواح تسخیر شده است. عده ای از نوجوانان شهر در شب هالوین به سراغ این عمارت می روند و در آنجا کتابی را پیدا می کنند که پر از داستان های ترسناک است. استلا (زو کولتی) کتاب را با خود می برد و وقتی آنرا می خواند متوجه می شود این داستان ها در واقعیت اتفاق افتاده اند، علاوه بر این داستان ها در زمان حال نیز همچنان نوشته می شوند و همه آنها درمورد استلا و دوستانش هستند. از این لحظه به بعد هیچکس در امان نیست و همه مورد حمله هیولاهای ترسناک قرار می گیرند.
اگرچه این ایده اولیه هیچ تازگی ای ندارد اما پتانسیل بالایی برای خلاقیت فیلمساز در خود دارد. ساختن فیلمهای ترسناکی که درجه بندی سنی شان روی +12 بماند کار آسانی نیست چرا که می تواند به ساختن فیلمهایی بیش از حد پاستوریزه و بی آزار بیانجامد. از طرف دیگر زیاده روی در استفاده از خشونت هم نتیجه اش داشتن فیلمی است که هیچ مخاطب مشخصی ندارد. در سالهای اخیر تلاش هایی برای ساختن آثار ترسناک برای مخاطبان نوجوان انجام شده است، برای مثال فیلم «خانه ای با ساعتی روی دیوارهایش» و «مورمور» اما باید گفت «داستان های ترسناک برای شب های تاریک» از همه آنها موفق تر است. فیلم به خوبی از منبع اصلی خود (کتابی که فیلم از روی آن اقتباس شده) استفاده می کند و در عین اینکه مانند فیلم های نوجوانانه پر انرژی است، همزمان بسیار ترسناک نیز هست. یکی از ویژگی های مثبت فیلم این است که برای شعور مخاطبانش احترام قائل می شود و مسائل را بیش از حد ساده سازی نمی کند. با توجه به اینکه مخاطبان فیلم بیشتر نوجوانان هستند فیلم به راحتی می توانست به دام توضیحات بیش از حد یا نمایش چیزهای بدیهی بیافتد. بسیاری از فیلم های ژانر نوجوانانه این اشتباه را می کنند و به همین خاطر داستانشان نمی تواند به شکلی منطقی پیشرفت کند و اوج بگیرد؛ اما در «داستان های ترسناک برای شب های تاریک» بیننده به شخصیت ها نزدیک می شود و به سرنوشت آنها اهمیت می دهد چرا که با پیشینه عاطفی و شخصیتی آنها آشنایی دارد.
فیلم همچنین به ویترینی برای بازیگران جوانش تبدیل شده است. زو کولتی بازیگر نقش اصلی فیلم بلندپروازی و احساساتی بودن را در بازی اش ترکیب کرده و رنج کشیدن شخصیتش را به خوبی نشان می دهد، همچنین کاریزمای او که از گذشته تلخ‎اش ناشی می شود شخصیت او را بسیار دوست داشتنی می کند. بازی مایکل گارزا نیز در فیلم بسیار درخشان است و از همین حالا می شود دید که این بازیگر چه آینده روشنی دارد، او به خوبی یک شخصیت عصیانگر اما بامزه را بازی می کند و هماهنگی اش با بازیگران دیگر دیدنی است. برای ساخت این فیلم مدت ها وقت گذاشته شده و نویسندگان به راه های مختلفی برای اقتباس از کتاب شوارتز فکر کرده اند. باید گفت این تلاش ها نتیجه داده چراکه «داستان های ترسناک برای شب های تاریک» نه تنها به خودی خود فیلم بسیار خوبی است بلکه علاوه بر آن مخاطب را برای دیدن قسمت های بعدی‎اش مشتاق می کند.

نویسنده: اریک آیزنبرگ
منبع: www.cinemablend.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 84%
نظر مثبت:
موجودات ترسناک فیلم طراحی بی نظیری دارن و بازی ها خیلی خیلی به نسبت استاندارد فیلمای نوجوانانه خوب هستن، فراموش نکنید این فیلم هدفش مخاطبای نوجوانه و اگه با دیدن «اره» بزرگ شدید این فیلم نمیتونه شما رو بترسونه، با اینحال داستان رازآلود فیلم همچنان میتونه سرگرمتون کنه.
نظر منفی:
«داستان های ترسناک برای شب های تاریک» فیلم بدی نیست اما به شرطی که با انتظار دیدن یه فیلم ترسناک اون رو تماشا نکنید چون واقعا صحنه های ترسناک فیلم ترسناک نیستن. اگه بچه ای دارید که میخواید به فیلمای ترسناک علاقه مند بشه این فیلم میتونه گزینه خوبی باشه.

دیالوگ برگزیده:
استلا: بعضی داستان ها آدم رو داغون میکنن، بعضی ها بهش شفا میدن.

جزئیات:
تهیه کننده این فیلم کارگردان برجسته مکزیکی گیرمو دل تورو خالق آثاری چون «هزارتوی پن» و «شکل آب» است.
مایکل گارزا دو بار برای نقش رامون تست داده است. دفعه اول کارگردان او را رد کرده است و بار دوم چند روز قبل از فیلمبرداری یک تست دیگر از او گرفته شده است.
آستین زاجور و دین نوریس قبلا در فیلم «مشت زنی» (2017) هم‎بازی بوده اند.
آنرده اوردال قبلا فیلم «شکارچی ترول ها» (2010) را کارگردانی کرده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

داستان های ترسناک برای بازگویی در تاریکی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری