پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم 15 Minutes of War

«15 دقیقه از جنگ» فیلمی فرانسوی در ژانر اکشن و هیجانی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط فرد ژریوو کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا النا اپستاین و فرد ژریوو نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به آلبان لنوار، اولگا کوریلنکو و سباستین للان اشاره کرد. «15 دقیقه از جنگ» در تاریخ 30 ژانویه 2019 در فرانسه به نمایش درآمد.

نویسندگان:
فرد ژریوو، النا اپستاین

عوامل:
فیلمبرداری: جولین موریس
تدوین: باکستر لورن
موسیقی: فابیان کورتزر، مایک کورتزر



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 43% را بر اساس 7 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/5 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 44 از 100 را بر اساس نظر 4 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «15 دقیقه از جنگ»
فیلم جدید فرد ژیروو به نام «15 دقیقه از جنگ» از ماجرای گروگان‎گیری سال 1976 در جیبوتی اقتباس شده است که در آن 31 کودک توسط شبه نظامیان سومالی ربوده شدند. چیزی که در فیلم می بینیم تا حدود زیادی همان چیزی است که در واقعیت اتفاق افتاده و به همین خاطر ممکن است این نگرانی را به وجود بیاورد که کارگردان از یک ماجرای غم انگیز برای ساختن صحنه های اکشن هیجانی استفاده کرده باشد. اما این اتفاق نیافتاده و برخورد ژیروو با موضوعش به گونه ای است که اکشن را تا نقطه اوج داستان به تاخیر می اندازد. جالب اینجاست که این کار نه تنها به فیلم ضربه نزده بلکه به بزرگترین نقطه قوت آن تبدیل شده است. در اینجا شاهد مقدمه چینی جذاب و پرجزئیاتی هستیم که در آن افراد برای حل موقعیت یک موقعیت بسیار سخت تلاش می کنند و مدام به آنها یاد آوردی می شود که جان چندین کودک به تصمیمات آنها بستگی دارد.
ماجرای فیلم از جایی شروع می شود که یک اتوبوس مدرسه توسط گروهی از شبه نظامیان به سرکردگی برخاد (با بازی کوین لین) ربوده می شود. پس از اینکه اتوبوس در درون مرزهای سومالی تصادف می کند، تیم مخصوص نجات گروگان ها از پاریس به افریقا اعزام می شوند. در حالیکه سربازان فرانسوی منتظر دستورات مقام های بالادستی هستند، معلم این بچه ها به نام جین (با بازی الگا کوریلنکو) به سرعت به سوی اتوبوس می رود تا از دانش آموزانش محافظت کند.
«15 دقیقه از جنگ» روی جنبه اکشن موقعیت ها تمرکز چندانی نمی کند و بیشتر به استراتژی های مقابله با گروگان گیر ها می پردازد. فیلم آنچنان درگیر احساسات گرایی نمی شود و به جای آن به شکلی واقعی نحوه برنامه ریزی و اجرای عملیات نجات را نشان می دهد. فیلم نشان می دهد که این استراتژی ها با چه دقتی برنامه ریزی می شوند و برای هر مرحله از آنها چقدر بحث و تبادل نظر لازم است، در حالیکه با گذشتن هر ثانیه خطر بیشتری گروگان ها را تهدید می کند. فیلم آنچنان به گذشته استعماری جیبوتی و نقش مخرب فرانسوی ها نمی پردازد چرا که فرصتی برای این کار وجود ندارد. تمام توجه فیلم به موقعیت مرگبار گروگان گیری و واکنش افراد مختلف است و سعی می کند با تمام جزئیات این بخش ها را پرداخت کند. فرد ژیروو پیچیدگی های عملیات را توضیح می دهد و مرحله های مختلف کار کاملا در ذهن بیننده جا می افتد، وقتی عملیات آغاز می شود بیننده معنای تک تک حرکات، توقف ها و گلوله ها را می فهمد و پیچیدگی موقعیت را درک می کند.
نویسنده: مارک دوسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 82%
نظر مثبت:
یک فیلم گروگان گیری بسیار با کیفیت که با فیلم های کلیشه ای این ژانر خیلی متفاوته و بشدت اضطراب آور و درگیرکننده ست.
نظر منفی:
حوادث واقعی این گروگانگیری به مراتب از چیزی که توی فیلم نشون داده میشه پیچیده تر بودن. فیلم همه چیز رو ساده کرده و به همین خاطر تمام جذابیت داستان از بین رفته.


جزئیات:
• فرد ژریوو قبلا فیلم «از راه هوا» (2015) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

15 دقیقه از جنگ

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری