پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره انیمیشن Klaus

یادداشتی بر فیلم «کلاوس»
جرد مبارک
شمال جای خشنی است، به خصوص در آرکتیک سرکل و به خصوص در زمستان و اسمیرنبرگ سردترین جای آرکتیک سرکل است. اسمیرنبرگ جزیره یخ زده کوچکی است که ساکنانش به دو قبیله دشمن تقسیم شده اند و شاید بدترین جای دنیا برای شروع یک زندگی جدید باشد. با اینحال پدر جسپر که از بی مسئولیتی او بسیار خسته شده او را درست به همین نقطه فرستاده است. در آنجا جسپر قرار است پستچی شهر شود و تا وقتی شش هزار نامه را تحویل نداده حق ندارد به خانه برگردد.
با اینکه در فیلم هیچ چیز نامناسبی برای کودکان وجود ندارد اما بد نیست والدین حواسشان به بچه هایی که ممکن است از تصاویر فیلم بترسند باشد چرا که انیمیشن پر است از شکل های غریب و سایه هایی که بیننده را یاد فیلم های ترسناک می اندازند. شخصیت کلاوس در ابتدا با تصویری که در ذهنتان از بابانوئل دارید به کلی متفاوت است. مرد صنعت کار تنومند و خسته ای که صدای او توسط جی کی سیمونز بازی شده هنوز قرار نیست شخصیتی باشد که ما از بابانوئل انتظار داریم. او شخصی است که درد زیادی را تحمل می کند و تنها شادی اش را مدیون ساختن اسباب بازی برای بچه هاست. او گاهی بدون اطلاع صاحبان خانه ها به آنجا می رود و برای کودکان تنها اسباب بازی جا می گذارد. وقتی جسپر این ایده را مطرح می کند که بچه ها برای گرفتن اسباب بازی به بابانوئل نامه بنویسند تصور می کند که هر دو مشکل را با هم حل کرده است اما عملی کردن این نقشه از چیزی که به نظر می رسد سخت تر است.
فیلم یک زاویه جدید برای نگاه کردن به داستان قدیمی بابانوئل پیدا می کند و با گروه صداپیشگان قوی و خلاقیتش موفق می شود به اثری کاملا ویژه تبدیل شود. فیلم ارجاعات سینمایی زیادی دارد که بینندگان بزرگ سالش را بسیار سرگرم خواهد کرد، این ارجاعات هم چنین به گونه ای نیستند که مانع از پیشروی داستان فیلم شوند. کمدی خوش ساخت فیلم در چندین سطح بینندگان را سرگرم می کند و ضعف های کوچک داستان را به خوبی می پوشاند. یکی از نکات هوشمندانه ای که در داستان فیلم به کار رفته این است که شخصیت های معرفی شده در ابتدا دوست داشتنی نیست و این باعث می شود هرچقدر در طول فیلم بیشتر آن ها را می شناسیم، بیشتر هم به آنها علاقه مند شویم. کلاوس یکی از بهترین گزینه ها برای تماشا در یک روز تعطیل است.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 94% را بر اساس 62 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/59 از 10 است: «انیمیشن کلاوس به زیبایی با دست نقاشی شده و داستان بامزه و جذابش آن را به گزینه خیلی خوبی برای دیدن در تعطیلات آخر هفته تبدیل می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 65 از 100 را بر اساس نظر 13 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهایی به طورکلی مثبت» است.
«کلاوس یک پیش داستان کاملا مستقل و ویژه برای بابانوئل می سازد و همه کلیشه ها را برای تعریف کردن داستانش دور می ریزد»
جان دفورس (هالیوود ریپورتر)
«حس خوبی که در کلاوس جریان دارد بسیار بیشتر از آنکه به خاطر داستان به وجود آمده باشد، مدیون جهان تصویری فوق العاده فیلم است.»
پیتر دبروژ (ورایتی)

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 97%

نظر مثبت:
این تاثیرگذارترین فیلمیه که درمورد داستان بابانوئل دیدم. این فیلم با انیمیشن خیره کننده ای که داره همه انتظاراتتون رو برآورده می کنه.

نظر منفی:
انیمیشن با کیفیت فیلم نتونست من رو متقاعد کنه که دوستش داشته باشم. پیام مذهبی کریسمس توی فیلم نادیده گرفته شده و فیلم بیشتر درمورد اسباب بازی هاست تا هر چیز دیگه ای. کلاوس توی فیلم می گه ما اسم این روز رو کریسمس می ذاریم اما در واقع هیچ دلیل قانع کننده ای برای این کار وجود نداره. در کل داستان فیلم از اون چیزی که فکر می کردم ضعیف تر بود.

نویسندگان:
سرجیو پابلوس

صداپیشگان:
جیسون شوارتزمن، جی.کی سیمونز، راشیدا جونز

عوامل:
تدوین: پابلو گارسیا رورت
موسیقی: آلفونسو آگویلار

بودجه کلی: $40,000,000
فروش جهانی: اعلام نشده

دیالوگ برگزیده:
کلاوس: یک کاری که واقعا از ته دل انجام شده باشه همیشه یه کار خوب دیگه رو هم دنبال خودش میاره.

جزئیات:
کارگردان فیلم سرجیو پابلوس ابتدا قصد داشته یک انیمیشن معمولی بسازد اما سپس درگیر این ایده شده که اگر انیمیشن های کامپیوتری به وجود نمی آمدند فیلم های انیمیشن چگونه تکامل پیدا می کردند. به همین دلیل انیمیشن این فیلم از ترکیب انیمیشن دستی با تکنیک های نورپردازی CGI تشکیل شده است.
شهر اسمیرسنبرگ در فیلم بر اساس شهری واقعی به همین نام در نروژ طراحی شده است.
در ابتدا قرار بوده مردم سامی در فیلم به انگلیسی صحبت کنند اما این موضوع بعدتر تغییر کرده و آنها در فیلم با زبان مادری شان صحبت می کنند.
جی کی سیمونز صداپیشه نقش کلاوس مدتی در زمان جوانی اش به عنوان بابانوئل در یک مرکز خرید کار می کرده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به انیمیشن

کلاوس

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری