پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Downton Abbey

دانتون ابی فیلمی انگلیسی در ژانر درام تاریخی و رمانتیک و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط جولین فلوز نوشته شده که قبلا طراح و نویسنده سریالی تلویزیونی به همین نام بوده است. فیلم توسط مایکل انگلر کارگردانی شده و خط داستانی سریال دانتون ابی را ادامه می دهد. بسیاری از بازیگران سریال در این فیلم هم حضور دارند. از جمله بازیگران فیلم میتوان به هیو بونویل، جیم کارتر، مایکل داکری، الیزابت مک گوورن و مگی اسمیت اشاره کرد. فیلم در تاریخ 20 سپتامبر 2019 در امریکا اکران شد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت، همچنین فیلم موفق شد به فروش فوق العاده 192 میلیون دلاری برسد.
نویسندگان:
جولیان فلوز
عوامل:
فیلمبرداری: بن اسمیتارد
تدوین: مارک دی
موسیقی: جان لان

بودجه کلی: $20,000,000
فروش جهانی: $194,133,989
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 84% را بر اساس 240 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/94 از 10 است: «دانتون ابی تمام جذابیت های سریال را دارد و به همین خاطر یک بازگشت باشکوه برای این شخصیت های محبوب به حساب می آید». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 64 از 100 را بر اساس نظر 42 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«داستان دانتون ابی فوق العاده خوب است، نه به خاطر اینکه مخاطب را غافلگیر می کند بلکه به این خاطر که به تمام اعضای گروه بازیگران اجازه می دهد تا انتظارات مخاطبان را برآورده کنند»
- جان توماس (اسلیت)


یادداشتی بر فیلم «دانتون ابی»
فیلم جدید دانتون ابی در ادامه ماجراهای سریال دانتون ابی ساخته شده و در آن قرار است دو مهمان بسیار مهم از دانتون ابی بازدید کنند: پادشاه و ملکه. این سفر باعث اضطراب زیادی بین اهالی می شود و مخصوصا چون قرار است خدمتکاران سلطنتی هم با پادشاه سفر کنند هر کس تلاش می کند به نوبه خود تاثیر مثبتی بر روی این مهمانان بگذارد.
فیلم مانند سریال تلویزیونی دانتون ابی به پیچیدگی های سیاست می پردازد و به بینندگان نشان می دهد که چگونه جامعه در طول این دهه ها تغییر کرده است و همزمان برخی چیزها همچنان ثابت مانده اند. برای طرفداران سریال نکات غافلگیر کننده ای در فیلم گنجانده شده که آنها را خوشحال خواهند کرد اما فیلمنامه به گونه ای نوشته شده که حتی ناآشناترین بینندگان را هم مجذوب خود خواهد کرد. تنش بین اهالی دانتون و خدمتکاران سلطنتی قلب روایت فیلم است و همزمان داستان های فرعی زیادی هم حول آن روایت می شوند. این داستان ها به برخی شخصیت های فرعی دوست داشتنی اجازه می دهند تا زمان بیشتری را از بقیه به خود اختصاص دهند. مگی اسمیت در نقش ویولت کراولی بسیار خوب بازی می کند، مادر خانواده که سن و سالش باعث نشده حس شوخ طبعی اش تحت تاثیر قرار بگیرد. مکالمات سریع او با ماد بگشاو ( با بازی ایملدا استانتون) بهترین لحظات فیلم را رقم می زنند.
به طور کلی فیلم نکته غافلگیرکننده بزرگی ندارد و مانند یک قسمت از سریال دانتون ابی است با همان طراحی صحنه های باشکوه و لباس های چشم نواز. نکته مثبت فیلمنامه این است که به دام کلیشه های درام های تاریخی نیوفتاده و خودش را بیش از حد جدی نگرفته است، فیلم داستان ملودراماتیکش را به خوبی و با تکیه بر بازی های خوبش تعریف می کند و به پایان می برد. بازسازی تمام جنبه های فنی تولید سریال برای یک فیلم سینمایی مسلما کار آسانی نبوده است اما نتیجه تماشایی از کار در آمده و به هیچ عنوان حس نمی کنید که تصویر فیلم در حد یک سریال تلویزیونی است. در کنار فیلمبرداری خوب بن اسمیتارد من از موسیقی جان لان هم بسیار لذت بردم. در واقع موسیقی فیلم آنقدر خوب است که انگار هر صحنه را می توانید با یک قطعه موسیقی معرفی کنید. هر کنش کوچکی مثل افتادن چند چنگال کف آشپزخانه با قطعات کوتاه موسیقی همراه می شوند که به فضاسازی تاریخی کار بسیار کمک کرده اند.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 94%
نظر مثبت:
اگر از سریال دانتون ابی خوشتون میاد قطعا از فیلم هم خوشتون میاد. حتی اگه سریال دانتون ابی رو هم ندیده باشید باز هم فیلمنامه فیلم اونقدر خوبه که ازش لذت خواهید برد البته فقط فیلمنامه نیست و طبق معمول آرایش بازیگرا و طراحی صحنه هم بسیار چشم نواز هستن. امیدوارم هر سال یه فیلم دانتون ابی ببینیم.
نظر منفی:
مشخصه که نویسنده میخواسته یه فصل جدید سریال رو بسازه اما یهو تصمیم گرفته تمام اتفاقات اون رو توی یه فیلم جا بده. به خاطر همین زمانی برای ساختن تنش توی فیلمنامه باقی نمونده و اتفاقات پشت هم ردیف شدن. با این وجود فیلم موسیقی و بازی های خوبی داره.

دیالوگ برگزیده:
ویولت کراولی: سخیف ترین نوع شوخی طعنه ست.

جزئیات:
بازیگران نقش های لیدی باگشاو و آقای کارسون در واقعیت زن و شوهر هستند.
بازدید پادشاه جرج پنجم از دانتون ابی بر اساس ماجرای واقعی بازدید او از ونتوورث وودهاوس نوشته شده است.
شاه جرج و ملکه ماری پدربزرگ و مادر بزرگ ملکه کنونی انگلستان (الیزابت دوم) هستند.
کارگردان فیلم (مایکل انگلر) پیش تر کارگردانی سریال های دانتون ابی و شش فوت زیر زمین را برعهده داشته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

دانتون ابی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری