پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم All the Bright Places

جایی که عاشق بودیم فیلمی امریکایی در ژانر عاشقانه و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط برت هیلی کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا جنیفر نیون و لیز هانا بر اساس رمانی به همین نام نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به ال فنینگ، جاستیس اسمیت و الکساندرا شیپ اشاره کرد. این فیلم در تاریخ 28 فوریه 2020 از طریق سرویس نت فلیکس پخش شد.
نویسندگان:
جنیفر نیون، لیز هانا
عوامل:
فیلمبرداری: باب سی گیونز
تدوین: سوزی المیگر
موسیقی: کیگان دویت


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 79% را بر اساس 24 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/5 از 10 است: «جایی که عاشق بودیم در لحظاتی اسیر احساسات گرایی مفرط شده است اما در نهایت موفق می شود بازی های ظریف و دلنشینی از ال فنینگ و جاستیس اسمیت ارائه دهد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 61 از 100 را بر اساس نظر 9 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«با اینکه فیلم لحظات کمدی هم دارد اما به طور کلی عشق نوجوانی را بسیار جدی می گیرد و می توان آدم های رمانتیک را در هر سن و سالی تحت تاثیر قرار دهد»
- کیمبر مایرز (لس آنجلس تایمز)

یادداشتی بر فیلم «جایی که عاشق بودیم»
جایی که عاشق بودیم اقتباسی از رمانی به همین نام و چاپ 2015 است که درمورد آشنایی دو نوجوان و عشق آنان و مسیری است که با هم طی می کنند. اگر فیلمهای ژانر نوجوان را دنبال کنید متوجه می شوید که داستان نوجوان هایی که از روابط قبلی شان آسیب دیده اند و حالا به یکدیگر پناه می برند، بارها و بارها در این ژانر تعریف شده است و نمونه های درخشانی مثل «بخت پریشان» دارای چنین داستانی هستند.
با این وجود ماجرای ویولت و تئودور یک اثر دوست داشتنی دیگر در این ژانر است. مهم ترین امتیاز این فیلم به نسبت آثار مشابه برخورد دقیق و درست با مشکلات روحی هر دو شخصیت اصلی اش است. در اینجا ویولت به خاطر مرگ خواهرش افسرده شده و تئودور با مشکلات روحی ای دست و پنجه نرم می کند که تا به حال از وجودشان بی اطلاع بوده. این دو با هم برای انجام یک پروژه درسی در ایندیانا به ماجراجویی می پردازند و داستان های کوچکی را از سر می گذرانند که آنها را به هم نزدیک تر می کند. فیلم عواطف بیننده را درگیر خود می کند و همزمان در نشان دادن جنبه های سخت زندگی همچون از دست دادن نزدیکان، مرگ و غم بسیار عالی عمل می کند و ارزش آموزشی زیادی دارد.
انتخاب گروه بازیگران فیلم به درست ترین شکل ممکن انجام شده است. ال فنینگ که معمولا با لبخندهای کوتاه و چهره خونگرم اش شناخته می شود در اینجا نقش ویولت را با چهره ای جدی بازی می کند. برای نقش تئودور جاستیس اسمیت در نظر گرفته شده است که از همان لحظه اول با بازیگرانی که در این فیلم ها مورد استفاده قرار می گیرند متفاوت است. در بازی او نوعی صمیمیت و واقع گرایی عمیق هست که باعث می شود بیننده به راحتی با احساسات او ارتباط برقرار کند. در اینجا عواطف او برای بیننده مهم تر از کارهایی است که در داستان انجام می دهد و این برای یک فیلم عاشقانه دستاورد مهمی به حساب می آید.
بزرگترین لذتی که بیننده از دیدن این فیلم خواهد برد دیدن رشد رابطه این دو نفر و صمیمیتی است که بین آنها ایجاد می شود. این اتفاق به شکلی بسیار ملایم و تدریجی در فیلم اتفاق می افتد و به همین خاطر باورپذیر است. فیلم درمورد سلامت روان و بیماری افسردگی است اما اسیر این موضوع نمی شود. در دنیای امروز که همه در مورد این مسائل صحبت می کنند و نگران ابتلای خود به این بیماری ها هستند دیدن تجربه ای این چنین دقیق و پرجزئیات از کسانی که با این موضوع درگیر هستند می تواند بسیار مفید باشد. «جایی که عاشق بودیم» فیلمی دلنشین و بسیار سرگرم کننده است و از اینها مهم تر اینکه به بهترین شکل با مسائل روحی شخصیت هایش روبرو می شود.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 53%
نظر مثبت:
فیلمنامه و بازی های این فیلم خیلی عالی هستن. این فیلم پیام عمیقی داره و کسانی که از دیدن فیلمای عاشقانه خوششون میاد از دیدنش پشیمون نمیشن.
نظر منفی:
فیلم میخواد بیماری های روانی رو به شکل واقعی نشون بده و تا حدی هم موفقه اما تغییرات شخصیت ها توی فیلم خیلی روشن نیست و شخصیت های فیلم تا حد زیادی تخت و سطحی ان. توی کتابی که فیلم ازش اقتباس شده به خاطر اینکه نویسنده افکار شخصیت ها رو توصیف می کنه این مشکل وجود نداره اما اینجا به فیلم آسیب زده.

دیالوگ برگزیده:
ویولت: وقتی میری چیزی که با خودت میبری اهمیتی نداره اون چیزی که از خودت به جا میذاری مهمه.

جزئیات:
ال فنینگ پنج ماه پیش از انتشار کتاب و پنج سال پیش از نوشته شدن فیلمنامه برای بازی در این نقش انتخاب شده بود.
داستان فیلم از تجربه شخصی نویسنده اش نشئت می گیرد که در گذشته با مردی رابطه داشته که درگیر اختلال روانی دو قطبی بوده است.
انتخاب نویسنده رمان برای بازیگر نقش تئودور نیکلاس هولت بوده است.
این دومین بار است که ال فنینگ در نقش شخصیتی به نام ویولت بازی می کنند، در فیلم «روح نوجوان» (2018) هم اسم او ویولت بود.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

جایی که عاشق بودیم

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری