پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Little Women

درباره فیلم:
زنان کوچک فیلمی امریکایی در ژانر درام و تاریخی و محصول سال 2019 است. فیلم توسط گرتا گرویگ نوشته شده و کارگردانی شده است. این فیلم هفتمین اقتباس سینمایی از رمان زنان کوچک نوشته لویسا می الکات است. گروه بازیگران فیلم شامل ستاره هایی چون سائورسی رونان، اما واتسون، فلونس پیو، لائورا درن و مریل استریپ است. فیلم در تاریخ 7 دسامبر 2019 اکران شد و توانست علاوه بر تحسین همه جانبه منتقدان به فروش جهانی 203 میلیون دلاری برسد. همچنین در فصل جوایز بازیگران فیلم و نیز طراحان صحنه و لباس آن توسط جشنواره ها و جوایز مختلف تحسین شدند.
نویسندگان: 
گرتا گرویگ
سائورسی رونان، اما واتسون، فلونس پیو، لائورا درن، مریل استریپ،...
عوامل:
فیلمبرداری: یوریک لو سو
تدوین: نیک هوی
موسیقی: الکساندر دسپلات

بودجه کلی: $40,000,000
فروش جهانی: $203,127,575

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 95% را بر اساس 378 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/56 از 10 است: «با بازی های فوق العاده گروه بازیگران و بازنویسی هوشمندانه ای که از رمان قدیمی انجام شده، گرتا گرویگ موفق شده به بهترین شکل ثابت کند برخی از داستان ها واقعا تا ابد جذابیتشان را حفظ می کنند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 91 از 100 را بر اساس نظر 57 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.
«فیلم رمان زنان کوچک را به شیوه بسیار موفقیت آمیزی به روز کرده است»
- کیت اربلند (ایندی وایر)
«گرتا گرویگ موفق شده فیلمی بسازد که حتی از فیلم قبلی اش «لیدی برد» هم بهتر است.»
- برایان ترویت (یو اس ای تودی)

یادداشتی بر فیلم «زنان کوچک»
گرتا گرویگ (کارگردان) در همان صحنه اول فیلم که جو سعی می کند داستانی را به یک ویراستار روزنامه بفروشد، موفق می شود چالش این شخصیت را به بینندگان نشان دهد. او به خاطر تبعیضی که علیه خود احساس می کند ناراحت است اما بلندپروازی و شجاعت او در تعقیب اهدافش او را به نمونه ای تبدیل می کند که می تواند برای زنان امروزی هم سرمشق قرار گیرد. در امریکای سال 1800 نویسنده زنی مانند جو مورد عجیبی بوده و رونان این خصلت تنها و خلاف جریان بودن شخصیتش را به شکلی عالی تصویر کرده است. او پیشتر و در فیلم «لیدی برد» هم توانایی خود را در ایفای این نقش ها نشان داده بود و بازی‎اش در اینجا یکی از نقاط قوت اصلی فیلم است. تلاش خستگی ناپذیر جو برای رسیدن به اهدافش و مبارزه با مشکلات بسیاری که سر راهش قرار می گیرد، موضوعی است که در تمام شخصیت های زن این درام تاریخی خود را نشان می دهد. علاوه بر رونان بازی های اما واتسون و الیزا اسکانلن هم در فیلم قابل تحسین هستند که رنج شخصیت هایشان را در اوج سکون و بدون خودنمایی های سینمایی معمول نشان می دهند. اما با وجود بازی های خوب این دو در میان بازیگران مکمل فیلم هیچ کس نمی تواند به کیفیت بازی فلورنس پیو برسد. او به شکلی ماهرانه تبدیل شدن ایمی از خواهر کوچک تر و لوس خانواده به یک زن مستقل و قدرتمند را بازی کرده است. 
داستان فیلم به رمانی که از آن اقتباس شده وفادار می ماند اما همزمان به شیوه هوشمندانه ای آنرا به روز می کند. تنها مشکل فیلم عقب و جلو شدن زیاد زمان است که ممکن است بیننده را کمی گیج کند به خصوص که در فاصله 7 ساله صحنه ها ظاهر بازیگران تغییری نکرده است به جز ایمی که از نظر لباس و آرایش در طول فیلم عوض می شود. اما این مورد آسیبی به تجربه داستانی عالی فیلم وارد نمی کند. دیالوگ های فیلم آنچنان زنده و روان نوشته شده اند که تنها بیست دقیقه پس از شروع فیلم شخصیت ها دیگر شخصیت های داستانی نیستند و بیننده می تواند آنها را به عنوان انسان هایی واقعی بپذیرد. ما همراه با آنها خوشحال و ناراحت می شویم و فراز و نشیب های زندگی آنان را تجربه می کنیم. علاوه بر این جنبه ها فیلم از نظر تصویری نیز درخشان طراحی شده است. وسواسی که در طراحی دکور و لباس ها به کار رفته باعث می شود واقع نمایی فیلم قدرتمندتر شده و بیننده هرچه بیشتر با دوره تاریخی فیلم ارتباط برقرار کند و به خاطر همین تعادل است که فیلم در اوج شاعرانه بودن به شدت واقعی و ملموس است. 
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 92%
نظر مثبت:
به نظرم این یکی از بهترین فیلمای ساله. معمولا با داستانی که توی سالهای 1800 اتفاق بیوفته نمیشه ارتباط نزدیکی برقرار کرد اما فیلمنامه این فیلم اونقدر خوب اقتباس شده که داستان به مسائل امروز ارتباط داده شده بدون اینکه احساس کنید داستان اصلی آسیب دیده. 
نظر منفی:
وفاداری بیش از حد فیلم به رمان باعث شده جذابیتی نداشته باشه. فلش بک ها توی رمان خوب کار می کنن اما توی فیلم اینهمه فلاش بک برای دیدن شخصیت هایی که شناختی ازشون نداریم باعث میشه بیننده علاقه ش رو خیلی زود از دست بده و نتونه ماجراهای فیلم رو دنبال کنه.

دیالوگ برگزیده:
آنت مارچ: من همیشه درست نمی گم اما تقریبا هیچوقت هم اشتباه نمی کنم!
جزئیات:
سائورسی رونان پس از اینکه فهمید اقتباس جدیدی از رمان "زنان کوچک" انجام شده بلافاصله نزد گرتا گرویگ (نویسنده و کارگردان) رفت و به او گفت که میخواهد نقش جو را بازی کند. گرویگ ابتدا می خواست خودش این نقش را بازی کند اما سپس پیشنهاد رونان را قبول کرد.
طراح لباس فیلم از برخی لباس های جو و لوری دو نسخه تهیه کرد تا در فیلم طوری به نظر برسد که انگار آنها لباسهایشان را به هم قرض می دهند.
پیش از بازی در صحنه دعوای شخصیت های سائورسی رونان و فلورنس پیو، فلورنس پیو به رونان گفته بود اجازه دارد در این صحنه او را واقعا با سیلی بزند.
به گفته فلورنس پیو، حرف های طولانی ایمی درمورد ازدواج چند دقیقه قبل از فیلمبرداری صحنه توسط گرتا گرویگ نوشته شده و روی کاغذ به او داده شده بود (این بخش در فیلمنامه وجود نداشته است).

 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

زنان کوچک

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری