پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Daniel Isnt Real

یادداشتی بر فیلم « دنیل واقعی نیست »
اریک بارش
اگر در دهه 90 زندگی می کردیم، «دنیل واقعی نیست» همان فیلمی می شد که به صورت اتفاقی از قفسه مغازه فیلم فروشی پیدا می کردیم و بعد به همه دوستانمان توصیه می کردیم ببینند. یک فیلم کم بودجه ناشناس که ممکن است شما را یاد «باشگاه مشت زنی» یا «درخشش» بیاندازد اما به خودی خود یک فیلم منسجم است.
فیلم از شیوه های متداول فیلم های وحشت بدن (فیلم هایی مثل ویدئودروم (1983) و عاج فیلم (2014)) استفاده می کند اما این استفاده به شیوه ای بسیار خلاقانه و ویژه انجام می گیرد، چراکه در اینجا ترس بدنی به جای فیزیکی بودن به شیوه ای روانی در فیلم حضور می یابد. در اینجا بیماری روانی شخصیت را کم کم از درون از پا در می آورد. اگر با وجه روانی فیلم ارتباط برقرار کنید فیلم به یک تجربه حسی عمیق تبدیل می شود که به شدت اظطراب آور است.
تنها مشکل فیلم وقتی بروز می کند که جلوه های ویژه بدون دلیل قانع کننده ای به کار گرفته می شود. فیلمنامه نویس فیلم از دقت خوبی در پرداختن به بیماری های روانی برخوردار است اما در یک سوم انتهایی فیلم ناگهان این دقت با استفاده از جلوه های ویژه افراطی عوض می شود. با این تغییر، لحن فیلم از یک لحن روانشاناسانه کند به سوی وحشت ماوراالطبیعی می رود و فیلم اندکی دوپاره می شود. به نظر می رسد مورتیمر (کارگردان) این کار را برای راضی کردن مخاطبان فیلم انجام داده است که دوست دارند یک موجود ماورایی ترسناک در فیلم ببینند. حتی با وجود این انتخاب عجیب بازی فوق العاده خوب بازیگران فیلم درخشش خود را حفظ می کند، به خصوص بازی ماری استوارت مسترسون که نقش کلیر (مادر لوک) را بازی می کند و به نظر من جذاب ترین شخصیت فیلم است. مبارزه کلیر با هیولاهای درونش هولناک و درگیرکننده است. دنیل واقعی نیست تصمیم خود برای رفتن به سوی وحشت ماورالطبیعی را دیر اتخاذ می کند اما با وجود بازی های عالی بازیگران و ایده های درخشان فیلم همچنان به اثری به یادماندنی تبدیل می شود.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 78% را بر اساس 51 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/21 از 10 است: «دنیل واقعی نیست برای طرفداران ژانر وحشت فیلم مناسبی است. فیلمی خوش ساخت و هوشمندانه که ترفندهای تعلیق دلهره را به خوبی به کار می گیرد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 62 از 100 را بر اساس نظر 8 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«یک فیلم وحشت دلهره روانشناسانه که بسیار ماهرانه ساخته شده و همه جنبه های فیلمنامه اش با موفقیت به اجرا درآمده است.»
دنیس هاروی (ورایتی)

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 55%

نظر مثبت:
لذت بردن از این فیلم خیلی بستگی به این داره که چه حسی نسبت به شخصیت های اصلیش دارید. اونها اوایل فیلم خیلی نفرت انگیز هستن اما بعد از اینکه نصف زمان فیلم طی میشه به سرعت ایده های هوشمندانه کارگردان فیلم رو دیدنی و جذاب میکنه. نکته ای که توی خوب بودن فیلم خیلی تاثیرگذاره، تدوین درستشه که تنش رو تو کل فیلم بالا نگه میداره.

نظر منفی:
داستان فیلم به شدت خام و غیرحرفه ای نوشته شده است. این نکته به خودی خود منفی نیست اما وقتی در طول فیلم این مشکل بدتر و بدتر می شود، همه چیز شبیه فیلمهای نوجوان پسند ضعیف می شود.

نویسندگان:
برایان دلو

عوامل:
فیلمبرداری: لایل وینسنت
تدوین: برت. و. باخمن
موسیقی: کریستوفر لارک

بودجه کلی: نامشخص
فروش جهانی: $12,143

دیالوگ برگزیده:
جانیس: مرا بیامرز پدر که در آستانه گناه هستم.

جزئیات:
پاتریک شوارتزنیگر در مصاحبه ای گفته است که برای بازی در این نقش از نیکلاس کیج بسیار الهام گرفته و همچنین از کار کردن با تهیه کننده فیلم «مندی» (2018) بسیار هیجان زده شده است (در فیلم مندی نیکلاس کیج در نقش اصلی بازی می کند).
کارگردان این فیلم پیشتر فیلم «نوعی نفرت» (2015) را با تم انتقام ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

دنیل واقعی نیست

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری