پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Spell

«طلسم» فیلمی امریکایی در ژانر وحشت و هیجانی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط مارک توندرای کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کرت ویمر نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به اوماری هاردویک، لورتا دواین و لورین بروگز اشاره کرد. «طلسم» در تاریخ 30 اکتبر 2020 به صورت اینترنتی به نمایش درآمد.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 45% را بر اساس 42 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/30 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 40 از 100 را بر اساس نظر 25 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «طلسم»
جدیدترین فیلم مارک توندرای به نام «طلسم» را باید جزو جریان جدیدی در ژانر ترسناک به حساب آورد که سعی می کنند داستان های قدیمی و کلیشه‎ای را با غافلگیری های جدید بار دیگر عرضه کنند. این فیلم ها اکثرا در شخصیت پردازی با فیلم های دیگر تفاوت دارند اما پایه و اساس داستانی مشابهی با این آثار دارند. در «طلسم» داستان آشنای سفر به روستا که بارها در فیلم های وحشت استفاده شده شروع داستان فیلم را تشکیل می دهد با این تفاوت که در اینجا شخصیت اصلی سیاه پوست است و افرادی که در روستا حضور دارند افراد مذهبی منطقه ای خاص در امریکا هستند. 
فیلم از این تفاوت به خوبی استفاده می کند و سعی می کند حتی به تاریخ زندگی سیاه پوستان در امریکا اشاراتی داشته باشد با این وجود چیزی که موفقیت اصلی فیلم را رقم می زند وجود تعلیق و صحنه های اضطراب آور بی شمار در فیلم است. این صحنه ها با مهارت بالایی کارگردانی شده اند و فضای روستایی و اتمسفر شوم داستان به افزایش تاثیر آنها بسیار کمک کرده است. داستان فیلم از جایی شروع می شود که یک وکیل ثروتمند به نام مارکیز که دو فرزند به نام های تایدون و سامانتا دارد برای خاکسپاری پدرش به منطقه ای روستایی در کنتاکی می رود اما هواپیمای او در راه سقوط می کند و وقتی به هوش می آید متوجه می شود که در زیرزمین یک خانه روستایی اسیر شده است. مارکیز که می خواهد بداند چه بلایی سر خانواده اش آمده، به هر دری می زند تا از این زیرزمین فرار کند اما تلاش او بی نتیجه است و جادوگری به نام الوی که او را اسیر کرده یک بار دیگر او را بی هوش می کند. با اینکه این داستان اولیه ممکن است بیش از حد کلیشه ای به نظر برسد اما پرداخت ویمر (نویسنده) از این داستان تا حد زیادی خلاقانه است. کارگردان فیلم موفق شده با تاکید روی همین حس بی چارگی و عدم قدرت مارکیز بیننده را به شدت به شخصیت او نزدیک کند. هرچند در ابتدای فیلم بیننده اندکی با شخصیت مارکیز آشنا می شود اما در واقع در نیمه دوم فیلم است که بیننده می تواند واقعا با این شخصیت ارتباط برقرار کند چرا که فضای زیرزمین و شرایط وحشت آور آن بسیار خوب پرداخت شده است. فیلمساز همچنین سعی کرده با احتیاط زیادی نیروهای ماوراالطبیعه را وارد داستان کند و به همین دلیل ارتباط بیننده با منطق داستان تا انتها حفظ می شود. با فیلمنامه ماهرانه کرت ویمر و بازی خوب اوماری هاردویک در نقش مارکیز، «طلسم» به یک فیلم ترسناک با کیفیت و درگیر کننده تبدیل شده که می تواند طرفداران این ژانر را کاملا راضی کند. 
نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 64%
نظر مثبت:
یک فیلم ترسناک عالی و هیجان انگیز که بعضی از صحنه های اون واقعا اضطراب آور هستند و بازیگر نقش اصلیش خیلی خوب بازی میکنه.
نظر منفی:
داستان فیلم خوب نوشته شده اما صحنه های اون زیاد ترسناک ساخته نشدن و بازیگرهای مکمل فیلم هم اصلا کیفیت مناسبی ندارن.


جزئیات:
• مارک توندرای (کارگردان) قبلا فیلم «پنج» (2016) را ساخته است.

 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

طلسم

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری