پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Bloodline

تبار فیلمی امریکایی در ژانر وحشت و جنایی و محصول سال 2019 است. کارگردانی این فیلم توسط هنری جیکوبسن انجام شده است و فیلمنامه آنرا جیکوبسن به همراه آورا فاکس لرن و ویل هانلی نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به سین ویلیام اسکات، ماریلا گاریگا و دیل دیکی اشاره کرد. «تبار» در تاریخ 20 سپتامبر 2019 در امریکا اکران خود را شروع کرد.

نویسندگان:
فاکس لرن، هنری جیکوبسن، ویل هانلی

عوامل:
فیلمبرداری: آیزاک باومن
تدوین: نایجل گالت
موسیقی: ترور گورکیس


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 50% را بر اساس 18 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/65 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 50 از 100 را بر اساس نظر 4 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
«از آن فیلم های ترسناکی که اگر به عنوان یک فیلم درام دیده شوند، ارزش هایشان بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت»
- امیلی بلک (سینما کریزد)


یادداشتی بر فیلم «تبار»
هنری جیکوبسون کارنامه کارگردانی اش را با فیلمی خونبار آغاز می کند. فیلمی که خشونت کم ندارد اما خشونت تنها وجه آن نیست و فیلمنامه نویس های فیلم تمام تمرکزشان را روی این جنبه فیلم نگذاشته اند. در «تبار» شاهد بررسی ای صداقانه و تکان دهنده از تاثیرات سوء استفاده از فرزندان در خانواده هستیم و همچنین می توانیم تصویری دقیق از زندگی یک قاتل زنجیره ای در خانه و محل کارش را ببینیم.
قاتل اوان است، همسر لورن و کسی که به تازگی پدر شده است. او تنها افرادی را می کشد که از کودکان سوء استفاده کرده و یا آنان را آزار داده باشند. او به عنوان مشاور در یک دبیرستان کار می کند و این کار باعث می شود گزینه های زیادی را برای به قتل رساندن پیدا کند- پدری که مدام پسرش را کتک می زند، عمویی که به برادرزاده اش تجاوز می کند و پدر دیگری که به علت خوردن برخی داروها نمی تواند خشم‎اش را کنترل کند. از طریق یکسری فلش بک متوجه می شویم که اوان خودش قربانی بدرفتاری پدرش بوده است که به نظر می رسد در نهایت توسط اوان به قتل رسیده است. داستان فیلم از مکانیسم فیلم های هیجانی (تریلر) پیروی می کند، داستانی که در آن شخصیت قاتل زنجیره ای با فاصله و با سردی توسط سین ویلیامز اسکات بازی می شود. او سعی می کند قتل هایش را از همسرش و سپس پلیس پنهان کند. اما با این وجود هسته مرکزی داستان از رنج و خاطرات ناخوشایند تشکیل شده است. فیلم از بینندگان نمی خواهد با قاتل همذات پنداری کنند بلکه فقط از آن ها میخواهد انگیزه های او را درک کنند. فیلمِ جیکوبسن به لحاظ تکنیکی و کارگردانی بسیار با کیفیت است، به خصوص در دو صحنه ای که از تکنیک های تدوین غیرمعمول در آن ها استفاده شده است شاهد هماهنگی کامل تمام المان های فیلم هستیم (یک صحنه که در آن از اسپلیت اسکرین استفاده شده و صحنه دیگری که شامل چندین کراس کات است). همچنین فیلمبرداری فیلم که با رنگ های متضاد بازی می کند تا دو جنبه متضاد شخصیت اوان را نشان دهد باعث شده ظاهر فیلم جذابیت زیادی داشته باشد.
طول فیلم اندکی از نود دقیقه بیشتر است و در این زمان موفق می شود درگیرکنندگی خود را حفظ کند. فیلم اندکی تحت تاثیر سریال دکستر قرار دارد و آدم های بد زیادی به سزای اعمالشان می رسند اما ماجرای اصلی وقتی است که اوان می بیند کشتن بعضی از این آدم ها در واقع بیشتر از حضورشان به بجه ها صدمه می زند. تبار به این شیوه موفق می شود علاوه بر ارائه صحنه های یک تریلر هیجان انگیز، مضامین انسانی اش را به خوبی گسترش داده و به سرانجام برساند.
نویسنده: مارک داجسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 84%
نظر مثبت:
سین ویلیام اسکات ارزش های خودش به عنوان یک بازیگر رو به خوبی نشون میده و فیلم علاوه بر اینکه به شدت از نظر تصویری جذابه داستان فوق العاده ای هم داره. اگه طرفدار فیلمهای قاتل زنجیره ای هستید این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
فیلم تعلیق خوبی داره اما این تعلیق درست زمان بندی نشده و در بعضی جاها خیلی حوصله بیننده سر میره. همچنین گره گشایی نهایی داستان واقعا مصنوعی و غیرضروری بود و باعث شده نه بشه به فیلم گفت ترسناک و نه تریلر.


جزئیات:
این اولین نقش سین ویلیام اسکات در نقش اصلی یک فیلم ترسناک است او قبلا در فیلم «مقصد نهایی» (2000) نقش مکمل را برعهده داشت.
این دومین همکاری دیل دیکی و کمپانی بلوم هاوس است.
این اولین فیلم داستانی هنری جیکوبسن (کارگردان) است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

تبار

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری