پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Sabrina

سابرینا فیلمی اندونزیایی در ژانر وحشت و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط راکی سورایا کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا ریهان جونیانتی و فاجار اومبارا نوشته اند. از بازیگران این فیلم می توان به لونا مایا، کریستین سوگیونو و سارا ویایانتو اشاره کرد. «سابرینا» در تاریخ 12 جولای 2018 از طریق سرویس آنلاین نت فلیکس به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
ریهان جونیانتی، فاجار اومبارا

عوامل:
فیلمبرداری: آسپ کالیالا
تدوین: ساستا سونو، ریفکی پرامسوورو
موسیقی: استیو اسمیت

واکنش منتقدها:
منتقدان برخی از خلاقیت های فیلم در تصویربرداری و گریم را تحسین کرده اند اما از کلیشه ای بودن داستان فیلم ایراد گرفته اند، از دید این منتقدان شخصیت های فیلم کشش کافی برای یک داستان ترسناک درگیر کننده را نداشته اند. لایلا مینلی از نشریه فرست پست فیلم را اثری «تکراری اما سرگرم کننده» خوانده که «قربانی داستان کم جزئیات و زمختش می شود».


یادداشتی بر فیلم «سابرینا»
وقتی در حال زیر و رو کردن نت فلیکس برای فیلم های ترسناک باشید به آثار زیادی برمی خورید که با محوریت یک عروسک شیطانی ساخته شده اند. سابرینا یکی از همین فیلم هاست و اتفاقا ظاهر عروسک فیلم هم بسیار خوب طراحی شده و به اندازه کافی ترسناک است. فیلم علاوه بر اینکه تحت تاثیر «آنابل» قرار دارد شما را به یاد فضای «احضار» هم خواهد انداخت. در بهترین لحظات سابرینا شاهد حضور المان های فرهنگی اندونزی در فیلم هستیم اما این حضور به همین لحظات محدود می شود و تاثیر چندانی در فیلم ندارد.
سابرینا در واقع سومین فیلم از یک مجموعه به نام «عروسک» است که زندگی شخصیتی به نام لاراس را دنبال می کند. نت فلیکس در تبلیغات فیلم به این مساله اشاره ای نکرده چون برای فهم داستان فیلم به آثار قبلی این مجموعه نیازی ندارید. فیلم با سکانسی ترسناک از جستجوی مرد برای همسرش شروع می شود و بیننده را با ماریا همراه می کند کسی که در فیلم قبلی این مجموعه به خاطر احضار یک روح همسر و بچه اش را از دست داد و باعث شد اولین نسخه عروسک سابرینا توسط روح خبیث تسخیر شود. او حالا با همسر جدیدش که رئیس یک کارخانه عروسک سازی است زندگی می کند، کسی که می خواهد نسخه دوم این عروسک را تولید کند. نیم ساعت اول فیلم باعث می شود عروسک را کاملا فراموش کنید چرا که در این بخش ها کارگردان سعی کرده تا حد ممکن به حقه های شناخته شده فیلم های ترسناک حال و هوای تازه ای بدهد. با اینکه برخی از این بخش ها هنوز بسیار کلیشه ای هستند اما اینکه فیلم برای ترس های ناگهانی اش از اتاق های کاملا روشن (به جای راهرو های تاریک) استفاده کرده جای تحسین دارد. 
بهترین نکته فیلم در لحظاتی است که وانیا با یک نرم افزار کامپیوتری به دنبال روح مادرش می گردد. این خلاقیت داستانی ساده از حضور تکراری و خسته کننده یک تیم احضار روح در فیلم جلوگیری می کند و بیننده را خیلی سریع به سوی وحشت جستجوی ارواح می برد. فیلم در لحظات بسیاری به جیمز وان ادای احترام می کند نه تنها داستان فیلم تحت تاثیر سبک خاص وان قرار دارد بلکه نماهای استدی-کم فیلم که حال و هوای اضطراب زیادی را به آن تزریق کرده اند از ابزارهای محبوب جیمز وان در فیلم هایش هستند. شاید تنها مشکل فیلم افت سرعت آن در نیمه دوم داستان باشد که باعث ضربه خوردن کیفیت کل فیلم شده است، انگار پس از رد کردن نیمی از زمان فیلم با یک اثر کاملا متفاوت روبرو می شویم که به هیچ وجه نمی تواند کیفیت نیمه اول آنرا تکرار کند. «سابرینا» موفق شده جزئیات جدید و هیجان انگیزی را به داستان کلیشه ای «عروسک ترسناک» اضافه کند اما پس از مدتی این عناصر جذاب را رها کرده و به دام عدم تمرکز و تغییرات ناگهانی لحن می افتد.

نویسنده: رافائل موتامایور
منبع: www.cbr.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک فیلم بسیار جذاب با یک عروسک خیلی ترسناک و فضاسازی عالی. اگه از طرفدارهای آنابل هستید از دیدن این فیلم لذت خواهید برد.
نظر منفی:
داستان فیلم هیچ منطقی نداره و بخش هایی از اون که میخواد از «احضار» تقلید کنه بیش از حد خسته کننده هستند.

جزئیات:
• این فیلم ادامه ای بر «عروسک 2» (2017) است.
• راکی سورایا (کارگردان) قبلا فیلم «چشم سوم» (2017) را ساخته است.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

سابرینا

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری