پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند Cartel Land

«سرزمین کارتل» فیلمی مستند و محصول سال 2015 است. این فیلم توسط متیو هاینمن کارگردانی شده و به موضوع قاچاق گسترده مواد مخدر در مرز بین امریکا و مکزیک می پردازد. «سرزمین کارتل» در تاریخ 23 جولای 2015 در جشنواره ساندنس به نمایش در آمد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.
عوامل:
فیلمبرداری: متیو هاینمن، مت پورول
تدوین: متیو هاماچک، متیو هاینمن، بردلی راس، پکس وسرمن
موسیقی: جکسون گرینبرگ، اسکات سالیناس


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 90% را بر اساس 99 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/64 از 10 است: «سرزمین کارتل موضوع تجارت مواد مخدر را به شکلی واقعی و بی پرده به نمایش می گذارد و تلاش های قهرمانانش برای متوقف کردن این روند را به زیبایی به تصویر می کشد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 76 از 100 را بر اساس نظر 25 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «سرزمین کارتل»
متیو هاینمن مستند ساز شناخته شده امریکایی برای ساخت فیلم جدیدش خود را در معرض خطر جانی جدی قرار داده است. بسیاری از تصاویر «سرزمین کارتل» در طول درگیری های مسلحانه و در مکان هایی مثل کارگاه های تولید شیشه ضبط شده اند. تمام این تلاش ها برای این صورت گرفته که بیننده بتواند خط مقدم مبارزه بر علیه تجارت مواد مخدر را از نزدیک تماشا کند. هاینمن به شکلی هوشمندانه تمرکز خود را روی گروه های شبه نظامی‎ای گذاشته که با تمام قدرت با قاچاقچیان مبارزه می کنند. زمانی در غرب وحشی کلمه «یاغی» معنای مثبتی داشت و به افرادی گفته می شد که در مناطق بی قانون با افراد شرور و دزد ها مبارزه می کردند. حالا و در قرن بیست و یکم هنوز هم این گروه ها در امریکا وجود دارند و بیننده می تواند تلاش های داوطلبانه این افراد برای مقابله با بی قانونی را تماشا کند. 
هاینمن (کارگردان) در طول فیلم بین دو گروه در دو طرف مرز متمرکز می شود. در آریزونای امریکا کهنه سربازی به نام تیم فولی گروهی از افراد داوطلب را متحد کرده تا نفوذ کارتل های مواد مخدر به مناطق جنوبی توکسان را متوقف کند و در مکزیک گروهی از شهروندان مناطق مرزی به رهبری یک پزشک جراح به سیاست های دولت و تاجران مواد مخدر اعتراض می کنند. کارگردان و تیم سازنده مستند سعی کرده اند شرایط حاکم بر این مناطق را در اوج صداقت به تصویر بکشند و به همین دلیل تصاویر خشنی در فیلم گنجانده شده است که اوج خشونت های موجود در این مبارزات را نشان می دهند. صحنه های تیراندازی و درگیری های مسلحانه با شجاعت بسیار بالایی فیلمبرداری شده اند و بیننده را به یاد مستند های جنگی خواهند انداخت. سرعت تدوین به همراه فیلمبرداری مناسب و ماهرانه این بخش ها جذابیت زیادی به فیلم اضافه کرده است، به خصوص که این جنبه های تکنیکی با یک داستانگویی قابل فهم و درگیر کننده همراه شده است. مت پورول که در کنار هاینمن فیلمبرداری این فیلم را انجام داده از حرکات مصنوعی و لرزش های بی دلیل دوربین دوری کرده و موفق شده تمام اطلاعاتی که لازم است را به بینندگان انتقال دهد. «سرزمین کارتل» مستندی تکان دهنده درمورد موضوع مهم قاچاق مواد مخدر است و علاوه بر اینکه توانسته این موضوع را به خوبی پوشش دهد، موفق شده تصویری هیجان انگیز را از شخصیت های اصلی اش ترسیم کند، بیننده در همراهی با همین شخصیت هاست که در نهایت می تواند پیچیدگی این مبارزات و درگیری ها را درک کند.

نویسنده: دوان بایرگ
منبع: www.hollywoodreporter.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 84%
نظر مثبت:
فیلمبرداری و تدوین این مستند فوق العاده‎ست و جذابیت موقعیت های اون به حدی بالاست که بیننده رو کاملا پای فیلم میخکوب می کنه.
نظر منفی:
فیلم موضوع بسیار مهمی رو نشون داده و موقعیت های اون به درستی پرداخت شدن اما مشکل اینجاست که کارگردان بی طرفی رو رعایت نکرده و زحمات و فداکاری های نیروهای اف بی آی و پلیس محلی توی این مناطق رو اصلا نشون نداده.

جزئیات:
• متیو هاینمن (کارگردان) قبلا فیلم «یک نبرد شخصی» (2018) را ساخته است.


 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

سرزمین کارتل

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری