پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Hole in the Ground

حفره ای در زمین فیلمی بریتانیایی در ژانر ترسناک و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط لی کرونین کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کرونین به همراه استفن شیلدز نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به سیانا کرسلیک، جیمز کازمو و سیمون کربی اشاره کرد. «حفره ای در زمین» در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 1 مارس 2019 در ایرلند اکران شد.

نویسندگان: 
لی کرونین، استفن شیلدز

عوامل:
فیلمبرداری: تام کامرفلد
تدوین: کالین کمپبل
موسیقی: استفن مک کیان




واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 85% را بر اساس 85 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/43 از 10 است: «حفره ای درون زمین نگرانی های والدین را به شکل موفقی به یک داستان ترسناک ماورایی متصل می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 63 از 100 را بر اساس نظر 16 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «حفره ای درون زمین»
وقتی یکی از عزیزانتان رفتار عجیبی از خودش نشان می دهد چه واکنشی نسبت به آن نشان می دهید؟ خود او ادعا می کند مشکلی ندارد و دیگران هم تغییری در او احساس نمی کنند اما چیزی که شما می بینید آرام آرام شما را دیوانه می کند. لی کرونین در اولین فیلم بلندش سعی نکرده ژانر ترسناک را تغییر بدهد. او یک سناریو آشنا با محوریت یک مادر و پسر را نوشته که در آن این دو نفر سعی می کنند گذشته شان را فراموش کنند تا زندگی جدیدی را در یک منطقه روستایی در ایرلند شروع کنند. ویژگی برجسته فیلم این است که کرونین (کارگردان) کلیشه های ژانر وحشت را پس می زند و شخصیت ها را درون شبکه ای پیچیده از بدبینی و شک قرار می دهد. 
زندگی آرام سارا و کریس با گم شدن کریس در جنگل مختل می شود. وقتی سارا جنگل اطراف خانه شان را برای پیدا کردن او جستجو می کند متوجه وجود یک حفره بسیار بزرگ درون زمین می شود. او کریس را بالاخره پیدا می کند و او را به خانه می برد، با اینحال متوجه می شود که رفتار او بسیار تغییر کرده است. هرچه سارا سعی می کند شرایط به حالت عادی برگرداند وضعیت بدتر می شود تا اینکه سارا به این شک می افتد که ممکن است کسی که با خود از جنگل آورده اصلا کریس نباشد. 
توانایی لی کرونین در تن ندادن به کلیشه های ژانر و تبدیل یک داستان ساده به فیلمی به یاد ماندنی واقعا تحسین برانگیز است، به خصوص اگر این واقعیت را در نظر بگیریم که او با «حفره ای درون زمین» اولین فیلمش را ساخته است. چیزی که فیلم را پیش می برد پارانویا و بدبینی شخصیت ها نسبت به همدیگر است که کرونین از طریق لحظات و برخوردهای کوچک آنرا نشان می دهد. هرچه فیلم جلوتر می رود انگار حقیقت تاریک فیلم بیشتر افشا می شود و این باعث می شود که فیلم در هیچ نقطه ای از داستانش دچار درجا زدن نشود. یکی دیگر از نکات مهم فیلم این است که از مخاطب می خواهد به خود سارا در نقش راوی داستان شک کنند که این قضیه به شکل خلاقانه ای در فیلم گنجانده شده و باعث می شود موقعیت های اضطراب آور فیلم تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند. وقتی درک شخصیت اصلی از اتفاقات به چالش کشیده می شود فیلم پیچیدگی بیشتری پیدا می کند و باعث می شود به این فکر کنید که آیا واقعا داستان را درست فهمیده اید یا نه. کارگردان موفق می شود از تبدیل این پیچیدگی به سردرگمی بیننده ها جلوگیری کند و این نکته ای اساسی برای موفقیت فیلم است. این که هرچقدر ماجرا پیچیده تر می شود بیننده درگیری بیشتری با داستان پیدا می کند و از آن خسته نمی شود. «حفره ای درون زمین» یک فیلم ترسناک با کیفیت، با تصویربرداری زیبا و بازی های خوب است و جسارت آن در داستانگویی آینده ای درخشان را برای کارگردانش (لی کرونین) پیشبینی می کند.
نویسنده: جو گریگر
منبع: www.culturedvultures.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 49%
نظر مثبت:
فیلمبرداری فوق العاده، داستان عالی و شخصیت های باورپذیر که تصمیم های احمقانه نمی گیرن. اگر به فیلم های ترسناکی که درمورد بچه های شیطانی هستن علاقه دارید این فیلم رو حتما ببینید.
نظر منفی:
این فیلم نکات مثبت زیادی توی فیلمبرداری و بازی هاش داره اما ترسناک نیست و بیش از حد کند ساخته شده. علاوه بر این همه عناصر این فیلم از فیلم های ترسناک دیگه گرفته شدن و فیلم خیلی خلاقیتی توی داستانش نداره.

جزئیات:
• در این فیلم اشارات زیادی به فیلم «درخشش» وجود دارد، از جمله کاغذ دیواری های فیلم که طرح هایشان مشابه طرح های موکت مشهور هتل اوورلوک در فیلم «درخشش» است.
• این اولین فیلم لی کرونین است.

 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

حفره ای درون زمین

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری