پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Us

«ما» فیلمی امریکایی در ژانر ترسناک و محصول سال 2019 است. کارگردانی و نویسندگی این فیلم توسط جردن پیل انجام شده و از بازیگران آن می توان به لوپیتا نیونگو، وینستون دوک و الیزابت ماس اشاره کرد. «ما» در تاریخ 22 مارس 2019 در امریکا اکران شد و به شدت مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. این فیلم به فروش جهانی 255 میلیون دلار رسیده است.

نویسندگان:
جردن پیل

عوامل:
فیلمبرداری: مایک گیولاکیس
تدوین: نیکلاس مونسور
موسیقی: مایکل آبلز

بودجه کلی: $20,000,000
فروش جهانی: $255,200,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 93% را بر اساس 515 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/95 از 10 است: «دومین فیلم جردن پیل نیز همانند فیلم اولش خلاقانه، نفس گیر و ترسناک است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 81 از 100 را بر اساس نظر 46 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.


یادداشتی بر فیلم «ما»
یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت فیلم «برو بیرون» به کارگردانی جردن پیل این بود که مسائل روز را در قالب یک داستان نفس گیر بیان می کرد. این فیلم باعث شد جردن پیل به عنوان یکی از مطرح ترین کارگردان های ژانر ترسناک و هیجانی شناخته شود و به خصوص توجه او به مسائل اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفت. حالا دومین ساخته او به نام «ما» هم دارای مضامین اجتماعی است اما در این فیلم این مسائل در درجه دوم اهمیت قرار گرفته اند و کارگردان تمام توانش را به کار گرفته تا حس اضطراب و ترس را کاملا بر فیلم حاکم کند.
ترس های «ما» از همان صحنه اول شروع می شوند و تا پایان فیلم تقریبا هیچوقت متوقف نمی شوند. در این فیلم خون ریزی و صحنه های نفس گیر بیشتری به نسبت «برو بیرون» وجود دارد، در آنجا هیولا یک جنبه بیرونی و مشخص داشت اما در «ما» کسانی که به خانواده سیاهپوست حمله می کنند دلایلی نامشخص دارند و همین فیلم را ترسناک تر می کند. نیمه اول این فیلم کاملا در ژانر «حمله به خانه» قرار دارد، ژانری که در آن عده ای غریبه محیط امن خانواده را به هم می ریزند. البته در اینجا ترس بیشتری در صحنه ها وجود دارد چرا که مهاجمان دقیقا شبیه به افراد خانه هستند. جردن پیل مخاطب را در میان این شرایط بحرانی ترک می کند تا مجبور شود ادامه ماجرا و انگیزه شخصیت ها را حدس بزند. این ابهام البته تا جایی ادامه پیدا می کند که مخاطب خسته نشود و به همین خاطر از میانه فیلم به بعد داستان تغییر لحن می دهد و بیشتر به سوی اکشن و تعقیب و گریز می رود.
با وجود اینکه در یک سوم پایانی فیلم مشکلاتی از نظر داستانی وجود دارد اما جردن پیل همچنان موفق می شود استادی خود در زمینه خلق تعلیق و اضطراب را نشان دهد. در این راستا البته بازی های بسیار خوب فیلم هم بی تاثیر نبوده اند. نیونگو در نقش ادلاید و رد بسیار درخشان بازی می کند و گویی دو وجه کاملا متفاوت از شخصیتش را بازی کرده است. کمدی «ما» به اندازه «برو بیرون» قدرتمند نیست اما شخصیت گیب با جوک هایش نیمه اول فیلم را تا حد زیادی متنوع کرده است. یکی از ویژگی های مثبت فیلم استفاده درست از طراحی صحنه و لباس در آن است که باعث می شود، نسخه های تقلبی شخصیت ها از همان لحظه اول (قبل از این که کاری کنند) ترسناک باشند. «ما» به اندازه فیلم قبلی جردن پیل منسجم و نفس گیر نیست اما همچنان یکی از بهترین آثار ژانر دلهره آور در سال 2019 محسوب می شود و می تواند طرفداران این ژانر را کاملا راضی کند.
نویسنده: جاش بل
منبع: www.cbr.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 59%
نظر مثبت:
یک فیلم نفس گیر و بسیار هیجان انگیز که نمیذاره پلک بزنید.
نظر منفی:
ایده اولیه فیلم فوق العاده ست اما داستان خوب نوشته نشده و سوال های بی جواب خیلی زیادی ایجاد می کنه که باعث میشن مخاطب از فیلم خسته بشه.

دیالوگ برگزیده:
ادلاید: اونها دقیقا شبیه به ما هستن، مثل ما فکر می کنن، میدونن ما کجا هستیم و کجا میریم و اونقدر تعقیبمون می کنن تا بالاخره یا ما اونها رو بکشیم یا اونها ما رو از بین ببرن.

جزئیات:
• لوپیتا نیونگ برای بازی در نقش رد عمدا شیوه حرف زدن رابرت کندی را تقلید کرده است.
• جیسون بلوم تهیه کننده فیلم قبلی جردن پیل قرار بود این فیلم را تهیه کند اما کمپانی او نتوانست بودجه لازم را فراهم کند و به همین خاطر کمپانی یونیورسال بودجه را فراهم کرد و بلوم و کمپانی اش را به عنوان تهیه کننده استخدام کرد.
• لوپیتا نیونگو و وینستون دوک قبلا در فیلم «پلنگ سیاه» هم‎بازی بوده اند.
• جردن پیل قبلا فیلم تحسین شده «برو بیرون» (2017) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

ما

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری