پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Shut In

بسته شده فیلمی فرانسوی- کانادایی در ژانر هیجانی و معمایی و محصول سال 2016 است. این فیلم توسط فرن بلکبرن کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کریستینا هادسن نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به نائومی واتس، اولیور پلات، چارلی هیتون و جیکوب ترمبلی اشاره کرد. «بسته شده» در تاریخ 15 نوامبر 2016 در امریکا به نمایش درآمد و اکران جهانی اش با فروش 13 میلیون دلاری همراه بود.
نویسندگان:
کریستینا هادسن
عوامل:
فیلمبرداری: یوس بلانگار
تدوین: مرلین مونتیو
موسیقی: ناتانیل میشالی

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 9% را بر اساس 43 ریویو بدست آورده که معادل نمره 3 از 10 است. همچنین در سایت متاکریتیک فیلم نمره 25 از 100 را به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی منفی» می باشد. منتقدان زیادی این فیلم را به کپی برداری از فیلم «درخشش» (1980) متهم کرده اند.

یادداشتی بر فیلم «بسته شده»
بسته شده با گروه بازیگران توانای خود موفق می شود انتظارات بینندگانش را برآورده کند. در این فیلم نائومی واتس نقش ماری پورتمن را بازی می کند که یک روانشناس کودک در منطقه ای روستایی در نیوانگلند است و پسری معلول دارد. وقتی طوفان به منطقه نیوانگلند می رسد او باید یکی از مریض هایش را که گم شده نجات دهد. با وجود این داستان سر راست، فیلم انتظارات مخاطب را به بازی می گیرد و هوشمندانه عمل می کند. جنبه روانشناسانه فیلم بسیار درست و دقیق نوشته شده است و خواب های ماری به زیبایی تصویر شده اند. او از یک همکار و دوست (که نقشش را الیور پلات بازی می کند) کمک می خواهد. این ایده که یک روانشناس خود به کمک روانشناسی نیاز پیدا کند و مورد معالجه قرار بگیرد ابزاری اساسی برای داستانگویی در «بسته شده» است چرا که باعث می شود فیلم باور پذیرتر شده و بافت احساسی پیچیده تری داشته باشد.
فیلم اندکی کند شروع می شود و در ابتدا جهت حرکت خود را مشخص نمی کند. این بخش علاوه بر اینکه به معرفی فضای فیلم می پردازد بیننده را وادار می کند تا حدس های کلیشه ای درمورد ادامه فیلم بزنند. در اینجا گره گشایی بزرگ داستان را لو نمی دهم اما اطمینان می دهم فهمیدن ناگهانی آن بسیار تکان دهنده خواهد بود. فیلم سعی می کند تا جای ممکن کلیشه ای نباشد و این کیفیت قابل تحسین است به خصوص در فیلمی که سعی دارد اتفاقات را به شکلی واقعی نشان دهد و به سراغ نیروهای ماورا الطبیعه نرود. اگر می خواهید فیلمی شبیه به «احضار» ببینید که پر از ترس های ناگهانی باشد، «بسته شده» فیلم مورد نظر شما نیست اما در این فیلم روانشناسی به گونه ای به کار گرفته شده که باعث می شود حس اضطراب و ترس به بیننده منتقل شود. همین عنصر روانشناسی است که باعث می شود فیلم کیفیت بالاتری به نسبت آثار هیچانی- معمایی معمولی داشته باشد. با اینحال این مسئله باعث شده در برخی نقاط فیلم ترس های کافی برای بینندگان وجود نداشته باشد. عامل ناشناخته ای که ماری را در خطر قرار داده آنقدر ترسناک نیست که مخاطب را هر لحظه در ترس نگه دارد.
نائومی واتس در تصویر کردن شخصیت ماری پورتمن موفق عمل می کند و بیننده را به سرعت با خود همراه می کند، همزمان با این همدلی، او کاری می کند که بیننده مطمئن نشود که واقعا دیوانه است یا نه. «بسته شده» فیلمی در ژانر هیجانی و پر از لحظات هیجان انگیز است که غافلگیری داستانی بزرگ آن در یادتان خواهد ماند.
نویسنده: جیم الکساندر
منبع: www.theyoungfolks.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 22%
نظر مثبت:
فیلمبرداری و بازی های فیلم خیلی خوب هستند و داستان اون هم به عنوان یه فیلم هیجانی، سرگرم کننده ست و باعث میشه تا لحظه آخر مدام حدس بزنید چون نمیدونید فیلم داره به چه سمتی میره.
نظر منفی:
نائومی واتس باید خیلی بیشتر در انتخاب نقش هاش دقت کنه. فیلم یهو شخصیتش رو وارد بدبختی میکنه و بیننده اصلا نمیدونه چه هدفی پشت این کار قرار داره. غافلگیری داستانی آخر فیلم هم واقعا حرفی برای گفتن نداره چون (هرچند ممکنه برای بعضی ها غافلگیرکننده باشه) نتیجه خاصی به داستان اضافه نمیکنه.

جزئیات:
فیلمنامه این فیلم از بلک لیست انتخاب شده است. بلک لیست هر سال اعلام می شود و اسامی بهترین فیلمنامه های ساخته نشده آن سال را در خود دارد.
مدتی پس از پایان فیلمبرداری، گروه بار دیگر جمع شدند تا برای دومین بار صحنه های پایانی را فیلمبرداری کنند.
فرن بلکبرن (کارگردان) قبلا فیلم «دردویل» (2015) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

بسته شده

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری