پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Girl in the Spiders Web: A New Dragon Tattoo Story

دختری در تار عنکبوت فیلمی سوئدی- آلمانی در ژانر اکشن و هیجانی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط فده آلوارز کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا آلوارز به همراه جی باسو و استفن نایت نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به کلیر فوی، سویر گودانسون و لاکیت استنفیلد اشاره کرد. «دختری در تار عنکبوت» دنباله ای بر فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» به کارگردانی دیوید فینچر محسوب می شود. این فیلم ابتدا در جشنواره رم به نمایش در آمد و سپس در تاریخ 26 اکتبر 2018 در امریکا اکران شد و به فروش 35 میلیون دلاری دست یافت. 
نویسندگان: 
فده آلوارز، جی باسو، استفن نایت 
عوامل:
فیلمبرداری: پدرو لوکو
تدوین: تاتیانا ریگل
موسیقی: روکو بانوس

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 40% را بر اساس 229 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/06 از 10 است: «دختری در تار عنکبوت بر روی بخش اکشن ماجرا تمرکز بیشتری دارد و موفق می شود داستانش را به سادگی اما به شکلی جذاب روایت کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 43 از 100 را بر اساس نظر 42 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «دختری در تار عنکبوت»
دختری در تار عنکبوت تازه ترین ساخته فده آلوارز دنباله فیلم تحسین شده «دختری با خالکوبی اژدها» است. فیلم دیوید فینچر یک نوآر تاریک و سرد بود که هرچند مورد استقبال منتقدان قرار گرفت اما از نظر فروش موفق نبود؛ دختری در تار عنکبوت سعی کرده این مشکل را با تبدیل کردن فیلم به یک فیلم اکشن رفع کند. لیزبت سالاندر که در فیلم قبلی یک آدم تنها و افسرده بود حالا به یک ابرقهرمان عدالتخواه تبدیل شده و جنبه های تاریک زندگی اش اهمیت کم تری در داستان فیلم دارند.
بخش بزرگی از داستان فیلم حول فرانس بالدر عضو سابق سازمان امنیت شکل می گیرد که برنامه ای بسیار حساس را در گذشته طراحی کرده و حالا کنترل آنرا از دست داده و برنامه در اختیار امریکایی ها قرار گرفته است. او لیزبت را استخدام می کند تا برنامه را بار دیگر به او پس دهد، چون این برنامه قابل کپی برداری نیست. داستان فیلم که درمورد یک برنامه هک است آنرا تا حدود زیادی شبیه به فیلمهای جیمز باند می کند اما این شباهت ها به داستان محدود نیست و در اینجا هم شاهد استفاده کردن قهرمان از گجت های مختلف هستیم. فیلم فاصله بسیار زیادی از «دختری با خالکوبی اژدها» دارد و این به خصوص خود را در این واقعیت نشان می دهد که در اینجا عملا معمایی وجود ندارد. اما این تفاوت ها باعث نمی شود با فیلم ضعیفی سر و کار داشته باشیم چرا که ماجراجویی فیلم بسیار لذت بخش است. صحنه های اکشن فیلم به خوبی طراحی شده اند و درگیرکننده هستند و همچنین سرعت فیلم هرگز کم نمی شود.
این فیلم بهترین فرصت را برای درخشش در اختیار کلیر فوی قرار داده و او از این فرصت استفاده بسیار خوبی می کند. او شخصیت لیزبت را با موفقیت به لحن اکشن فیلم نزدیک می کند و همزمان پیچیدگی شخصیتش را حفظ می کند. با وجود اینکه در اینجا چندان به روانشناسی شخصیت لیزبت پرداخته نمی شود اما فوی همچنان موفق می شود با جزئیات صورت و بازی بدن احساسات لیزبت را به بیننده منتقل کند. البته بخشی از این موفقیت به خاطر توانایی های فده آلوارز (کارگردان) به دست آمده که مهارت خود در کارگردانی فیلم های اکشن را بار دیگر به رخ کشیده و احتمالا در آینده نه چندان دور شاهد کارگردانی فیلم های ابرقهرمانی بزرگی از سوی او خواهیم بود. شاید این فیلم چیزی نباشد که طرفداران «دختری با خالکوبی اژدها» انتظارش را داشتند اما «دختری در تار عنکبوت» همچنان با بازی کلیر فوی و صحنه های اکشن جذابش می تواند بینندگان بسیاری را به طرفداران این مجموعه اکشن اضافه کند.
نویسنده: درک لیبی
منبع: www.Cinemablend.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 36%
نظر مثبت:
این فیلم با «دختری با خالکوبی اژدها» خیلی فرق داره ولی این دلیل نمیشه که فیلم ضعیفی باشه. بازی کلیر فوی و اکشن فیلم فوق العاده هستن و داستان با اینکه ساده ست اما جذابیتش رو تا آخر حفظ می کنه.
نظر منفی:
این فیلم بر اساس یه کتاب نوشته شده و به جز اسم شخصیت ها هیچ اثری از اون کتاب توی فیلم وجود نداره. داستان فیلم کاملا قابل پیشبینیه و تنها نکته مثبت فیلم بازی های اونه.

دیالوگ برگزیده:
لیزبت سالاندر: مردها بیشتر از چیزی که فکر می کنن قابل پیشبینی و حوصله سر بر هستن.

جزئیات:
• با توجه به اینکه فیلم در سوئد اتفاق می افتد کلیر فوی برای بازی در این فیلم لهجه سوئدی را طی سه ماه تمرین یاد گرفته است.
• بودجه این فیلم تنها 43 میلیون دلار است که نسبت به بودجه 90 میلیونی «دختری با خالکوبی اژدها» کاهش اعتماد شرکت سازنده به این سری را نشان می دهد.
• بیشتر صحنه های اکشن فیلم به صورت بدلکاری فیلمبرداری شده اند و تعداد اندکی از آنها با جلوه های کامپیوتری به دست آمده اند.
• ابتدا قرار بود از بین اسکارلت جوهانسون و ناتالی پورتمن یکی برای بازی در نقش لیزبت انتخاب شود اما در نهایت کلیر فوی برای بازی در این نقش انتخاب شد.
• فده آلوارز (کارگردان) قبلا فیلم «نفس نکش» (2016) را ساخته است.

 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

دختری در تار عنکبوت

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری