پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Joker

یادداشتی بر فیلم «جوکر»
مینا تاکلا
اینکه بگوییم جوکر یکی از بهترین فیلم های ساخته شده بر اساس کتاب های کامیک است به هیچ وجه اغراق آمیز نیست. در دوره ای که این فیلم ها با جلوه های ویژه و تصاویر میخکوب کننده پر شده اند اما محتوایشان به سرعت از ذهن مخاطبانشان پاک می شوند، جوکر نشان می دهد که فیلم های اقتباس شده از کتاب های کامیک می توانند چیزهای زیادی برای گفتن داشته باشند. چیزی که درمورد فیلم بسیار تاثیرگذار است عدم تلاش سازندگان آن برای تاثیرگذاری سطحی و باج دادن به مخاطبان است. فیلم با خودش روراست می ماند و با اینکار موفق می شود ما را به دنیای تاریک و ترسناکش بکشاند.
از «شوالیه تاریکی» به بعد کم تر فیلمی از این ژانر را سراغ داریم که از شر جلوه های ویژه سنگین، طرح های داستانی نخ نما و هزینه های تولید سنگین این نوع فیلم ها خلاص شده باشد و در عوض تصویری ماندگار و تکان دهنده از جهان معاصر ترسیم کرده باشد. وقتی فیلم تا این حد به برداشت های متفاوت از خود میدان می دهد حتی سرسخت ترین مخالفان فیلم هم نمی توانند ویژگی مثبت فیلم در ایجاد بحث و جدل را نادیده بگیرند. برخلاف بیشتر آثار کمپانی های دی سی و مارول جوکر مخاطبش را شوکه می کند و او را وادار به بحث می کند بدون آنکه ردی از جلوه های ویژه سنگین در آن وجود داشته باشد.
حالا بیشتر متوجه می شویم که جهان واقعی بسیار ترسناک تر از آدم بدهای ساخته شده با CGI است. پیدا کردن فیلمی که تا این حد پیچیده و عمیق است در دوره ای که استودیوهای بزرگ هرچه بیشتر به سوی آثار محافظه کارانه و سودآور گرایش دارند، یک غنیمت است. جوکر به جای اینکه یک پیش داستان معمولی برای شخصیت جوکر بسازد به مطالعه دقیق شخصیت مرکزی اش دست می زند و به جای تاثیرگذاری بر مخاطبش با شیوه های معمول این آثار، مخاطبانش را دچار شوک و ناباوری می کند. مانند بسیاری از آثار بزرگ تاریخ سینما در اینجا هم پس از گذشت چند دقیقه جسارت روایی و خاص بودن فیلم به طور کامل خود را نشان می دهد. این فیلمی تنها برای سرگرمی نیست و چیزهای بسیار بیشتری برای گفتن دارد.
در تمام صحنه های جوکر تاد فیلیپس شخصیتی را می سازد که در راه تغییری عمیق گام برمی دارد. او از نیازها و احساساتی فاصله می گیرد که رسیدن به آنان آنقدر بعید است که به مرور تبدیل به رویاهایی تاریخ مصرف گذشته می شوند. آرتور به مرور ناپدید می شود تا بار دیگر هویتش را به صورت جوکر بازسازی کند. درست همین شکسته شدن و بازسازی است که توسط خواکین فینیکس به طرزی استادانه به تصویر درمی آید.
سفر ویرانگر جوکر در طول فیلم در چند فصل روایت می شود: عطش فرار از تنهایی، عطش داشتن یک رابطه عاطفی عمیق، عطش دستیابی به عدالت و مهم تر از همه عطش پذیرفته شدن و مورد توجه قرار گرفتن. تمامی این احساسات با کم ترین استفاده از کلام، صحنه های فیلم را آغشته از حسی می کنند که با تشدید وضعیت روانی ناپایدار جوکر به عطش انتقام و دیوانگی کامل او پیوند می خورند. در جهانی که تیراندازی های کور اخبار را قرق کرده اند، پیشنهاد این فیلم شناخت بیماری و سفری در یک ذهن جنایتکار است.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 68% را بر اساس 547 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/2 از 10 است: «جوکر برای شخصیت مرکزی اش یک پیش داستان بسیار جذاب و قابل تامل می سازد. یک نمونه عالی از بازی خواکین فینیکس و مسیری تازه برای فیلم های اقتباس شده از کتاب های کامیک.». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 59 از 100 را بر اساس نظر 58 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهایی متضاد با هم و متوسط» است.
«جوکر برگ برنده اش را در تصویرسازی بی نقص خواکین فینیکس از جوکر رو می کند، آدم شکست خورده ای که به پادشاهی می رسد.»
مارک کرمود (آبزرور)
« جوکر از معدود فیلم هایی است که بر اساس کتاب های کامیک ساخته شده و همزمان درمورد اتفاقاتی که در جهان در حال وقوع است، دیدگاه مستحکمی ارائه می دهد.»
اوون گلیبرمن (ورایتی)

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نمره بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 88%

نظر مثبت:
بذارید همین اول بگم که اگه فینیکس برای این فیلم اسکار نبره، در آکادمی رو باید تخته کرد. فینیکس توی فیلم واقعا فوق العاده ست. اما علاوه بر اون تاد فیلیپس این فیلم هم بهترین تاد فیلیپسیه که تا حالا دیدید. خط های داستانی فیلم و تصویربرداری اون واقعا تکان دهنده هستن. موسیقی فیلم هم حرف نداره. هر وقت این موسیقی پخش می شد احساس می کردم چیز خیلی بدی قراره اتفاق بیوفته. ارجاعاتی که فیلم به «راننده تاکسی» و «پادشاه کمدی» داره خیلی به محتوای فیلم کمک کردن. در کل فیلم عالی ای بود. موندم چجوری همچین فیلمی اصلا وجود داره!

نظر منفی:
فیلم خیلی بیشتر از حقش تحسین شده. با نقدهایی که از فیلم خونده بودم برای دیدن یه شاهکار ماندگار رفتم توی سالن سینما اما چیزی که آخر دیدم در بهترین حالت یه فیلم خوب بود. فینیکس عالی بود اما باید بگم که اگه تیزر فیلم رو دیده باشین یعنی یه جورایی فیلم رو دیدید. فیلم یه نسخه دو ساعتی از تیزره و باعث میشه دو ساعت به طرز عجیبی زمان طولانی ای به نظر برسه... که اصلا خوب نیست. بیشتر فیلمی بود که باید تو خونه دید تا توی سینما.

نویسندگان: 
تاد فیلیپس، اسکات سیلور

عوامل:
فیلمبرداری: لارنس شر
تدوین: جف گروث
موسیقی: هیلدور گوانادوتیر

بودجه کلی: $55,000,000
فروش جهانی: $1,72,651,773

دیالوگ برگزیده:
آرتور فلک: همه عمرم، نمی دونستم که اصلا وجود دارم یا نه. اما من وجود دارم و مردم کم کم دارن متوجه میشن!

جزئیات:
از نظر خواکین فینیکس سخت ترین بخش آماده شدن برای نقش جوکر، در آوردن خنده عصبی اش بوده است.
شخصیت جوکر در فیلم با دست چپش می نویسد و شلیک می کند اما خواکین فینیکس راست دست است.
اولین فیلم با درجه سنی R در تاریخ که به فروش یک میلیارد دلاری می رسد.
منابع الهام اصلی نویسندگان فیلم، کتاب کامیک «جوک مرگبار» آلن مور و فیلم های «راننده تاکسی»، «پادشاه کمدی» و «گاو خشمگین» مارتین اسکورسیزی بوده اند.
قطعه «لبخند» که توسط چارلز چاپلین برای فیلم «عصر جدید» ساخته شده در تیزر فیلم مورد استفاده قرار گرفته است.
در سپتامبر 2019 تاد فیلیپس اعلام کرد که جوکر خواکین فینیکس و بتمن رابرت پتینسون هرگز ملاقات نخواهند کرد. البته او احتمال برخورد بتمن رابرت پتینسون با جوکر را رد نکرد اما این ملاقات با ورژن او از جوکر اتفاق نخواهد افتاد.
زنی که در مترو توسط سه مرد مورد تعرض قرار می گیرد بعدتر در فیلم با ماسک جوکر نشان داده می شود.
اولین اکران فیلم در جشنواره فیلم ونیز با تشویق ایستاده هشت دقیقه ای حضار همراه بوده است.
به دلیل موفقیت فوق العاده فیلم کمپانی وارنر اعلام کرده تعداد بیشتر فیلم اقتباسی از کامیک بوک با درجه سنی R می سازد و حاضر شده در این زمینه بیشتر ریسک کند.
مدیر دوبلاژ : امیرحسین صفائی 
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

جوکر

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری