پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Standoff at Sparrow Creek

«ایستادگی در اسپارو کریک» فیلمی امریکایی در ژانر هیجانی و محصول سال 2018 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط هنری دونهام انجام شده است و از بازیگران آن می توان به جیمز بج دیل، کریس مالکی و برایان گراگتی اشاره کرد. «ایستادگی در اسپارو کریک» در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 18 ژانویه 2019 در امریکا اکران شد.

نویسندگان: 
هنری دونهام

عوامل:
فیلمبرداری: جکسون هانت
تدوین: جاش اتیر


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 77% را بر اساس 48 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/85 از 10 است: «ایستادگی در اسپارو کریک بی رحم و غیرقابل پیش بینی است و با تعلیق شدید در داستانش مخاطبان ژانر هیجانی را کاملا راضی می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 62 از 100 را بر اساس نظر 10 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «ایستادگی در اسپارو کریک»
هفت مرد یکی یکی وارد یک چوب بری قدیمی می شوند. با ورود هر یک از آنها اطلاعات جدیدی از راه می رسد. همه از لحظه اول می دانند که یک تیراندازی تروریستی انجام شده است و برای پیدا شدن مقصر به آنجا آورده شده اند. اندکی بعد تکه دیگری از اطلاعات رو می شود، تیراندازی در یک قبرستان و در مراسم خاکسپاری یک افسر پلیس انجام شده و باعث کشته شدن تعداد زیادی پلیس شده است. سلاحی که مورد استفاده قرار گرفته از نوع همان اسلحه ای است که تمام این مردان به آن دسترسی دارند. در داخل چوب بری یک انبار اسلحه وجود دارد که پر از اسلحه های نیمه اتوماتیک و گلوله هایی است که در تیراندازی از آنها استفاده شده است. مهاجم فرار کرده و حالا اعضای هفت نفره این گروه شبه نظامی اصلی ترین مظنونین پلیس هستند. تنها کسانی که به اسلحه ها دسترسی داشته اند حالا دور هم جمع شده اند تا متوجه شوند مهاجم چه کسی بوده و او را تحویل پلیس دهند، چرا که اگر پلیس خود به سراغ آنها بیاید همه آنها به خطر می افتند.
«ایستادگی در اسپارو کریک» نخستین فیلم هنری دونهام است و با چنین داستانی ترکیب قدرتمندی از تنش و تعلیق را به طرفداران ژانر هیجانی عرضه می کند. فیلمی که آینده درخشانی را برای دونهام پیشبینی می کند و بیشتر بر پایه مکالمات شخصیت ها و صحنه های بازجویی پیش می رود و در مکانی بسته می گذرد که انگار هر لحظه بیشتر شبیه به قبر می شود. دونهام با هوشمندی یک موقعیت اولیه بسیار ساده را انتخاب کرده (هفت نفر باید بفهمند کدام یک از آنها یک حمله تروریستی را انجام داده است) و سپس آنرا در نهایت پیچیدگی پرداخت کرده است. یکی از نکات مثبت فیلمنامه دیالوگ های آن است که بسیار خوب نوشته شده اند و همزمان با ارائه اطلاعات داستانی شخصیت های فیلم را معرفی می کنند. با قاطعیت می توان گفت هیچ عنصر اضافه ای در فیلم وجود ندارد و حتی محل وقوع اتفاقات هم در فیلم نقشی را برعهده دارد، به خصوص که این لوکیشن اجازه می دهد فیلمساز نورپردازی انتخابی خودش را داشته باشد و از آن برای غرق کردن شخصیت ها در سایه های دلخواه‎اش استفاده کند. به طور کلی فیلمبرداری این فیلم نقش بزرگی در موفقیت آن داشته است چراکه بخش بزرگی از تنش از طریق قاب بندی های نامتقارن و بسته ای به دست آمده که شخصیت ها را تحت فشار نشان می دهند.
در این فیلم تنش داستانی از همذات پنداری بیننده با شخصیت ها به دست نیامده چرا که فیلمساز انگیزه های هیچ یک از اعضای گروه را محکوم و یا توجیه نمی کند. انگار بیننده موقعیت بهت آور و بسیار پر تنشی را از فاصله معینی تماشا می کند و مجذوب آن می شود. «ایستادگی در اسپاروکریک» یک فیلم هیجانی بسیار پرتنش است که تعلیق را به اکشن ترجیح می دهد و از کلیشه های رایج این ژانر کاملا فاصله می گیرد. این فیلم آغازی بسیار هیجان انگیز برای کارنامه سینمای هنری دونهام است و موقعیت او به عنوان یکی از بهترین استعدادهای سینمای مستقل امریکا را تضمین می کند.

نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 65%
نظر مثبت:
این فیلم من رو یاد فیلم «سگ های انباری» انداخت، کشمکش اون به اندازه سگ های انباری زیاده و اجازه نمیده پلک بزنید. اگه طرفدار فیلمهای پرتعلیق هستید حتما این فیلم رو ببینید.
نظر منفی:
داستان فیلم پر از غافلگیری بود و خیلی خوب نوشته شده بود. اما بازی های اون خوب نبودن و معولا بی حس بودن چهره بازیگرها باعث می شد فیلم از نظر احساسی قدرتش رو از دست بده.

دیالوگ برگزیده:
نوآ: گلوله ها وقتی آدم رو نمیکشن فرق بین دوست و دشمن رو براش مشخص میکنن.

جزئیات:
این اولین فیلم هنری دونهام (کارگردان) است.
جیمز بج دیل و برایان گراگتی قبلا در فیلم «پرواز» (2012) هم‎بازی بوده اند.

 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

ایستادگی در اسپارو کریک

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری