پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Project Ithaca

پروژه ایتاکا فیلمی امریکایی در ژانر علمی تخیلی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط نیکلاس هومفریس کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا آنتونی آرتیبلو و کوین برکنس نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به جیمز گالاندرس، درا کمپبل و دنیل فادرز اشاره کرد. «پروژه ایتاکا» در تاریخ 7 ژوئن 2019 در امریکا به نمایش درآمد.

نویسندگان:
آنتونی آرتیبلو، کوین برکنس

عوامل:
فیلمبرداری: ایساک الیوت فیشر
تدوین: مایکل کانینگهام
موسیقی: اولیور ویکهام
جوایز:
نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد از جوایز ACTRA

واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان جسارت فیلم در انتخاب موضوعش را تحسین کرده اند و همزمان به برخی از جنبه های فنی آن ایراد گرفته اند. رومن کارول منتقد نشریه سای فای فریکس فیلم را «یک فیلم علمی- تخیلی کوچک و دوست داشتنی» نامیده که «گاهی بیش از حد پیچیده می شود».


یادداشتی بر فیلم «پروژه ایتاکا»
هر فیلم علمی تخیلی موفقی باید بتواند حس اکتشاف را در بیننده اش به وجود بیاورد، در واقع این فیلم ها فضایی را به وجود می آورند که بیننده می تواند در آن آزادانه بگردد و با چیزهای ناشناخته دست و پنجه نرم کند. اثر جدید نیکلاس هومفریس فیلم مستقل و کم بودجه ای است که به سرعت مخاطب را درگیر سوالات پیچیده اش می کند. فیلم کیفیت تولید و بازی های خوبی دارد اما فیلمنامه آن به گونه ای نوشته شده که در نهایت به پختگی و انسجام نمی رسد. ماجرای فیلم در سال 1959 اتفاق می اقتد، در یک مرکز تحقیقاتی سری اتفاقات عجیبی در حال وقوع است. دولت توانسته یک سفینه موجودات فضایی را در رازول پیدا کند که در داخل آن جسد یک موجود فضایی وجود دارد.
یک سوم ابتدایی فیلم عمدا به گونه ای نوشته شده که قابل درک نباشد. در این بخش تصاویر و کلمات معنای واضحی ندارند. بسیاری از فیلم ها برای برانگیختن کنجکاوی تماشاگران از این روش استفاده می کنند و در اینجا هم گیج کردن مخاطب به خوبی زمینه را برای نشان دادن معمای فیلم آماده می کند. وقتی بالاخره به جایی از فیلم می رسیم که در آن افراد ربوده شده می خواهند از دست فضایی ها فرار کنند، تا حدودی خسته شده ایم اما از طرف دیگر کنجکاوی زیادی برای پیدا کردن پاسخ سوال هایمان داریم.
گروه شخصیت های اصلی فیلم متنوع هستند و از زمان های مختلفی در یک جا جمع شده اند. آنها کم کم سعی می کنند بفهمند چه کسانی هستند و برای چه چیزی در آنجا حضور دارند. دیالوگ های فیلم و توضیحاتی که برای مخاطب ارائه می شوند گاهی بیش از حد مفصل هستند اما اکثرا باعث می شوند بیننده درک بهتری از فضای فیلم داشته باشد. لحظات خشنی در فیلم وجود دارند که به سبک فیلم های ژانر وحشت ساخته شده اند و بسیار موثر هستند. هرچند برخی از این لحظات از فیلم های مشابه گرفته شده اند اما به خوبی با لحن کلی فیلم هماهنگ شده اند. این فیلم پتانسیل بسیار بالایی برای خلق لحظات وحشت آور و هیجانی داشته است اما خیلی به آنها نپرداخته و به جای آن بیشتر روی عناصر علمی تخیلی متمرکز شده است. هومفریس (کارگردان) تا حد زیادی توانسته از محدودیت های بودجه فیلمش جان سالم به در ببرد و فضایی خلق کند که هم باور پذیر است و هم تا حد زیادی کنجکاوی بیننده را تحریک می کند. «پروژه ایتاکا» فیلم علمی تخیلی ارزان قیمتی است که به شکلی جسورانه ساخته شده و موفق می شود کیفیتی فراتر از انتظار داشته باشد.
نویسنده: دیوید دوپری
منبع: www.thatmomentin.com

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 32%
نظر مثبت:
داستان فیلم و بازی های اون خیلی خوب هستند، هرچند فیلم با بودجه پایینی ساخته شده اما از این بودجه به خوبی برای ساخت جلوه های ویژه استفاده شده و علاوه بر این غافلگیری های فیلم هم موثر عمل می کنن.
نظر منفی:
این فیلم مشکلات زیادی داره اما بدترین نکته مربوط به داستان فیلمه که بدون منطق نوشته شده و بی دلیل بین زمان های حال و گذشته رفت و آمد می کنه.

جزئیات:
• نیکلاس هومفریس قبلا فیلم «آواز پری دریایی» (2015) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

پروژه ایتاکا

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری