پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Styx

الهه مرگ فیلمی آلمانی اتریشی در ژانر درام و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط ولفگانگ فیشر کارگردانی شده و فیلمنامه آن را ولفگانگ فیشر و ایکا کونزل نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به سوزان ولف و گدیون وکسا اشاره کرد. «الهه مرگ» در جشنواره فیلم برلین به نمایش در آمد و سپس در تاریخ 16 فوریه 2018 در آلمان اکران شد.
نویسندگان: 
ولفگانگ فیشر، ایکا کونزل
عوامل:
فیلمبرداری: بندیکت نوئنفلس
تدوین: مونیکا ویلی
موسیقی: درک فون لوتزو

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 95% را بر اساس 19 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/69 از 10 است: «فیلمی که به زیبایی نبرد بشر با خودش و طبیعت را نشان می دهد و بیان می کند که بهترین سلاح ما در این مبارزه مهربانی و عطوفت است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 78 از 100 را بر اساس نظر 10 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «الهه مرگ»
جذابیت داستان های دریانوردی هرگز تمام نمی شود همین پارسال دو فیلم درمورد زندگینامه دونالد کروهرست ساخته شد و حالا فیلم آلمانی الهه مرگ قهرمانش را وارد موقعیتی بسیار پیچیده تر از آن فیلم ها می کند. ریکه قهرمان فیلم (با بازی سوزان ولف) مدت هاست که می خواسته سفری به جزیره آسنشن داشته باشد و حالا بالاخره راهی این سفر شده است اما در میانه راه ناگهان با کشتی شکسته مهاجران افریقایی مواجه می شود که در راه رسیدن به اروپا هستند و به شدت به کمک نیاز دارند. گارد ساحلی از طریق بی سیم توصیه می کند که از نظر قانونی او نباید به آنها کمک کند. اما آیا ریکه می تواند به مسیر خود ادامه دهد در حالیکه این افراد عاجزانه از او کمک می خواهند؟
الهه مرگ انگار می خواهد مشکلات سر راه مهاجران در فیلم «غریبه ها در بهشت» را با ناکارآمدی دستگاه های دولتی پیوند بزند. ریکه دوست دارد به این پناهجویان کمک کند و به آنها آب و تجهیزات پزشکی بدهد اما اجازه می دهد این حس همدلی انسانی اش تحت تاثیر دستورات سرسختانه مقامات حکومتی قرار بگیرد. او در نهایت به یکی از مهاجران که بسیار بدحال است کمک می کند اما این مهاجر پس از آنکه حالش کمی بهتر می شود فورا از ریکه می خواهد بقیه را هم به داخل قایقش بیاورد. ریکه ابتدا با پاسخی ساده می خواهد از جواب دادن طفره برود، اینکه قایقش جا ندارد. اما وقتی با اصرار این پناهجو روبرو می شود واقعیت جامعه اروپا در مقابل سیل پناهجویان را بیان می کند: «من جوابی برای تو ندارم، نمیدونم چی بگم و نمیدونم باید چیکار کنم»
این حس سردرگمی و گرفتاری در سراسر فیلم وجود دارد اما ولفگانگ فیشر از زاویه ای بسیار خاص به آن نگاه می کند. «الهه نجات» در واقع نشان می دهد که شخصیت اصلی فیلم در واقع چقدر خوشبخت و بی درد است و به این شیوه از او حتی فاصله می گیرد. سفر ریکه حتی اگر با خطری هم مواجه باشد، انتخاب شخصی او برای گذراندن تعطیلاتش بود است اما مهاجران از روی اجبار به این سفر تن داده اند و هیچ یک از امکانات ریکه را ندارند. فیلم با بازی بسیار خوب سوزان ولف ابتدا مخاطب را کاملا در همدلی با شخصیت او قرار می دهد اما ناگهان زاویه نگاه را عوض می کند و به بیننده نشان می دهد که اوضاع از آنچه به نظر می رسد بسیار پیچیده تر است. این مهاجران هرچند به صورت گروهی مسافرت می کنند اما از ریکه بسیار تنها تر هستند چرا که حتی در وسط اقیانوس و کیلومترها دور از تمدن انسانی هم فقر و تبعیض نژادی رهایشان نمی کند.

نویسنده: کیت واتسون
منبع: www.slantmagazine.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 69%
نظر مثبت:
یک داستان پر از تعلیق و کشمکش و از اون فیلمهایی که مدام شما رو با دوراهی های اخلاقی روبرو می کنه. این فیلم باعث میشه دیدتون نسبت به مسئله مهاجرا عوض بشه.
نظر منفی:
فیلم خط داستانی خیلی ناقص و کمی داشت که می شد توی کم تر از یک ساعت جمعش کرد اما مشکل بزرگ فیلم اینجاست که هیچ اطلاعاتی از پیش زمینه شخصیت اصلیش نمیده و بیننده حتی متوجه نمیشه ریکه چرا به این سفر دریایی اومده و دلیلش چی بوده.

دیالوگ برگزیده:
ریکه: این آدم ها دارن میمیرن.
مامور مرزی: من بیشتر از این نمیتونم شغلم رو به خطر بندازم.

جزئیات:
• قایق ریکه، آسا گری نام دارد که یک کاشف قرن نوزدهمی بوده است.
• ولفگانگ فیشر قبلا فیلم «چیزی که نمی بینی» (2009) را ساخته است.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

الهه مرگ

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری